Lapsella on oikeus isään....

punatukkainen

Aktiivinen jäsen
09.01.2005
2 604
0
36
Ja isällä on oikeus lapseen, mutta onko isällä oikeutta toimia seuraavasti??

Mun lapset tapaavat sopimuksen mukaan joka toinen viikonloppu isäänsä. Ja lähtivät nytkin perjantaina. Isä haki noin 17.00 lapset.
Sunnuntaiaamuna eli tänään tyttö 7.v soittaa mulle itkukurkussa, että voiko hän tulla kotiin, kun ei halua lähteä kirpputorillle.
Lasten palautus on illalla 19.00 ja isä on itse halunnut nämä ajat ja halusi ne myös mustana valkoiselle.
No, tottakai tyttö voi kotiinsa tulla.....ei siinä mitään, mutta ihmettelen suuresti, että miksi juuri tänään piti sinne kirppikselle mennä, kun lapset olivat siellä. Ei voinut isä joustaa ja olla lasten kanssa vaan piti lähteä kirppikselle, niinpä
exä sitten kurvasi pihaan ja niin tyttö tuli kotiin. Toi sitten kaksi muuta lasta 19.00. ( tyttö 4.v tekee niinkuin isä sanoo ja poika 10.v meni kuulemma jonkun kalastustarvikkeen takia mukaan sinne. )

Ketä tämä tapaamisoikeus palvelee?? Isää vissiin, jonka ei tarvitse kuunnella lapsiaan vaan tekee niinkuin itseään miellyttää!!!

Kiitos, kun sain purkautua....ottaa niin päähän tytön puolesta. |O

ihan siis ketään puollustelematta, mutta kyllä isä saa elää normaalia elämää tapaamis viikonloppunakin vai pitäskö se kokoaika kököttää lasten kanssa kotona?? Oletko itse kaikki viikonloput lasten kanssa kotona??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä etävanhemman ei tarvitse toimia koko viikonloppua lasten pillin mukaan.

No olisko se ollut paljon pyydetty jos olisi vaan jättänyt kirppiksen väliin tältä päivältä?

Mun mielestä jos lapsiaan näkee vain joka toinen viikonloppu niin sillon vois olla myös niiden lasten kanssa.

Ja vielä lisään että mitäs sitten kun äiti luottaa että lapset tulee kotiin tiettynä kellon aikana ja sit lapsi tuleekin ennemmin?Pitääkö äidin olla tekemättä mitään kun on lapsi voi tulla kotiin jo monta tuntia etuajassa?

Ei toi nyt lasten äitiä kohtaankaan oikein ole.

No teetkö sinäkin kaiken niinkuin lapsesi haluaa? Minusta isä teki tavallaan oikein, koska elää normaalia elämää.Eihän aina voi tanssia lasten pillin mukaan?

Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Mun mielestä etävanhemman ei tarvitse toimia koko viikonloppua lasten pillin mukaan.

Mutta pitääkö mun sitten istua kotona joka toinen viikonloppu, et jos vaikka joku lapsista tuleekin kotiin tai vaikka kaikki?? :o

Ei tarvitse istua. Mun mielestä 7-vuotias menee isän mukana kirppikselle, jos sinne ei ole tarkoitus koko päiväksi mennä. Tyhmää opettaa tytölle, että isän luota voi siirtyä äidin luo silloin, kun tehdään jotain, mikä ei itseä kiinnosta.

Saneleeko lapset siis tapaamisviikonloppuna elämäntahdin? Pitäisikö isän toimia silloin juuri niin kuin lapset tahtovat? Minusta isällä on oikeus myös tapaamisviikonloppuina tehdä normaaleja elämisen juttuja. Toiset lapsethan viihtyivät kirppiksellä, niin yhden lapsen takiako olisi sitten pitänyt koko reissu peruuttaa? Minusta aika hölmöä se olisi ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
ihan siis ketään puollustelematta, mutta kyllä isä saa elää normaalia elämää tapaamis viikonloppunakin vai pitäskö se kokoaika kököttää lasten kanssa kotona?? Oletko itse kaikki viikonloput lasten kanssa kotona??

Ei ole kysymys kotona olemisesta, en ole itsekkään lasten kanssa joka vkl kotona. Vaan kyse on nyt siitä, että voiko se tollain vaan tuoda lapsia eriaikaan?? Eikö isän tarvitse keskustella asia tytön kanssa ilman, että sotkee minua siihen ja on heti ongelmien ilmetessä tuomassa tyttöä kotiin??

Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:

No olisko se ollut paljon pyydetty jos olisi vaan jättänyt kirppiksen väliin tältä päivältä?

Mun mielestä jos lapsiaan näkee vain joka toinen viikonloppu niin sillon vois olla myös niiden lasten kanssa.

Miten kirppiksellä käyminen ja yhdessä oleminen muka ovat toisensa poissulkevia asioita?

Mä vastustan sitä ajattelua, että etävanhemman luona vietetyt ajat ovat aina pelkkää huvittelua. Normaaliarkea ja juhlaa sopivassa suhteessa molemmissa kodeissa, pysyy tatsi lapseen paremmin.

eikai kyse ollutkaan siitä ettei saisi mennä, mut jos jollekin lapsista on kirpparille meno noin kamalaa niin onko sinne pakko mennä just silloin? isä mieluummin palauttaa itkevän lapsen äidille tunteja etuajassa et pääsee sinne kirpparille :|

Mutta pitääkö mun sitten istua kotona joka toinen viikonloppu, et jos vaikka joku lapsista tuleekin kotiin tai vaikka kaikki?? :o

Kännykät on keksitty.

Ei tarvitse istua. Mun mielestä 7-vuotias menee isän mukana kirppikselle, jos sinne ei ole tarkoitus koko päiväksi mennä. Tyhmää opettaa tytölle, että isän luota voi siirtyä äidin luo silloin, kun tehdään jotain, mikä ei itseä kiinnosta.

Tätä mä just hain, kiitos kun ymmärsit.... :hug:

Nyt sitten vaan teet miehelle selväksi, että koko sakki palautetaan samalla kertaa klo 19.

Munkin mielestä on tyhmää opettaa siihen, että jos ei huvita etävanhemman luona oleminen just sillä hetkellä, niin heti tuodaan toisen vanhemman luo. Mitä se kirpparille meno lapsia haittaa, siellähän voi olla ihan kivaakin.

Eipä tässä minustakaan mitään kummallista ole.
Eihän sitä voi lasten pillin mukaan tanssia. En opettaisi lapsille, että jollei halua mennä kirpparille voi tulla kotiin. Hullu ajatus.

ei tarvii istua. lapset ovat siellä isänsä luona niin kuin on sovittu. ethän sinäkään tee koko ajan niin kuin lapset haluavat, ainakaan toivottavasti.. eikö kuitenkin ollut niin, että isä olisi ottanut lapsen mukaan kirpparille. lapsi vaan oppi, että saa tahtonsa läpi, kun alkaa itkemään. tuskinpa se kirpparilla käynti mtn tuskaa olis sille lapselle kuitenkaan tuottanut..

Ja sinun ei tarvitse istua kotona odottamassa jos tyttäresi saa päähänpinttymän, että haluaa kotiin. Olisit voinut sanoa, että nyt teet niin kuin isä sanoo ja lähdet sinne kirppikselle. Aina ei voi kaikki olla niin äärettömän mukavaa! Tuollahan opetetaan se, että lapsi saa sanella ehdot ja sanoa milloin tulee kotiin. Eri asia jos olisi kyse lasta vahingoittavasta asiasta.

Nyt sitten vaan teet miehelle selväksi, että koko sakki palautetaan samalla kertaa klo 19.

Tätä mäkin kannatan. Hitsi vieköön sähän voit olla vaikka ulkomailla silloin kun lapsilla on isäviikonloppu.

mun mielestä oisit voinut sanoa että menee isänsä kanssa sinne kirppikselle. ei sinne kukaan kuole ja aina ei voi tehdä sitä mitä lapset haluaa.

musta se oli ehdottomasti väärin tehty et laps palautettiin äidilleen. Tämä aika kun vastuu on isällä niin auktoriteetin pitää riittää keskenään lapsen kanssa asiasta sopimaan.Että huvitti tai ei,mukaan vaan,kun kerta asiaa kirpparille oli.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
eikai kyse ollutkaan siitä ettei saisi mennä, mut jos jollekin lapsista on kirpparille meno noin kamalaa niin onko sinne pakko mennä just silloin? isä mieluummin palauttaa itkevän lapsen äidille tunteja etuajassa et pääsee sinne kirpparille :|

Kiitos, nöppönen että ymmärsit! Mä en just tätä ymmärrä, että isä ei voi joustaa yhtään. Koska yksi lapsista ei sinne halunnut, olisi kehitellyt jotain muuta.

Yhteistyössä