Lapselle oikein?

• Viestiketjun aloittaja Ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti
luinko väärin
Alkuperäinen kirjoittaja dada:
Eikö tuo toisaalta menis lapsen pahoinpitelynä tms läpi?
Siis lapselle määrätään ataraxia osana ihotaudin hoitoa, rauhoittavana,
mutta vanhemmat myöhemmin käyttävät "huumatakseen" lapsen uneen..
lääkkeen väärinkäyttökin kai on rangaistava teko, jos sitä toiselle ihmiselle harjoittaa?
Menisi läpi? Oikein etsimälläkö te etsitte syitä tehdä muista lastensuojeluilmoituksia?

Kuolevainen
Alkuperäinen kirjoittaja dada:
"muutoinkin heräilee 1-3 kertaa yössä ja unet jää vähäisiksi vanhemmilla niin kyllä siinä itse kukin lääkitsee lasta jotta huuto loppuisi"
ja jos huuto johtuu kivusta, on ok pumpata lapsi täyteen rauhoittavaa?

voi jessus mitä juttuja täälläkin kuulee.
Ei mikään hätäratkaisu ole oikea syy lääkitä lapsi väärin!! vai onko oikeasti jollekkin?
Meillä oli kerran tapahtunut niin huolimaton kömmähdys,
että meiltä oli loppunut nestemäinen panadol kun lapsi tuli hampaiden tulosta tosi ärtyneeksi ja kivuliaan oloiseksi.
annoinko mun ataraxit kaapista, tai vaikka vähän yskänlääkettä? EN!!!
Lähdin hakemaan oikeaa lääkettä, yöllä!
Jos en olisi voinut (ei kai esim.maalla ole päivystäviä apteekkeja vai? ) olisin yrittänyt helpottaa lapsen oloa muutoin.
On sitä muutkin yöllä heränneet/valvoneet öitä..ihan olen itse valvonut tytön kanssa kantaen ja heijaten pientä 8 tuntia yhtäjaksoisesti..miksi?helpottaakseni lapseni oloa.
Ei, ei tullut mieleen hätäratkaisuna antaa ataraxia.

:kieh:

Ooh. Superäiti, marttyyriäiti keskuudessamme.

töissä
Teistä on siis ok antaa lapselle kipuun ja särkyyn Panadolia? Entäs sitten vaikka vähän vahvempaa kun tuntuu et kipu ei hellitä, saako antaa esim. Pronaxenia? Tiesittekö et periaatteessa kaikilla särkylääkkeillä on myös rauhoittava vaikutus? Entäs sitten jos Atarax on vähän vahvempi kuin edelliset? Samalla tavalla se auttaa lapsen kipuun ja rauhoittaa.

SE ON SITTEN TÄYSIN ERI ASIA JOS LASTA HUUMAA JOKA YÖ ILMAN ETTÄ SIIHEN ON SYYTÄ.

Yhteistyössä