Lapselle oikein?

• Viestiketjun aloittaja Ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti
Ihmettelen
Mitä mieltä?
Vanhempi antaa parempien yöunien toivossa Ataraxia hampaita tekevälle taaperolle. Lääke on määrätty aiemmin olleeseen iho-ongelmaan. Ls-ilmoitus?

Alkuperäinen kirjoittaja Kahlemestari:
No ei nyt fksua, mutta ei siitä ilmoitustakaan saa aikaiseksi... Jotkut vaan aika huoletta pumppaa noita lääkeitä.
Ja heti lisään ennenkä joku ottaa nokkiin :D
Jokainen siis ihan itse tekee minkä parhaaksi näkee ja varmasti tuo lääke on monelle tarpeen. Itse vaan olen tälläinen että kammoksun lääkkeitä, mutta se on mun oma ongelmani :D

No ei nyt fksua, mutta ei siitä ilmoitustakaan saa aikaiseksi... Jotkut vaan aika huoletta pumppaa noita lääkeitä.
Ja heti lisään ennenkä joku ottaa nokkiin :D
Jokainen siis ihan itse tekee minkä parhaaksi näkee ja varmasti tuo lääke on monelle tarpeen. Itse vaan olen tälläinen että kammoksun lääkkeitä, mutta se on mun oma ongelmani :D
En ota nokkiin koska itsekin pyrin mahdollisiman vähäiseen lääkekäyttöön.
Mutta kyllä vaikeat ihottumat, tulehtunut iho ja kutinat on vauvoilla / lapsilla sen verran kamalaa vaivaa että lääkitys on usein ( tai ajoittain ) enemmän kun tarpeeseen.
Oman lapsen tuska on kovaa katseltavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä tuo on lääkkeen väärinkäyttöä. Soita huomenna ilmoitus.
niin, kyllähän nuo oli päiväkodissa ja neuvolassa sitä mieltä että minä tein väärin anaessani lapselle pronaxenia kun epäilin uniongelmian johtuvan kivusta/särystä... ihan sossuakin ehdoteltiin..
että kyllähän varmasti ilmoituksen voi tehdä, siitä en sano mitään onko aiheellista

Mun mielestä on väärin käyttää lääkettä lapsella muuhun tarkoitukseen, kuin siihen johon se on määrätty, jos kyseessä tuollainenkin lääke. teoriassa kuitenkin atarax on rauhoittava/unettava lääke, joten käsitän logiikan millä tuota on annettu.
Ls-ilmoitusta tuskin voi tehdä, jos lääke on lapselle määrätty eikä sen annostusta ole ylitetty.
Hampaiden tuloa itkevälle lapselle minä kuitenkin olen pitäytynyt ihan antamaan panadolia.

Lisään vielä, että ilmoituksenhan tuosta tosiaan kyllä varmaan saa aikaan,
mutta asiaa tuskin vietäisi sen pidemmälle..
mut mut..mun mielestäni toi on kyllä väärin :|
onko lapselle annettu ataraxia jotta lapsi nukkuu paremmin,
vai jotta vanhemmat saa nukkua? :eek:

vieras
Jos se on lapselle määrätty lääke, eikä annosta ylitetä, niin eihän tossa mitään Ls- ilmoituksia voi tehdä. Tosin, lapsellehan ei enää varmaan määrätä samaa lääkettä, jos iho-ongelmakin on poistunut.
Ataraxia kirjoitetaan ainakin kamalaan vesirokkokutinaan.

Alkuperäinen kirjoittaja dada:
Lisään vielä, että ilmoituksenhan tuosta tosiaan kyllä varmaan saa aikaan,
mutta asiaa tuskin vietäisi sen pidemmälle..
mut mut..mun mielestäni toi on kyllä väärin :|
onko lapselle annettu ataraxia jotta lapsi nukkuu paremmin,
vai jotta vanhemmat saa nukkua? :eek:
no tietty siks että lapsi nukkuu että VANHEMMAT NUKKUU ! on se rankkaa varmaa....

