Lapsella kova kuume

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
lapsella siis korkea kuume (40 astetta) ja panadolia on annettu se 3 kertaa minkä vuorokaudessa voi antaa... olikos se niin että Pronaxenia saa antaa lisäksi jos/kun tuo panadol ei kuumetta laske eikä olo helpotu?

Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Joo, Pronaxenia voi antaa rinnalla.
Panadolin olen katsonut hyödyttömäksi, joten annan vain Pronaxenia kuumeessa.

onko ihan turvallinen lääke? en oikein uskalla noita lääkkeitä annella joista en paljoa tiedä.. tuota pronaxenia on kaapissa esikoisen nielurisa/korvien putkitus operaation jäljiltä, hänelle silloin sitä määrättiin.. tälle pienemmälle en ole antanut muuta kun padanolia (ikää 1v 2kk).. paketissa taitaa olla painokilojen mukainen annostus?

En muista, onko paketissa ohjeet painokilojen mukaan, mutta itse useampaankin kertaan olen kysynyt päivystyksestä annostuksen eri painoisille lapsille ja mielellään aina ovat antaneet.

Alkuperäinen kirjoittaja Maria:
En muista, onko paketissa ohjeet painokilojen mukaan, mutta itse useampaankin kertaan olen kysynyt päivystyksestä annostuksen eri painoisille lapsille ja mielellään aina ovat antaneet.

kiitos, täytyy soitella sitten päivystykseen. Nyt pikkanen tosin nukkuu rauhassa, joten jospa tuo panadol olisi riittävä ja kuume olisi laskemaan päin :)

Yhteistyössä