Lapsella ruskea läiskä toisessa silmässä,muilla??

• Viestiketjun aloittaja "maisa"
  • Ensimmäinen viesti
"maisa"
Meidän tytöllä on ollut syntymästä saakka ruskea läiskä silmässä.Isällään on myös osittain.
Nyt nvla lääkäri sanoi että se pitää tutkia ja mainitsi jostain todella harvinaisesta silmämelanoomasta,siis voi herra varjele sentään että sai minut pois tolaltani.
Sitten kuitenkin naurahti perään kun kysyin tarvitseeko nyt huolestua.
Kyllä tuli inhottava olo.
Onko muiden lapsilla tällaista kaksivärisilmää??

"vieras"
itselläni on toisessa silmässä ja pojalla toisessa läikkä ja toisessa rengas mustuaisen ympärillä ruskeaa :D eli aika normaalia luulisin :) mulla on siniharmaat silmät ja miehellä ruskean vihreät..

"maisa"
[QUOTE="juu";25140877]meillä 9-v. pojalla toinen silmä on puoliksi ruskea ja puoliksisininen, kukaan ei ole koskaan puuttunut siihen.[/QUOTE]

No huh helpotus,näin itsekin olen ajatellut ja että kai siihen olisi puututtu jo aiemmin kun silmiähän nyt tutkitaan tasavuotis-neuvoloissa lekurin toimesta,
oli muutenkin jotenkin tyly lääkäri.Muttakyllä me tietysi käymme silmälääkärillä.

"maisa"
[QUOTE="vieras";25140888]itselläni on toisessa silmässä ja pojalla toisessa läikkä ja toisessa rengas mustuaisen ympärillä ruskeaa :D eli aika normaalia luulisin :) mulla on siniharmaat silmät ja miehellä ruskean vihreät..[/QUOTE]

Minkä kokoisista läikistä on teillä kysymys? Meidän tytöllä se ei siis ole rinkula iiriksen ympärillä vaan ihan tuollainen iiriksen toisella puolella oleva ehkä 3mmx 2mm pyöreähkö läiskä.

-
Jos on ollut syntymästä saakka, niin tuskin on mitään kummempaa. Mutta ehdottomasti tarkistuttakaa silmälääkärillä.

Mulle ilmestyi tuollainen ruskea läikkä silmään ykskaks. Selvisi, että se oli verenvuotoa joka olisi hoitamattomana johtanut ties mihin. Mutta kortisoneilla sai helposti kuriin.

Ehkä se lääkäri vaan haluaa pelata varman päälle (kuten kuuluukin), taisi vaan asiakaspalvelutaidoissa olla toivomisen varaa.

-
[QUOTE="maisa";25140913]Minkä kokoisista läikistä on teillä kysymys? Meidän tytöllä se ei siis ole rinkula iiriksen ympärillä vaan ihan tuollainen iiriksen toisella puolella oleva ehkä 3mmx 2mm pyöreähkö läiskä.[/QUOTE]

Juuri tuollainen "epäsymmetrinen" (vain toisella puolella) oli se mun verenvuotoläiskä. Mutta siis jos teillä on jo tooosi pitkään se ollut, tuskin on sellaisesta kyse. Tarkistuttakaa kuitenkin, silmät on niin herkkiä!

"vieras"
meilläkin semmonen muutaman millin kokonen joka just tuli kun vauvan silmät alko vaihtaan väriä...jännätään et meneeköhän ruskeeksi kokonaan :) mutta toivotaan parasta ettei teillä ole mitään sen kummempaa :)

=)
Meillä on sinisilmäisellä tytöllä toisessa silmässä pieni ruskea täplä. Mutta ei ole mistään sairaudesta koskaan puhuttu. Neuvolassa vain ovat sanoneet, että "ompa jännän näköinen tuo toinen silmä" =)

"mie"
Mullakin on itsellään toisessa silmässä juurikin sellainen ap:n kuvaama ruskea läiskä, muuten silmät siniset. Meidän keskimmäisellä pojalla on kanssa toisessa silmassa läsikä ja nuorimmaisella on toinen silmä sininen ja toinen melko ruskea :D

"joopa"
no suurin osa vastaajista ei nyt tajua, että aloittaja tarkoitaa läikkää siellä valkoisessa osassa, ei sitä että sinisilmäisellä on ruskeita läikkiä silmässä.

mulla on samanlainen kuin aloittajan lapsella eli valkoisessa osassa n. 2x3 mm läikkä. se on tietynlainen luomi ja pitää tarkistuttaa välillä. itse en ole sitä tarkistuttanut kuin joskus tosi harvoin, tuli mulle ehkä lapsuudessa joskus, ei ollut syntymästä asti. en ole kuollut vielä ja olen 37 :)

"maisa"
[QUOTE="joopa";25141223]no suurin osa vastaajista ei nyt tajua, että aloittaja tarkoitaa läikkää siellä valkoisessa osassa, ei sitä että sinisilmäisellä on ruskeita läikkiä silmässä.

mulla on samanlainen kuin aloittajan lapsella eli valkoisessa osassa n. 2x3 mm läikkä. se on tietynlainen luomi ja pitää tarkistuttaa välillä. itse en ole sitä tarkistuttanut kuin joskus tosi harvoin, tuli mulle ehkä lapsuudessa joskus, ei ollut syntymästä asti. en ole kuollut vielä ja olen 37 :)[/QUOTE]

vaan siis värillisessä osassa silmää on se läiskä ja tosiaan on syntymästä saakka ollut.

vrs
Minulla myös musta piste muuten ruskeassa silmässä, niin ruskeasilmäsellä lapsellani ja omalla isällänikin. Kellään perheen sini- tai vihreäsilmäisellä tuota pistettä ei ole. :D Mutta ei sitä edes silmälääkäri noteerannut (minulla on rillit).

Yhteistyössä