Lapsella keuhkokuume :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nipu

Aktiivinen jäsen
12.09.2007
1 879
0
36
Tänään käytiin lekurissa. Lähete saatiin sairaalaan siltä varalta että olo huononee. Aamulla keuhkokuvaan ja labraan, ottavat crp:n.
Mun pieni äijä on kovin kipeä.... :'(

meidän poika sairasti sen 5-vuotiaana ja lastenpolilla kului muutama yö. Oli aivan loppu ja hengitys vaikeaa, kun lisävaivana on astma. Kesti pitkään ennenkuin oli kunnossa noin kuukauden verran. Tosi rankka tauti. Pikaista paranemista pikkuisellesi!

oma tyttö sairasti pienenä sen useamman kerrankin.Hoidin hänet kotona...(oli kokemusta..kun olin silloin itse inf. osastolla töissä).....kunnon kotihoidolla..selviää..mut lääkkeen anto on tärkeää....

voimia..sinulle....lapsen sairastelu on niin koskettavaa..

mun likalla on kans ollut keuhkokuume. kannattaisko lähtee jo tänään sinne sairaalaan? toi niin kummallista, että vanhemmat saavat lähetteen ja itse päättävät koska sen käyttää.
toivon pikaista paranemista teille :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Nipu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eikös keuhkokuumeisen paikka ole sairaalassa eikä kotihoidossa

Ei välttämättä sairaalassa. Vointi ihan ok kun saa kuumeen alas. Lääkärin hyväksyntä asialle.

Meillä pojalla ei kuumetta ollut paljoakaan alle 38 kuitenkin, mutta yleisvointi oli niin huono, että joutui sairaalaan ja hengitteli spiraa... Nukkui suurimman osan ajasta ja hengitti nopeasti ja pinnallisesti. Seuraapa tarkasti pojan vointia ja mene heti lääkäriin, jos vähääkään näyttää, että lapsen vointi huononee tai hengitys vaikeutuu.

Meijen poika sairasti vuosi takaperin (silloin 3v) keuhkokuumeen kotihoidossa. Crp:n laskua seurattiin labroilla ja hyvin parani. Äidillä oli kyllä pelko persiissä että olo huononee ja osastolle joutuu. Muttei onneksi. Paranemisia pojalle :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja pojan äiti:
eikös keuhkokuumeisen paikka ole sairaalassa eikä kotihoidossa

Ei välttämättä sairaalassa. Vointi ihan ok kun saa kuumeen alas. Lääkärin hyväksyntä asialle.

Meillä pojalla ei kuumetta ollut paljoakaan alle 38 kuitenkin, mutta yleisvointi oli niin huono, että joutui sairaalaan ja hengitteli spiraa... Nukkui suurimman osan ajasta ja hengitti nopeasti ja pinnallisesti. Seuraapa tarkasti pojan vointia ja mene heti lääkäriin, jos vähääkään näyttää, että lapsen vointi huononee tai hengitys vaikeutuu.

Juu näin ohjeistettiin. Kyllä me täällä kotona pärjätään, toivottavasti.

Vähän ihmetyttää, etteivät ottaneet crp:tä heti. Meidän lapsella oli kanssa keuhkokuume, oireet eivät sopineet tautiin, mutta koska crp oli korkea yli 260, meidät lähetettiin välittömästi sairaalaan. Siellä sitten kuvattiin keuhkot+ muut ja saatiin diagnoosiksi keuhkokuume, antib. suoneen ja osastolla 3 päivää. Onneksi meitä ei lähetetty kotiin odottamaan seuraavaa päivää, tiedä miten olisi käynyt =(

Vähän ihmetyttää, etteivät ottaneet crp:tä heti. Meidän lapsella oli kanssa keuhkokuume, oireet eivät sopineet tautiin, mutta koska crp oli korkea yli 260, meidät lähetettiin välittömästi sairaalaan. Siellä sitten kuvattiin keuhkot+ muut ja saatiin diagnoosiksi keuhkokuume, antib. suoneen ja osastolla 3 päivää. Onneksi meitä ei lähetetty kotiin odottamaan seuraavaa päivää, tiedä miten olisi käynyt =(

Ottivat serpin. Se ei kovin korkea ollut, 65. Saas nähdä mitä se huomenna näyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja Miu Mau:
mun likalla on kans ollut keuhkokuume. kannattaisko lähtee jo tänään sinne sairaalaan? toi niin kummallista, että vanhemmat saavat lähetteen ja itse päättävät koska sen käyttää.
toivon pikaista paranemista teille :hug:

läkäri?

Tänään käytiin lekurissa. Lähete saatiin sairaalaan siltä varalta että olo huononee. Aamulla keuhkokuvaan ja labraan, ottavat crp:n.
Mun pieni äijä on kovin kipeä.... :'(

Miten lääkäri sen totesi? Limarohinoita keuhkoissa?

Voimia :hug:
Mun tyttö sairasti keuhkokuumeen ja verenmyrkytyksen yhtäaikaa kun oli reilun 1v ikäinen. Eka lääkäri laitto kotia ku käytiin päivystykses, ei ottanu crp:tä, ylähengitystie infektio oli dignoosi. Seuraavana päivänä päästiin labraan kokeisiin toisen lääkärin lähetteellä ja kappas tulehdusarvot yli 220. Suoraan osastolle, missä oltiin sit 5vrk.

Tyttärekkä huiteli 250 cerppi. Kuvat oli aivan tajuttoman näköiset. Lääkäri ois passittanu samointein tytön teholle pelkkien kuvien perusteella. Mutta tyttö oli yleisvoinniltaan täysin terve. Jaksoi leikkiä, söi jne. kahden viikon päästä ei ollut enää mitään. Keuhkokuume oli vieläpä virusperäinen. Tuo ähete annettiin meillekin, että heti, jos vähänki tuntuu, niin sairaalaan

Monet keskustelut täällä lopahtavat heti alun jälkeen :( Olisi todella hyödyllistä (vaikka sitten sairauden jälkeen) tulla tänne kertomaan rehelliset tiedot miten meni/mitä tehtiin jne. Sellaiset keskustelut auttausivat aidosti muitakin. Nyt välillä tuntuu että haetaan vain sääliä omaan tilanteeseen, muttei sitten kuitenkaan kerrota miten sairaus jatkui/parantui.

Keuhkokuumepotilaita voidaan hoitaa niin kotona kuin sairaalassakin kunnosta riippuen

lisää tietoa http://www.potilaanlaakarilehti.fi/tiedeartikkelit/keuhkokuume-rasittaa-vuodessa-kymmeniatuhansia-suomalaisia/#.VSZo6OGgR-U

Yhteistyössä