Lapsella kuumetta, päänsärkyä ja tulehduservo 35, kuinka huolissani mun pitäis olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eilen illalla alkoi kuumetta 38.6 ja päänsärkyä, tänään käytiin terveydenhoitajalla joka otti crp:n ja tulos oli 35, antoi huomiseksi uuden ajan, otetaan crp ja myös lääkäriaika saatiin.

Mua pelottaa jos onkin jotain vakavampaa kuin virustauti, voinko mä nyt nukkua yöni murehtimatta ja mennä sitten huomenna pojan kanssa lääkäriin.

Epäily oli aivokalvontulehdus, mutta kun siihen liittyvää niskan jäykkyyttä ei havaittu, niin meinattiin että tuskin on sitä. Jotenkin jäi silti vaivaamaan, että mitä jos onkin ja minä jään odottamaan huomiseen.

Kyllähän ihan tavan flunssatautiinkin voi liittyä päänsärkyä. Ootko antanut särkylääkettä ja onko siitä ollut apua? Millanen lapsen yleisvointi on? Yleisvointihan se paljon ratkaisee, ei niinkään se kuinka korkea se kuume on. Ei tuo CRP arvo vielä huolestuttavan korkea ole.

Eihän toi crp ole korkea lainkaan. Ihan normaali virustaudissa crp voi nousta ton verran. Lpasellani oli joku aika sitten virustauti ja crp oli jotain 90, se kontrolloitiin eikä sen ihmeempiä ollut. Crp.hän voi nousta useampaan sataan ja silloin yleensä on jo hätä....

Kiitos vastauksista, rauhottaa edes vähän. Lapsi on ollut vuoteen oma, ei ole jaksanut liikkua yhtään kuumeen ollessa päällä...pelkkä burana ei ole tehonnut, joten olen antanut lisäksi panadolia ja sillä on saanut kuumeen laskemaan ja päänsäryn pois, mutta molemmat ovat tuleet takaisin vaikutuksen päätyttyä.

Nyt nukkuu rauhallisena, halusi jo kuudelta yöunille vaikka onkin "jo" 8v....joten kipeä kyllä on. Mittasin vähän aikaa sitten kuumeen ja oli hyvin laskenut, lisäksi herätin sen verran että kysyin onko päänsärky lakannut ja olihan se, lääke ainakin on siis tehonnut. Sen näkee sitten huomenna mikä on tilanne...
Vesirokkoa ei ole, koska on sen jo sairastanut, eikä mitään näppyjäkään näy. Enteroa meillä ei ole ennen ollut, eikös siinä tule niitä rakkuloita suuhun ja jalkapohjiin jne?

ap

Mun lapsella oli tässä erään kerran crp 98 eli ei tuo nyt ihan hirveän korkea ole. Viruskuumetautia on nyt tosi paljon liikkeellä joten luulisin että virus nyt nostaa vähän normaalia enemmän cerppiä.

Yhteistyössä