Lapsella kuumetta 41 astetta eikä kuumelääke auta, joten mikä avuksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhjäpää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Sangria:
jonkinlainen influenssa luultavasti, siinä voi olla korkea kuume ilman muita näkyviä oireita. eihän lapsella näy mitään ihottumia? seuraile vointia ja tilaa se ambulanssi jos tarve vaatii....paranemisia lapselle!

Ei ihottumaa, ei muutakaan, ja kuumekin nyt laskenut 38,7 asteeseen. :) Mittaan nyt kuumetta lapsen kainalosta (kun lapsi nukkuu), jossa kuume peräsuolta alhaisempi eli pyllystä mitattuna olisi jotain 39,2.

hyvä, että laskussa! kyllä se siitä toivottavasti =)

Alkuperäinen kirjoittaja Nana:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
mun teksti hävis johonkin.
onko oikeesti päivystyksessä lastenlääkäri? mä olen päivystyksen kanssa asioinut enkä oo ikinä puhunu suoraan lääkärin kanssa puhelimessa, kerran lääkäri soitti mulle tunnin kuluttua.

Kyseessä iso yliopistosairaala, jossa lastenpäivystys erikseen. Siellä vastasi lastenlääkäri.

Sielläkään päivystyksessä se ei takuulla ole lääkäri, joka puhelimeen vastaa...
Eiköhän sillä lääkärillä ole muitakin hommia, kuten ottaa vastaan päivystyspotilaita.

No ihan miten vaan... sinähän sen paremmin tiedät.

Tämä on provo, josta piti nopeasti peruuttaa johonkin, ettei tule bannia. Aika monta, aika kummallista yksityiskohtaa. Voi vitsi, että jotkut keksii ja viitsii...

peesi.
ja mm. ei tod ole panadolin vaikutusaika 15 min :D

30 minuutissa kuume laskee 41 asteesta 39 asteeseen. Uskokoon ken haluaa...

Tässä on kyllä mennyt jo lähemmäs tunti aikaa...

Siitä, kun kerroit soittaneesi sille lastenlääkärille, joka oli herättänyt ylilääkärin sinun tapauksesi johdosta, oli kulunut aika justiinsa 31 minuuttia. Silloinhan sinä sen tupla-annoksen annoit...

mitä sinä länkytät aina vaan??
meillä oli täysin samanlainen tilanne kesällä.terveen oloiselle lapselle nousi yhtäkkiä 41 asteen kuume.lääkkeen antamisesta huolimatta kuume vain nousi ja nousi.
samat ohjeet sain kuin ap:kin tupla-annos kuumetta alentavaa ja jos ei tunnissa ala laskea,lapsi hourailee,ei pysy pystyssä jne heti sairaalaan,muuten tilanteen seurailua.
tunnissa ruumiinlämpö oli 37.5

No jos tämä totta,niin on meitä äitejä sitten erilaisia. Mä veisin lapseni lääkäriin samantien jos noin kova kuume nousisi olkoon matka vaikka 200km. Ja vaikka kuume laskisikin lähtisin tarkistuttamaan tilanteen,siinä ei mitään häviä.

Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Provo on. Vois jopa tämmöisistä aloituksista laittaa Modeille viestin, että pistävät ip:n muistiin. Lapsen terveyttä koskevilla asioilla pelleily voi järkyttää tosi pahoin ihmisiä, jos eivät osaa epäillä näitten tarkoitusperiä.

Sen kun laitat viestiä, mutta totta tämä aloitus kyllä on. Ikävä kyllä. :(

Tadaa, lapsi kuolemansairas, niin hän laittaa hymiön huulet alaspäin. Onnea vaan lapsillesi sitten. Eikä taida vieläkään olla sitä taksia/ambulanssia tai muuta soitettuna. Sulla on varmaan puhelimesta akku loppu ja laturia ei ole...

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuume

Tuosta voit lukea, että yli 40 kuume on jo vaarallinen...

Joo, oot varmaan lääkäri!? Soitin päivystykseen, sanoivat että voi odottaa vielä kotona ja seurata laskeeko kuume. Jos ei pariin tuntiin laske, sitten ambulanssilla päivystykseen heti. Eli ei kiirettä. Nyt kuumetta 40,4 eli laskenut kun annoin extra-annoksen Panadolia.

Eikä ole mikään kuolemansairas, ei se vaan kiva ole kun lapsi on kuumeessa ja ihan töttöröö.

Saitko päivystyksestä luvan antaa tupla-annoksen panadolia? Itse en olisi uskaltanut antaa. Kohta paukkuu munuaiset. Ehdottomasti pitäisi olla kahta eri kuumelääkettä lapsiperheessä!!!!

