lapsella jo kolmas päivä mykkökoulua (tarina siis jatkuu)

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
NIin no, onhan se tietysti niinkin, että 2-vuotias on aika sekaisin, jos äidillä ei ole koko lapsen elinaikana olleet "ohjat käsissä".

Onneksi ei ole vielä myöhäistä. :)
minä koitin olla semmonen äiti ku täällä aina vouhkataan, nykyaikaisesta kasvatuksesta siis. mäkeen ne ohjeet.
 
IhmemaanLiisa
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
[tiedoksi: syötin hänet äsken väkisin, ei itkenu ku pari eka lusikkaa. nyt vien pöntölle. ja joo, edelleen vaikka väkisin ja sitten päikkärit. mulle ei yks lapsi ala ryppyileen, minä määrään.
Anteeksi vaan, mutta tämä särähtää mun korvaan ja pahasti! Lapsesi kuulostaa herkältä ja tunteikkaalta lapselta ja pakottaminen voi lukittaa tilannetta entisestään. Toivottavasti lapsesi kohdalla toimii kuten haluat, eikä tulos ole aivan päinvastainen.
 
Ihmemaan Liisa
Alkuperäinen kirjoittaja IhmemaanLiisa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
[tiedoksi: syötin hänet äsken väkisin, ei itkenu ku pari eka lusikkaa. nyt vien pöntölle. ja joo, edelleen vaikka väkisin ja sitten päikkärit. mulle ei yks lapsi ala ryppyileen, minä määrään.
Anteeksi vaan, mutta tämä särähtää mun korvaan ja pahasti! Lapsesi kuulostaa herkältä ja tunteikkaalta lapselta ja pakottaminen voi lukittaa tilannetta entisestään. Toivottavasti lapsesi kohdalla toimii kuten haluat, eikä tulos ole aivan päinvastainen.
Okei, näytti toimineen teillä, voit unohtaa tuon kommenttini.

 
Ehkä apn kannattaisi katsoa peiliin, ehkä ongelma ei olekaan lapsen käytös vaan äidin jonkinasteiset mielenterveysongelmat.... ei ole normaalikäytöstä tuollainen kaksivuotiaalta....jotenkin mulle tuli apn kirjoituksista sellainen olo että on aika äkkipikainen ja vallanhaluinen.... lasta ei saa syöttää väkisin päiväkodissa, mutta kotonako saa? :|
 
...
Mitä nää höpötät? Mistä vouhkataan? Ja kyllä voi olla ihan lempeä vanhempi ja silti "ohjat käsissä". Minä kehottaisin kääntymään perheneuvolan puoleen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
NIin no, onhan se tietysti niinkin, että 2-vuotias on aika sekaisin, jos äidillä ei ole koko lapsen elinaikana olleet "ohjat käsissä".

Onneksi ei ole vielä myöhäistä. :)
minä koitin olla semmonen äiti ku täällä aina vouhkataan, nykyaikaisesta kasvatuksesta siis. mäkeen ne ohjeet.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja PikKuinkkuli:
Ehkä apn kannattaisi katsoa peiliin, ehkä ongelma ei olekaan lapsen käytös vaan äidin jonkinasteiset mielenterveysongelmat.... ei ole normaalikäytöstä tuollainen kaksivuotiaalta....jotenkin mulle tuli apn kirjoituksista sellainen olo että on aika äkkipikainen ja vallanhaluinen.... lasta ei saa syöttää väkisin päiväkodissa, mutta kotonako saa? :|
2 eka lusikkaa meni siis väkisin, en tiedä mistään päiväkodin pakkosyötöstä mitään. lapsi leikkii tuolla tyytyväisenä, kohta mennään unille. moderni kasvatus on perseestä.
 
erityislapsen äiti
Ei se mutismi ole tosiaan sairaus vaan yksi oire mikä voi liittyä kehitysvammaan tms. tai esiintyä ihan terveellä lapsella.

Ap, ei kannata ottaa loukkauksena jos ihmiset yrittävät auttaa, vaikka vastaukset ei sinua miellyttäisikään.

Erityislapsen äitinä kuulostaa pahalta kun suutut siitä että mielestäsi lastasi "haukutaan" vammaiseksi tai autistiseksi... autismi on määritelmä, ei haukkumasana. Lapseni on ihan yhtä rakas minulle omanlaisenaan kuin olisi terveenäkin... erityislapsi pitää vain hyväksyä sellaisena kuin hän on ja rakastaa häntä ehdoitta.

