Lapsella on nälkä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ideat vähissä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ideat vähissä

Vieras
muttei kuitenkaan syö paljoa. Sitten on taas pian nälkä, tekee sitä ja tätä mieli.

Tuosta ei tykkää, tuota syö vähän.

On ehkä kaksi ruokaa josta tykkää ja jota ottaa ehkä lisääkin.

Ei ole nirso niin että erikoiset maut tökkisivät, vaan kaikki kyllä laskee, kerran tai kaksi, mut sitten kyllästyy.

Ja siis vaikka olis kuinka nälkä, niin ei syö kun ei tykkää.
Ja sitten valittaa nälkää.

Aamupalaksi eikä iltapalaksi kelpaa mikään, söisi vaan pelkkää hedelmää joka ei taas illalla pidä nälkää.

Ruoka-aikaan söisi vaan pelkää vanukasta tms jos saisi itse valita.

Ja ei saa itse valita, on sitten mieluummin nälkäinen kuin yrittää syödä ruokaa.

Ikää 4 v.

On ollut aika pitkä kausi..

Pienempänä söi kaikkea ja plajon, nyt ollut jo vuoden tuollainen.

Nyt tuossa valittaa että on niin tosi kova nälkä, ja jos möä keksin jotain mitä sille laittaa, niin syö varmaan kaks lusikallista, ja sit ei taas jaksa. Ja pian on taas nälkä ja söis vaan herkkuja.

Ei voi olla uhmaa kun on kestänyt niin kauan.
Ja usein ei edes sano että on nälkä, kuin vasta kysyttäessä, kun tietää että siitä tulee ongelma kun on just ollut ruoka.

Ja jos se yrittää väkisin syödä "vielä yhden" lusikallisen on pakko antaa sen sylkeä se pois kun jauhaa sitä suussa 10 min ja melkein oksentaa.

Täälä 5-v on just samanlainen. Annan olla nälkänen, jos ei syö. Tarjoilen sitte seuraavalla ruoka- tai välipala-ajalla taas. En anna mitään herkkuja tai vaikkapa leipää ruuan tilalle. Mää luulen, että tällä meidän muksulla on joku hankala ikä menossa ja koittaa temppuilla nyt tälläkin konstein... Söi aiemmin paremmin.

Jospa tuo menis ohi tuo vaihe... Pian...

Säännölliset ruoka- ja välipala-ajat, eikä niiden välillä mitään. Välipalatkin olen joskus jättänyt kokonaan pois, ellei oikea ruoka maistu. Kyllä lapsi syö, jos on nälkä, eikä Suomessa kukaan nälkään nykypäivänä kuole.

Eli jos ei syö vaikkapa aamupalaa, niin sanot vaan lapselle, että seuraava ruoka-aika on lounasaikaan, ennen sitä et saa mitään. Vähän raakaa, mutta toimii pitemmällä tähtäimellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Säännölliset ruoka- ja välipala-ajat, eikä niiden välillä mitään. Välipalatkin olen joskus jättänyt kokonaan pois, ellei oikea ruoka maistu. Kyllä lapsi syö, jos on nälkä, eikä Suomessa kukaan nälkään nykypäivänä kuole.

Peesi =)

Pitääpä tehdä nyt oikein kellon mukaan niinkuin vaan mahdollista.
Siis on tähänkin asti ollut suht säännöllistä, mutta ei kuitenkaan niin kuin vois olla.

Ja mä en aio kysyä enää kertaakaan että mitä tekis mieli, vaikka tiedän ettei tykkää siitä mitä laitan. Jos on nälkä niin saa luvan syödä. Jos ei syö, olkoon nälissään.

Mulla ei nääs enää stressikynnys kestä tän asian vatvomista kovin kauaa.

Kiitos teille! =)

Yhteistyössä