Lapsen diabetes?

Meillä 3v poika jolla laajat allergiat, käytössä kolme ruoka-ainetta joka päivä, viisi tiukassa rotaatiossa.

Nyt huomio on kiinnittynyt pojan runsaaseen virtsaamiseen ja alakuloisuuteen. Alakuloisuutta on nyt ollut pitkin kevättä koska infektiokierre vie pojalta ja äidiltäkin mehut. Otin sokeriarvon pappan mittarilla, 4h syömisestä arvo oli 5.7. ( Söi ennen mittausta Lounaalla 2 dl kousan riisipuuroa ja 3 rkl nz-lammasta sekä puoli desiä päärynäsosetta.)

Mites te viisaammat kommentoisitte? Onko aihetta huoleen vai saako poika liikaa nesteitä? Lääkärimme on lomalla ja mielellään en veisi poikaa muualle ellei ole aivan pakko.

Googlettamalla löysin viitearvot vain paastolle ja 1,5h syömisestä.

Taidan taas ylireagoida...
 
Meiän tyttö on seurannassa diabetes-riskin vuoksi. Mulle annettiin tällaset arvot:
1h syömisestä alle 9 ja 2h syömisestä alle 7.0. En tiiä, oisivatko voineet muuttua, mutta jotakuinkin noin varmaan ovat. En huolestuisi itse tuosta lukemasta, mutta jos sulla on mahd seurata mittarilla, niin esim yhden päivän ajan ennen ruokailua ja 2h ruokailun jälkeen voi seurata. Toivottavasti ei oo diabeteksen oireita :hug:
 
Kiitos tästä vastuksesta :flower:

Seurailen oireita ja pyydän tarvittaessa lähetteen labraan. En mielellään itse pistä lasta ellei ole aivan pakko, poika parka käy niin tiheästi lääkärillä muutenkin. Ja aina niihin liittyy verikokeita tai muita testejä.
 

Yhteistyössä