Enkä nyt väitä että lapsesi olisi erityislapsi, mutta pillastuit niin jo pelkästä maininnasta esim. autismista että kannattaa ehkä miettiä omaa asennettaan vammaisuuteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PikKuinkkuli:
Ehkä apn kannattaisi katsoa peiliin, ehkä ongelma ei olekaan lapsen käytös vaan äidin jonkinasteiset mielenterveysongelmat.... ei ole normaalikäytöstä tuollainen kaksivuotiaalta....jotenkin mulle tuli apn kirjoituksista sellainen olo että on aika äkkipikainen ja vallanhaluinen.... lasta ei saa syöttää väkisin päiväkodissa, mutta kotonako saa? :|
Tää ihan sama tuli mieleen ja loppuviestit ap:lta kuulostaa ihan hulluilta..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja PikKuinkkuli:
Ehkä apn kannattaisi katsoa peiliin, ehkä ongelma ei olekaan lapsen käytös vaan äidin jonkinasteiset mielenterveysongelmat.... ei ole normaalikäytöstä tuollainen kaksivuotiaalta....jotenkin mulle tuli apn kirjoituksista sellainen olo että on aika äkkipikainen ja vallanhaluinen.... lasta ei saa syöttää väkisin päiväkodissa, mutta kotonako saa? :|
2 eka lusikkaa meni siis väkisin, en tiedä mistään päiväkodin pakkosyötöstä mitään. lapsi leikkii tuolla tyytyväisenä, kohta mennään unille. moderni kasvatus on perseestä.
Ok, lapsi siis söi jo mutta puhuuko myös vai vieläkö mököttää?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja PikKuinkkuli:
Ehkä apn kannattaisi katsoa peiliin, ehkä ongelma ei olekaan lapsen käytös vaan äidin jonkinasteiset mielenterveysongelmat.... ei ole normaalikäytöstä tuollainen kaksivuotiaalta....jotenkin mulle tuli apn kirjoituksista sellainen olo että on aika äkkipikainen ja vallanhaluinen.... lasta ei saa syöttää väkisin päiväkodissa, mutta kotonako saa? :|
2 eka lusikkaa meni siis väkisin, en tiedä mistään päiväkodin pakkosyötöstä mitään. lapsi leikkii tuolla tyytyväisenä, kohta mennään unille. moderni kasvatus on perseestä.
Onneksi lapsellasi on sentään isä johon turvata :(
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja PikKuinkkuli:
Ehkä apn kannattaisi katsoa peiliin, ehkä ongelma ei olekaan lapsen käytös vaan äidin jonkinasteiset mielenterveysongelmat.... ei ole normaalikäytöstä tuollainen kaksivuotiaalta....jotenkin mulle tuli apn kirjoituksista sellainen olo että on aika äkkipikainen ja vallanhaluinen.... lasta ei saa syöttää väkisin päiväkodissa, mutta kotonako saa? :|
2 eka lusikkaa meni siis väkisin, en tiedä mistään päiväkodin pakkosyötöstä mitään. lapsi leikkii tuolla tyytyväisenä, kohta mennään unille. moderni kasvatus on perseestä.
Ok, lapsi siis söi jo mutta puhuuko myös vai vieläkö mököttää?
puhuu, nauroi äsken, nousi vissiin verensokerit. leikkii pienemmän kanssa tässä vieressä. aina täällä ollaan ilkeitä, mutta tällä kertaa se on ok, koska hermostuin teihin niin, että päätin unohtaa olla keskusteleva vanhempi. mielenterveys on ihan ok, hermostuin vaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
No provohan tämän on pakko olla. Onneksi. Jännä, kun jotkut saa kiksejä näistä keskustelua herättävistä provoista. :)
ei ole mikään provo, en harrasta sellaisia. pitää vaan opetella tuon lapsen luonne, että hän on tuollainen.
 
NO
Hehheh, just juu...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
No provohan tämän on pakko olla. Onneksi. Jännä, kun jotkut saa kiksejä näistä keskustelua herättävistä provoista. :)
ei ole mikään provo, en harrasta sellaisia. pitää vaan opetella tuon lapsen luonne, että hän on tuollainen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja PikKuinkkuli:
Ehkä apn kannattaisi katsoa peiliin, ehkä ongelma ei olekaan lapsen käytös vaan äidin jonkinasteiset mielenterveysongelmat.... ei ole normaalikäytöstä tuollainen kaksivuotiaalta....jotenkin mulle tuli apn kirjoituksista sellainen olo että on aika äkkipikainen ja vallanhaluinen.... lasta ei saa syöttää väkisin päiväkodissa, mutta kotonako saa? :|
2 eka lusikkaa meni siis väkisin, en tiedä mistään päiväkodin pakkosyötöstä mitään. lapsi leikkii tuolla tyytyväisenä, kohta mennään unille. moderni kasvatus on perseestä.
Ok, lapsi siis söi jo mutta puhuuko myös vai vieläkö mököttää?
puhuu, nauroi äsken, nousi vissiin verensokerit. leikkii pienemmän kanssa tässä vieressä. aina täällä ollaan ilkeitä, mutta tällä kertaa se on ok, koska hermostuin teihin niin, että päätin unohtaa olla keskusteleva vanhempi. mielenterveys on ihan ok, hermostuin vaan.
No hyvä jos puhe palautui. Koitappa vetästä henkeä ja rauhottua. Lukase ketju uudelleen parin päivän päästä niin varmaan huomaat ylireagoineesi... Edelleen toistan ettei kukaan ole vittuilut / nimitellyt lastasi. Ja loppua kohden alkoi mennä niin yli etten ihmettele että mielenterveyttäsi alettiin epäillä. Peace!
 
mutistisen lapsen äiti jonka maailmankuva on laaje
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mutistisen lapsen äiti:
Minun mielipiteeni on: Tämä oli provo tai sitten tämä äiti ei ole ihan tasapainoinen äiti
jep jep, kun et osannut auttaa, niin haukut. hyvää päivää sinnekin
väärin, en tarkoittanut että toivoisin lapsessasi olevan mitään vikaa", vaan annoin oman vinkkini, jotta voisit etsiä netistä tietoa mutismista ja arvioida itse sopiiko oireet lapseenne. Hienoa että asia ratkesi noinkin pian. Kaikkea hyvää teille jatkossa ja toivotaan ettei lapsistanne koskaan löydy mitään mikä tarvitsisi terapiaa/kuntoutusta.

tiedoksi että minä olisin voinut loukkaantua sinun viesteistäsi, mutta en loukkaantunut. Osaan suhtautua erilaisiin ihmisiin avoimin mielin, onhan perheessämme ad/hd lapsi, kehitysvammainen lapsi, mutistinen lapsi, astmaa sairastava lapsi ja reumaa sairastava lapsi ja kaksi täysin tervettä lasta ja kaikista olen onnellinen. Sairaudet on avannut silmiä tosi paljon ja olemme sairauksien myötä saaneet tosi paljon ihania uusia ystäviä
 

Yhteistyössä