lapsella kuulovamma

  • Viestiketjun aloittaja Meikä78
  • Ensimmäinen viesti
Meikä78
Löytyiköhän kuulovammaisten lasten vanhempia vaihtamaan ajatuksia ja kokemuksia mailailun merkeissä?
Meillä on 4vee tyttö jolla todettu keskivaikea kuulovamma, diagnoosi ei tosin ole vielä täysin varma. Tytöllä on kuulolaitteen käytössä ja puhettä tulee jo hyvin. Siinä mielessä tilanteemme on onnekas, ettei tarvinut opetella täysin uutta kieltä (viittomia).

Jos kohtalotovereita löytyy (oli sitten tilanne/diagnoosi sitten minkälainen tahansa), niin mailia saapi lähettää

puntus78@msn.com
 
ninniliini
:) Heippa!
Ajattelin vastata sinun ilmoitukseesi, vaikka olen vähä niinkuin ulkopuolinen eli ei ole kuulovammaisia lapsia, mut muuten liippaa läheltä. Olen nimittäin viittomakieltä harrastuksena opetteleva opetusalalla oleva. Olen käynyt viittomakielen alkeet ja jatkon ja voin sanoa että tosi mielenkiintoinen kieli ja mukaansatempaava, aika helppo oppia. Olen ollut töissä kuulovammaisten koulussa. :) että ei mitään tarvitse pelätä tai olla ennakkoluuloja viittomia kohtaan, ihan rohkeasti vain opettelemaan! :) Jos haluat vaihtaa ajatuksia aiheesta, niin laita tulee tänne viestiä! =)
 
Meikä78
ninniliini: olisi ihan kiva vaihtaa ajatuksi ihmisen kanssa joka on työskennelly kuulovammaisten lasten kanssa. Saisi vähän tietoa miten lapset pärjäävät jne. Meillä tosin ei ole käytössä viittomia, eikä luultavammin tulekkaan, koska lapsi on oppinut kuulokojeiden avulla hyvin puheen.

Lähetteleppä viestiä tohon ekan viestin osotteesee. Ni jutskaillaan. =)
 
ninniliini
:) nyt yritän uudelleen laittaa sulle meiliä, mut tällä kertaa laitan omasta meilistäni. Kato, kun laitoin sulle täältä suoraan, klikkasin tuota sun osoitettas ja silleen. Kas kummaa, ei tullut perille, vai ? :( :( :(
 

Yhteistyössä