Lapsella 1v3kk on 4 harrastusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harrastava perhe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ymmärrän kyllä tuon harrastamisen...mutta pitääkö niitä olla niin monta? Minunkin harrastus vei niin suuren osan koko elämästä, samoin lasteni harrastuksista se tärkein harrastus....
Joillekin se sopii ja sitten taas toisille ei!

Niin kai sitten....itse vaan en tekisi niin, tytölläni on kolme harrastusta, yksi kuusi tuntia viikossa+sali+lenkki päivittäin, samba kaksi kertaa viikossa+keikat, taidekoulu 2tuntia viikossa+näyttelyt....olen jo pyytänyt lopettamaan edes yhden.
Pojalla menee vähän samoin. Itse treenasin 8 tuntia päivässä+kisat+näytökset....

Noilla pienillä noi harrastukset ei viekään noin paljon aikaa tietenkään. Meillä muskari ja jumppa on 45 min, vauvauinti 30 min. Ennen noita harrastuksia meillä ei ollut ollenkaan lapsiperheitä tuttuina, mutta nyt on :). Kyllä tekin varmaan, jotka ette harrasta, näette muita ihmisiä ainakin ton pari tuntia viikossa? Ainakin jos meille tulee vieraita, ne on yleensä vähintään ton 2 tuntia meillä. Miten sitten 45 min muskari tuttujen muskari-ihmisten kanssa kerran viikossa rasittaa enemmän kuin kyläily Hilma-tädin luona 3 h?

Noista pienistä se alkoi....

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ymmärrän kyllä tuon harrastamisen...mutta pitääkö niitä olla niin monta? Minunkin harrastus vei niin suuren osan koko elämästä, samoin lasteni harrastuksista se tärkein harrastus....
Joillekin se sopii ja sitten taas toisille ei!

Niin kai sitten....itse vaan en tekisi niin, tytölläni on kolme harrastusta, yksi kuusi tuntia viikossa+sali+lenkki päivittäin, samba kaksi kertaa viikossa+keikat, taidekoulu 2tuntia viikossa+näyttelyt....olen jo pyytänyt lopettamaan edes yhden.
Pojalla menee vähän samoin. Itse treenasin 8 tuntia päivässä+kisat+näytökset....

Noilla pienillä noi harrastukset ei viekään noin paljon aikaa tietenkään. Meillä muskari ja jumppa on 45 min, vauvauinti 30 min. Ennen noita harrastuksia meillä ei ollut ollenkaan lapsiperheitä tuttuina, mutta nyt on :). Kyllä tekin varmaan, jotka ette harrasta, näette muita ihmisiä ainakin ton pari tuntia viikossa? Ainakin jos meille tulee vieraita, ne on yleensä vähintään ton 2 tuntia meillä. Miten sitten 45 min muskari tuttujen muskari-ihmisten kanssa kerran viikossa rasittaa enemmän kuin kyläily Hilma-tädin luona 3 h?

Noista pienistä se alkoi....

No lupaan rajoittaa harrastuksia jos meidän tytölle käy niin, että harrastaa vauvauintia 7-vuotiaana kuusi tuntia viikossa..

Minä olisin mennyt lapseni kanssa äiti-lapsi jumppaa, mutta sitä on vain päivällä tällä paikkakunnalla. Vähän vaikea mennä kun töissäkin pitäisi olla.

toisaalta ton ikänen lapsi tai pienempikään tuskin tulee sanoo: "äiti vie mut vauvauintiin" :D

En ole vielä keskusteluun osallistunut, mutta nyt pitää. Minun tyttäreni on käynyt vauvauinnissa 3 kk:n ikäisestä. Nyt hän on kaksivuotias. Meillä on melko aktiivinen perhe ja olemme paljon menossa, matkustelemme, liikumme ym. yhdessä. Kotona olen kuitenkin vielä hoitovapaalla vuoden.

Joka tapauksessa tyttäreni sanoi jo 1-vuotiaana kaksisanaisia lauseita, kuten lunta sataa, koiraa haukkuu. Muistan, miten hän 1,5-vuotiaana aamuisin herättyään kysäisi aamusuukkojen jälkeen "Mennäänkö uimahalliin". Tätä jatkui pitkään. Nykyäänkin hän alkaa innosta kiljua, kun huomaa uimareppua pakattavan.

Joten hyvinkin tuonikäinen voi pyytää vauvauintia :-)

Yhteistyössä