Lapsen allergia vei kaverit :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anonyme
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anonyme

Vieras
Asutaan pienellä paikkakunnalla lapseni (3,5v.) kanssa. Olen yh ja asutaan pienessä asunnossa (tosi pieni kaksio).
Lapsellani oli neljä hyvää leikkikaveria vielä muutama vuosi sitten, jolloin hänellä todettiin kissa- ja koira-allergia. Kaikissa lapseni entisten kavereiden perheissä on kissa/koira. Emme ole voineet mennä heille kyläilemään ja he eivät halua tulla meille koska kämppä on kuulema niin pieni. Ulkonakaan he eivät aina jaksa olla ja jos ovat niin ovat sitten keskenään ja menevät sen jälkeen jonkun luokse kahville. Arvatkaa miltä tuntuu katsoa vierestä kun kaikki muut lapset (4kpl) menevät jonkun perheen luokse leikkimään ja oma ei pysty menemään, vaikka ennen leikki kaikkien kanssa. Olen yrittänyt pyytää heitä meille/ulos/kahvilaan/ihan mihin vaan,mutta eivät tunnu lähtevän ja nyt eivät enää edes soittele minulle ja pyydä mihinkään. Ennen olimme siis todella hyvissä väleissä kaikkien kanssa ja näimme lähes päivittäin. En kestä katsoa lapseni surua kun joutuu nykyisin aina olemaan äidin kanssa,eikä kavereita ole :( Kyselee että miksi eivät tule ja miksi ei mennä niiden kanssa johonkin..mitä siinä sitten vastaamaan :,(

Auts, surku tulee lasta :(. Meillä poika on myös kissa-allerginen, parhaissa ystäväperheissä on kissa, joten on ratkaistu ongelma niin, että annetaan pojalle allergialääkitys (Aerius, reseptillä lastenlääkäriltä), ennen kylään menoa. On auttanut ihan hyvin. Nenä vähän saattaa valua jos useita tunteja ollaan. Ei tietysti päivittäin tai edes viikottain vierailla heillä. Mutta jos nyt joskuskin pääsee lapsi leikkimään kylään ja joskus sitten pihalla näette.

Kuulostaan ikävältä tosiaan, mutta kyllä meillä käy montakin kaveria leikkimässä jotka on allergisia, ovat sitten vaan tunnin-kaksi tai sen aikaa ku pystyvät.
Meillä on 2 koiraa ja 2 kissa eli eläinpölyä kyllä löytyy vaikka kuinka siivoaisin, yhden lapsen äiti sanoi kyllä että siivoaminen just ennen on pahempi kuin se että en siivoa

eikö ne äidit tajua. ootko puhunu niitten kanssa asiasta. sano että te ootte jääny ihan yksin. varmasti ne alkaa taas näkemään jos kerran oli aikasemmin hyviä kavereita.
tosi ikävää,ton ikäinen haluaa jo oman ikäisen kaverin varmasti ku meiän alle 3v.kin haluaa

Meillä siis niin oaha allergia että ei voi kun max 5min olla ja sen jälkeen turpoaa silmät umpeen/yskittää/nenä vuotaa. Eli ei voida ollenkaan käydä.
Mä en vaan kestä lapsen surua kavereiden menettämisestä, kyllä se äidin sydämeen sattuu paljon :(

Ja joo, olen yrittänyt sanoa että minun tytöstäni on tosi kurjaa kun ei voi leikkiä enää teidän kanssa,mutta äidit ovat suunnilleen sitä mieltä että mitäs on allerginen jne. ei heitä tunnu kiinnostavan että me jäämme yksin. Olo on itselläkin loukattu ja jätetty, niin itseni kuin lapsen puolesta..

Onpa kurjia kavereita. Kokeilehan vielä kerran keskustella ja 'pyytää apua' tai ehdotuksia, miten voisitte tavata. Kyllä me kaydään parin liikkuvan lapsen kanssa kaverin kaksiossa leikkimässä. Samoin nähdään leikkipuistoissa yms. ulkotiloissa tai avoimissa päiväkodeissa. Aina löytyy ratkaisuja, jos haluaa. Kaikki vaan ei aina halua, eivät osaa tai eivät ymmärrä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Meillä siis niin oaha allergia että ei voi kun max 5min olla ja sen jälkeen turpoaa silmät umpeen/yskittää/nenä vuotaa. Eli ei voida ollenkaan käydä.
Mä en vaan kestä lapsen surua kavereiden menettämisestä, kyllä se äidin sydämeen sattuu paljon :(

Oletteko kokeilleet lääkettä? Luulisi ettei sen saanti ole mikään onglema jos on allergia todettu.

törkeetä :( miten voi aikuiset olla noin kurjia.
ei kukaan kiusallaan ole allerginen. mistä löytyis uusia kavereita, onko teil perhekerhoja tai jotain harrastusmahdollisuutta,avoimia päiväkoteja? neuvolan seinälle lappu jossa etitte leikkiseuraa?

Itselläni on eläinallergia ja tiedän millaista on kun nenä valuu ja silmät valuu ja on tukala olla.
Allergia lääkkeen avulla pystyn olemaan eläin paikoissa muutaman tunnin.
Oletteko kokeilleet allergialääkettä?

Nyt alkaa syksy ja kaikissa harrastuspaikoissa toiminta.
Lapsesi on jo sen ikäinen, että voisit ilmoittaa hänet vaikka satubalettiin tai johonkin muuhun ryhmässä tapahtuvaan harrastukseen.
Kävisitte siellä ja hän voisi tutustua uusiin lapsiin.
Kannattaisi kokeilla

vaikka on allergiaa niin ei silti kokonan kannata lopettaa eläin kontakteja, voi tulla entistä pahempana myöhemmin jos nyt eristetään eläimistä...
Mun pojalla on kanssa allergiaa eläimiin + koivu yms.. mutta kunnon lääkityksellä pystyy olemaan eläinten parissa ei oireita ilmaannu..

Kuulostaa siltä, että kaverit eivät halua nähdä sinua.

Käykää puitsossa ja muualla tapaamassa lapsiperheitä. Eikö tuonikäinen ainokainen ole jo päiväkodissa tai perhepäivähoitajalla, kai siellä on lapselle kavereita?

Siis lapsi niin allerginen ettei siedä eläimiä edes lääkkeiden avulla. Kai se on yritettävä tässä tuppukylässä kaivaa jostain uusia kavereita, toivon mukaan löytyy edes joku perhe missä ei koiria ole :/

Yhteistyössä