Alkuperäinen kirjoittaja Jepjep:
Kova kuume muttei lapsi kovin sairas, eihän sillä ole kuin kuumetta, ei edes syöpä, ei tepsi alentavat muttei kiire minnekään ja eihän sitä pääsiskään.. Sitten soitto "paivystykseen", mikä onni, lastenlääkäri ite vastasi isossa yliopistollisessa sairaalassa suoraan soittoon. Pistä menemään vaan lääkettä, kyllä se siitä, ei voi olla vakavaa. Ja kuinka ollakaan, saman tien lähtee kuume humisemaan alaspäin. Kyllä sä olet loistoäiti.
Soitin lastenpäivystykseen, siellä tosiaan vastasi lastenlääkäri, näin on käynyt ennenkin. Hänellä on kenties kokemusta tällaisista, osaa arvioida onko kiire vai ei. Oli tosiaan ylilääkäriltäkin kysynyt, jolla vielä enemmän kokemusta. Oli mun onni, kun oli tietävät lääkärit ja lääke auttoi. Lastenlääkäri soitti mulle vielä äsken ja kysyi onko auttanut lääke, kerroin että on ja hän sanoi, että ei tarvitse lasta herättää ja lähteä sinne vaan voin seurata huomiseen kotona, jos kuume uusii/kohoaa --> lääkäriin aamulla. Lastenlääkäri sanoi, että "pohjalla" ollut lääke + extra-annos vauhdittivat tilannetta ja joskus pieni annos ei auta mutta iso annos laskee kuumeen tosi nopeasti. Tätä(kään) en keksinyt itse vaan kuulin tosiaan lääkäriltä!