LIIKA-ANNOS PANADOLIA ON MAKSALLE MYRKYLLISTÄ!!!!!!!!!

lapsellahan tuo 41astetta kuumetta on aika yleinen, meillä tytöllä ollut kans joskus kuume 41.3astetta, silloin soitin päivystykseen, mutta kehottivat vain seurailemaan tilannetta kotona, avaamaan ikkunaa ja riisumaan lasta pikkareilleen, annoin myös pronaxenia ja panadolia yhtäaikaa.

yritä saada lapsi juomaan kylmää, jäätelökin olisi hyvä jos vaan maistuu.

Alkuperäinen kirjoittaja annas:
No jos tämä totta,niin on meitä äitejä sitten erilaisia. Mä veisin lapseni lääkäriin samantien jos noin kova kuume nousisi olkoon matka vaikka 200km. Ja vaikka kuume laskisikin lähtisin tarkistuttamaan tilanteen,siinä ei mitään häviä.

Teidän varmuuden vuoksi-tarkastavien takia on sairaanhoitohenkilökunta ylikuormittunut ja se taas saa aikaan kaikenlaista muuta "harmia" puhumattakaan kustannuksista. No verovaroistahan ne...

Alkuperäinen kirjoittaja annas:

Yhdyn edelliseen kirjoitukseen!!!

en lukennut koko ketju mut oma samanikänen oli kovassa kuumessa 2kk sitten,kuumetta oli 40,6 voimaton,nukkuin vain...soitin päivystykseen kun ei kuume laskenut panadolin avulla käskivät heti sinne päästiin jonon ohi lapsella oli keuhkoputkentulehdus saatiin pronaxenia kuumelääkeksi ja antibiotit.
joten lähtisin heti lääkäriin...

en lukennut koko ketju mut oma samanikänen oli kovassa kuumessa 2kk sitten,kuumetta oli 40,6 voimaton,nukkuin vain...soitin päivystykseen kun ei kuume laskenut panadolin avulla käskivät heti sinne päästiin jonon ohi lapsella oli keuhkoputkentulehdus saatiin pronaxenia kuumelääkeksi ja antibiotit.
joten lähtisin heti lääkäriin...

Kova kuume muttei lapsi kovin sairas, eihän sillä ole kuin kuumetta, ei edes syöpä, ei tepsi alentavat muttei kiire minnekään ja eihän sitä pääsiskään.. Sitten soitto "paivystykseen", mikä onni, lastenlääkäri ite vastasi isossa yliopistollisessa sairaalassa suoraan soittoon. Pistä menemään vaan lääkettä, kyllä se siitä, ei voi olla vakavaa. Ja kuinka ollakaan, saman tien lähtee kuume humisemaan alaspäin. Kyllä sä olet loistoäiti.

Alkuperäinen kirjoittaja Emäntä:
Miehesi voi tulla töistä kotiin viemään sairaan lapsensa lääkäriin.
Siihen saa kyllä esimieheltä luvan.
Itsekin asun maalla ja pitkät matkat on joka paikkaan, aina on asiat hoituneet

Voithan aina soittaa ambulanssin, jolloin saat hoitoa kotiin ja sen kuljetuksen sairaalaankin tarvittaessa

Joo, palkatta saa tulla kotiin. Paitsi, että on töissä siellä 100km päässä. :/ Että ennemmin mennään sit ambulanssilla.[/quote

Onko raha tärkeämpi kuin lapsesi?
Miehesi saa sairauslomatodistuksen lääkäriltä, mitä IHMETTÄ oikein ajattelet???

Teidän varmuuden vuoksi-tarkastavien takia on sairaanhoitohenkilökunta ylikuormittunut ja se taas saa aikaan kaikenlaista muuta "harmia" puhumattakaan kustannuksista. No verovaroistahan ne...[/quote]

No tämä ei olekaan mikään varmuuden vuoksi tilanne,vaan ehdottomasti pitäisi mennä käymään lääkärissä! Voi jestas miten tyhmiä ihmisiä on olemassa...

Alkuperäinen kirjoittaja no:
mun teksti hävis johonkin.
onko oikeesti päivystyksessä lastenlääkäri? mä olen päivystyksen kanssa asioinut enkä oo ikinä puhunu suoraan lääkärin kanssa puhelimessa, kerran lääkäri soitti mulle tunnin kuluttua.

Kyseessä iso yliopistosairaala, jossa lastenpäivystys erikseen. Siellä vastasi lastenlääkäri.

oho,ei meillle ole ikinä lastenlääkäri puhunut puhelimessa vaan hoitaja

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyyntynyt:
Teidän varmuuden vuoksi-tarkastavien takia on sairaanhoitohenkilökunta ylikuormittunut ja se taas saa aikaan kaikenlaista muuta "harmia" puhumattakaan kustannuksista. No verovaroistahan ne...

