rauhoitelkaa nyt mua...lapsella keuhkokuume...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ffff
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

ffff

Vieras
Maanantaina mentiin lääkäriin. Crp oli 90. Aloitettiin AB kuuri sillon maanantaina 14 aikaan. Tänään tarkistettiin uudestaan crp oli 83. Sanottiin että jatkaa kuuria ja sunnuntaina crp uudestaan.

Mä olen nyt ihan peloissani eikö crp:n pitäis laskee nopeammin?

Lapsi on todella hyvässä kunnossa kuitenkin leikkii, touhuaa ja syö normaalisti.

Meillä myös lapsella keuhkokuume. Tulehdusarvot oli 86. kotiin päästiin jos kuume pysyy lääkkeillä kurissa. Antibioottikuuri viikoksi ja huomenna lääkäri soittaa.

Esikoisen kanssa aikoinaan oltiin sairaalassa usempi pv keuhkokuumeen takia, mutta hällä crp oli 180.

Meillä myös lapsella keuhkokuume. Tulehdusarvot oli 86. kotiin päästiin jos kuume pysyy lääkkeillä kurissa. Antibioottikuuri viikoksi ja huomenna lääkäri soittaa.

Esikoisen kanssa aikoinaan oltiin sairaalassa usempi pv keuhkokuumeen takia, mutta hällä crp oli 180.

kuinka kauan teillä kuumeilu kesti? Tuntuu siltä että lapselle nousee kuume taas.
Mä olen aivan huolesta sekaisin ja pelottaa.

kuinka kauan teillä kuumeilu kesti? Tuntuu siltä että lapselle nousee kuume taas.
Mä olen aivan huolesta sekaisin ja pelottaa.

Crp laskee aina viiveellä. Eli vaikka ab tepsii niin crp laskee hitaammin. Eli kun on jo laskussa niin se on pääasia. Tiistaina kun on voinut olla vielä maanantaitakin suurempi lukema, joten lasku on ihan hyvä.

Multa pitäis kieltää kuumemittarin käyttö.. Olen varmaan mitannut miljoona kertaa lapselta kuumeen...

Uskon, että huolettaa, mutta yritähän nyt rauhoittua. Kyllä sen lapsen voinnista näkee, jos olo huononee.

Kun omat lapset oli pieniä, niin kaivoin silloin kuumemittarin esille, kun lapsi halusi keskellä päivää sänkyyn pötkölleen. Lähes aina lapselta löytyikin joku bakteeritulehdus, johon sai antibiootit.

Jos tosiaan tulehdusarvot laskusuunnassa, niin se on aina hyvä merkki!! Mulla oli itelläni yhden tulehduksen aikaan tulehdusarvot reilusti koholla ja silloin ne laski vasta 1,5 viikon jälkeen normaaliksi. Kyllä lapsesta huomaa, jos se kuuri ei tehoa. Meidän yksi lapsista sairasti verenmyrkytyksen tuossa muutama vuosi sitten ja silloin tulehdusarvot oli ekan kerran mitattuna 140 ja siitä tunnin päästä 180. Mutta pikkuhiljaa siitä sitten rupes laskemaan, viikon se kyllä ainakin kesti ennenkun oli normaaleina. Lääkkeet meni suoraan suoneen, joten osastolla vietettiin aikaa ihan reilusti silloinkin. Joten ole ihan rauhassa, jos lapsi jaksaa leikkiä! Meillä ei syöty, ei juotu, ainoastaan nukuttiin. En saanut lastani oikein kunnolla hereille, sellainen vähän muissa maailmoissa oleva oli silloin.

Onko otettu verikoe, josta selvitetään mikä pöpö keuhkokuumeen aiheuttaa?

Tuttavan lapsella oli aluksi antibiootti, joka ei "toiminut", tehtiin veriviljely ja määrättiin uusi antibiootti.

Lapsella voi olla lievä keuhkokuume. Jos vointi on hyvä, ei huolta. Kyllä se siitä tokenee. Muista kuitenkin juotella tavallista runsaammin, ja kuumelääkettä voi antaa.

[QUOTE="vieras";27739209]Onko otettu verikoe, josta selvitetään mikä pöpö keuhkokuumeen aiheuttaa?

Tuttavan lapsella oli aluksi antibiootti, joka ei "toiminut", tehtiin veriviljely ja määrättiin uusi antibiootti.[/QUOTE]

ei olla otettu muutaku crp sormesta.

Yhteistyössä