Lapsellani ISO PATTI kaulassa! =(

  • Viestiketjun aloittaja "Äiti"
  • Ensimmäinen viesti
E
[QUOTE="Äiti";22380923]Kiitos tiedosta. Minäpä soitan oyssiin suoraan, vaikka huomenna. En ole ehtinyt jutella mieheni kanssa asiasta juurikaan, kun on vielä koulussa. Mut luulen, että hänkin haluaa tytön heti tutkittavaksi.[/QUOTE]

Soita nyt heti, älä odota huomiseen! Kun mun siskolle nousi se patti aamulla klo 8-9 välillä, niin hän oli illalla jo TAYSissa osastolla, ja kävi ilmi, että sen patin lisäksi hänellä oli keuhkojen välissä 10cm x 12 cm -kokoinen kasvain.

Toivon todella, että lapsellasi ei ole Hodgkinia, mutta selvitä se mahdollisimman pian!
 
E
[QUOTE="Äiti";22380948]Kiitos kaikille tuesta ja neuvoista. Kerrotko kun ehdit, oliko siskollasi siis samantapainen patti kun lapsellani? Liikkuiko patti?[/QUOTE]

En nyt muista aivan 100% varmaksi, mutta väittäisin, että se oli liikkuva patti. Löytyisiköhän googlettamalla tarkemmin? Laita hakusanaksi "hodgkinin lymfooma".
 
"kolmen äiti"
[QUOTE="Äiti";22380775]Ei ole saanut calmettea ollenkaan. Mutta meidän 6v. tyttö on saanut ja silläkin on vieläkin nivusessa patti. Joten tämä ei ole sama asia.

Oliko miehelläsi myös patti? Millainen se oli? Liikkuiko? Oliko muita oireita?[/QUOTE]

Ensinnäkin todellakin on tehtävissä, vaikka olisikin syöpää! Eli sen takia sun on turha jäädä odottelemaan aikaa, jos meinaat että ei asialle enää voisi mitään tehdäkään. Ja imusolmukesyöpä on lähes aina hoidettavissa, vaikeampi vasta yli 65v ikäisillä.

Miehelläni oli jotain yleisoireita, urheilu ei sujunut ja lisäksi kipua selässä, joka johtui siis siitä että suurentuneet imusolmukkeet painoi hermoja jne. Patin löysi vasta diagnoosin jälkeisenä päivänä kaulaltaan. En tiedä oliko muljuava. Muljuava patti on yleensä hyvä merkki, mutta ei sekään idioottivarma tapa ole todeta mitään.
 
"kolmenäiti"
[QUOTE="Äiti";22380964]Siksi, koska en ole ehtinyt jutella mieheni kanssa asiasta. Kai me voidaan tämä päivä ajatella ja miettiä rauhassa soitetaanko oyssiin, vai mennäänkö yksityiselle.[/QUOTE]

Etkö tuon vertaa tunne miestäsi? Minun ei ainakaan omaltani tarvitsisi kysyä, että tutkitaanko lapsi ja selvitetään asia vai jäädäänkö odottelemaan. Ilmanmuuta olisi selvää, että yksityiselle.
 
"Äiti"
[QUOTE="kolmenäiti";22381527]Etkö tuon vertaa tunne miestäsi? Minun ei ainakaan omaltani tarvitsisi kysyä, että tutkitaanko lapsi ja selvitetään asia vai jäädäänkö odottelemaan. Ilmanmuuta olisi selvää, että yksityiselle.[/QUOTE]

Hei, elä puutu pikkuasioihin. Tunnen toki mieheni, mutta tuskin tässä muutamista tunneista on kyse. Haluan rauhassa jutella mieheni kanssa. Ihan taatusti ehitään jutella asia tässä illalla rauhassa ja päättää yhdessä kumpi tapa on parempi meidän kohdalla. Eli yksityinen vai soitto huomenna oyssiin. :)
 
"Äiti"
Soitin oyssiin ja helpotuksekseni saatiin kuulla, että he olivat laittaneet lähetteen kiireellisenä. Eli päästään jo ensiviikolla tutkimuksiin. Toisaalta pelottaa nyt enemmän, kun asia on kiireellinen, mutta onneksi ei tarvitse kauaa enään odottaa. Kerron sitten millaisia uutisia saadaan!
 

Yhteistyössä