No tämä ei olekaan mikään varmuuden vuoksi tilanne,vaan ehdottomasti pitäisi mennä käymään lääkärissä! Voi jestas miten tyhmiä ihmisiä on olemassa...

[/quote

Et tainnut tajuta pointtia, ei se ollut tämä case

Tässä on kyllä mennyt jo lähemmäs tunti aikaa...

Siitä, kun kerroit soittaneesi sille lastenlääkärille, joka oli herättänyt ylilääkärin sinun tapauksesi johdosta, oli kulunut aika justiinsa 31 minuuttia. Silloinhan sinä sen tupla-annoksen annoit...

Herättänyt ylilääkärin? Mistä niin epäilet? Kyllä se ylilääkäri ihan siellä paikan päällä osastolla oli ollut. Kyllä nekin joutuu ilta-aikaan töissä välillä olemaan, eikä kukaan käsittääkseni muutenkaan nuku klo 20 (ei tarvii herätellä). Ja mistä tiedät, mihin aikaan olen soittanut, kuinka kauan meni siitä soitosta siihen, että kirjoitin tänne. On mulla muutakin tekemistä, kuin istua koneella kirjoittelemassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jepjep:
Kova kuume muttei lapsi kovin sairas, eihän sillä ole kuin kuumetta, ei edes syöpä, ei tepsi alentavat muttei kiire minnekään ja eihän sitä pääsiskään.. Sitten soitto "paivystykseen", mikä onni, lastenlääkäri ite vastasi isossa yliopistollisessa sairaalassa suoraan soittoon. Pistä menemään vaan lääkettä, kyllä se siitä, ei voi olla vakavaa. Ja kuinka ollakaan, saman tien lähtee kuume humisemaan alaspäin. Kyllä sä olet loistoäiti.

Soitin lastenpäivystykseen, siellä tosiaan vastasi lastenlääkäri, näin on käynyt ennenkin. Hänellä on kenties kokemusta tällaisista, osaa arvioida onko kiire vai ei. Oli tosiaan ylilääkäriltäkin kysynyt, jolla vielä enemmän kokemusta. Oli mun onni, kun oli tietävät lääkärit ja lääke auttoi. Lastenlääkäri soitti mulle vielä äsken ja kysyi onko auttanut lääke, kerroin että on ja hän sanoi, että ei tarvitse lasta herättää ja lähteä sinne vaan voin seurata huomiseen kotona, jos kuume uusii/kohoaa --> lääkäriin aamulla. Lastenlääkäri sanoi, että "pohjalla" ollut lääke + extra-annos vauhdittivat tilannetta ja joskus pieni annos ei auta mutta iso annos laskee kuumeen tosi nopeasti. Tätä(kään) en keksinyt itse vaan kuulin tosiaan lääkäriltä!

Niinpä.

Soitin lastenpäivystykseen, siellä tosiaan vastasi lastenlääkäri, näin on käynyt ennenkin. Hänellä on kenties kokemusta tällaisista, osaa arvioida onko kiire vai ei. Oli tosiaan ylilääkäriltäkin kysynyt, jolla vielä enemmän kokemusta. Oli mun onni, kun oli tietävät lääkärit ja lääke auttoi. Lastenlääkäri soitti mulle vielä äsken ja kysyi onko auttanut lääke, kerroin että on ja hän sanoi, että ei tarvitse lasta herättää ja lähteä sinne vaan voin seurata huomiseen kotona, jos kuume uusii/kohoaa --> lääkäriin aamulla. Lastenlääkäri sanoi, että "pohjalla" ollut lääke + extra-annos vauhdittivat tilannetta ja joskus pieni annos ei auta mutta iso annos laskee kuumeen tosi nopeasti. Tätä(kään) en keksinyt itse vaan kuulin tosiaan lääkäriltä!

Ja oikeen vielä peräänkin soittelevat.

Ihan ot, mutta änkkääjille tiedoksi niin panadol/Pamol f alkaa vaikuttaa 15-30min ajassa ja Proaxen ottaa sen tunnin ennen kuin alkaa tapahtua.

Ja lisäksi on naurettavaa täällä epäillä, että joku esiintyisi vain puhelimessa lääkärinä, mutta ettei siellä oikeasti lääkäri voi vastata. Tsiisus mitä juttua.

Ja ap:lle: tästä lähtien varmista että kaapista löytyy toistakin lääkettä.

Yhteistyössä