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kai se on ok:
jos on kyseiselle lapselle määrätty lääke eikä annosta ylitä. Antaahan jotkut Panadoliakin tuossa tilanteessa
Korjaus; tuossa tilanteessa KUULUU antaa panadolia tai muuta kipulääkettä. Oikeus kivunhoitoon on lapsellakin, ja jos hampaidentulo häiritsee unta, se ON kivuliasta.

Ls-ilmoituksen voisi muuten näillä perusteilla tehdä myös niistä vanhemmista, jotka ei periaatteen vuoksi lääkitse lastensa kipua tehokkailla lääkkeillä.

pyh
Mun mielestä on väärin käyttää lääkettä lapsella muuhun tarkoitukseen, kuin siihen johon se on määrätty, jos kyseessä tuollainenkin lääke. teoriassa kuitenkin atarax on rauhoittava/unettava lääke, joten käsitän logiikan millä tuota on annettu.
Ls-ilmoitusta tuskin voi tehdä, jos lääke on lapselle määrätty eikä sen annostusta ole ylitetty.
Hampaiden tuloa itkevälle lapselle minä kuitenkin olen pitäytynyt ihan antamaan panadolia.
Periaatteessa, Ataraxilla pitäisi olla rauhoittava vaikutus.
Niin mulle sanottiin.
Entäs, kun ei ole?
Mun ADHD- tenavalle sitä määrättiin, kun hänellä oli vesirokko. Mutta! Mukula meni ihan seinille.
Kai voin hakea jostakin jotakin korvauksia? Ja mahd. paljon?

Eikö tuo toisaalta menis lapsen pahoinpitelynä tms läpi?
Siis lapselle määrätään ataraxia osana ihotaudin hoitoa, rauhoittavana,
mutta vanhemmat myöhemmin käyttävät "huumatakseen" lapsen uneen..
lääkkeen väärinkäyttökin kai on rangaistava teko, jos sitä toiselle ihmiselle harjoittaa?

lääkkeen väärinkäyttökin kai on rangaistava teko, jos sitä toiselle ihmiselle harjoittaa?
Millä kukaan todistaa, ettei lapsella ole ollut esimerkiksi kutinaa tai ihottumaa sillä hetkellä kun lääke on annettu?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos se on lapselle määrätty lääke, eikä annosta ylitetä, niin eihän tossa mitään Ls- ilmoituksia voi tehdä. Tosin, lapsellehan ei enää varmaan määrätä samaa lääkettä, jos iho-ongelmakin on poistunut.
Ataraxia kirjoitetaan ainakin kamalaan vesirokkokutinaan.
kyllä mun mielestä voi, kyse on HUUMAAMISESTA, lääkettä ei käytetä siihen tarkoitukseen kun se on tarkoitettu, ja kun sitä vaivaa ei enään ole, mihin lääke on tarkoitettu silloin ei ole perustetta käyttää edes koko lääkettä varsinkaan kun lääkäri ei sitä edes määräisi missään nimessä hampaidentuloon

Alkuperäinen kirjoittaja pyh:
Periaatteessa, Ataraxilla pitäisi olla rauhoittava vaikutus.
Niin mulle sanottiin.
Entäs, kun ei ole?
Mun ADHD- tenavalle sitä määrättiin, kun hänellä oli vesirokko. Mutta! Mukula meni ihan seinille.
Kai voin hakea jostakin jotakin korvauksia? Ja mahd. paljon?
taisit olla ihan shokissa kun luulit saavas paripäivää lapsivapaata kun mukulas makais vihanneksena sohvalla :LOL: :LOL: :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Millä kukaan todistaa, ettei lapsella ole ollut esimerkiksi kutinaa tai ihottumaa sillä hetkellä kun lääke on annettu?
Uskon, että jos lapsi vietäisi ihotautilääkärin vastaanotolle esim. pari pv lääkkeen ottamisesta, osaisi hän kyllä sanoa onko siihen ollut tarvetta.
Ei lapsi kutise ataraxin tarviimiseen saakka kuitenkaan ihan itsestään,
vaan siihen tarvitaan kyllä jo ulkoisiakin merkkejä.

Yhteistyössä