Lapinlumoissa

Hei onko täällä palstoilla ketään ns."lapinhullua" jotka pitävät lapin rauhasta ja tunnelmasta hiihtäen tai lasketellen tai ihan vaan muuten olemalla? Haluaisi vaihtaa ajatuksia siellä käynneistä ja missäpäin kuljette. Meiltä lähtee aina 6 henkeä kohti pohjoista ja kaikki nauttivat olosta siellä. Taas hiihtolomalla pakataan auto ja eikun menoksi. Joulun vietimme myös siellä eli n. kaksi kertaa vuodessa olemme napapiirin yläpuolella. Myös siellä asuvat kirjoitelkaa. Olen aina haaveillut viettäväni lapissa yhden kokonaisen vuoden jotta saisi kokea kaikki vuodenajat jotka ovat kauniita.
Ajatuksia kehiin.
 
Minä myös
Minä olen näin "aikuisella" iällä tutustua Lapin lumoon,nykyisen mieheni myötä,siellä tulee käytyä myös pari kertaa vuodessa yleensä Pääsiäisen aikaan ja toisen kerran kesällä. Syksyn ruskan haluaisin joskus kokea,tuntuu vain,että työt voittaa silloin...Me nautimme myös olosta keskellä ei mitään,meillä usein mukana ollut koko pesue (4lasta) mutta nyt on viime vuosi jo reissattu vain tämän "iltatähden" kanssa...Hyvin siellä viime kesänäkin patikoitiin pitkiäkin matkoja neidin kanssa joka juuri oli täyttänyt 3v. Ihmiset siellä ovat aivan mahtavia,siellä kaikki etelän kiireet unohtuu,ihme juttu mutta näin se vain on... Jos haluat vaihtaa ajatuksia voin laitta oman sähköposti ositteeni... :flower:
 
Jee kiva kun muitakin "hulluja" on liikenteessä. Missäpäin pohjoista matkustelette? Me olemme yleensä Ylläksellä. Poikkeuksia on tehty Levi, Saariselkä ja viime talvena olimme Luostolla. Jotenkin on yhteen paikkaan kiinnostunut eli tuo Ylläs. Rinteet ovat sopivia sekä lapsille, kaksi laskettelee (10v ja 7v) ja isä että minä allekirjoittanut. Opin laskettelun vasta nelikymmppisenä enkä nyt ihan täysillä ole siihen innostunut, mutta lasten kanssa menen pieniin mäkiin. Hiihtoladut ovat siellä mukavat ja kaksi nuorinta (6 ja 4v.) tykkäävät hiihtää. Helppoja että sitten vähäsen vaativimpia latuja.
Hiihtolomalla taas mennään :)
Nim.merk. Mina myös, mistäpäin suomea olet kerro itsestäsi.

 
minä myös
Asustelemme Tampereella, ja meille tämä laskettelu puoli on hiukan vieraampi osio,tosin nyt on yhdet laskettelu sukset nurkassa odottamassa käyttöä,että jos vaikka..Me olemme talvisin siellä Ivalon,Inarin suunnalla samoin Saariselällä..Kesäisin samat reitit joskin tulee kuljettua siellä aivan ylhäälläkin.Meillä tämä pikku neiti oli 2kk. ikäinen kun ensi kerran hän kävi Lapissa,silloin olimme Levillä. Viime kesänä hurahdimme karavaanareiksi,ja ei noustu Kuusamoa paljon korkeammalle,kun halusin nähdä myös maailmaa sieltä päin,mutta Pääsiäisen aikoihin olisi tarkoitus mennä Pohjosiin...Minulle tulee aina mieleen,kun pari talvea sitten putosin Moottorikelkan reestä selälleni ja alla sattui olemaan kallio.minä menin Ivalon terveyskeskukseen,jossa nuori venäläis syntyinen keikkalääkäri laittoi mukaani pari Buranaa ja sanoi,että kyllä se kipu siitä hellittää,ajeltiin seuraavana yönä kotiin minä takapenkillä maaten ja täällä todettiin,että Lanneranka murtunut.. Ei minulle tullut mitään kammoa tästä Lappia kohtaan, olisin aivan hyvin voinut kaatua kotirappusillakin..Mutta aina sen muistan...
 
MOi

Täällä kanssa yksi lapin hullu, meillä on kanssa asunto-auto jolla olemme reissanneet ympäri lappia kesällä ,talvella,keväällä ja syksyllä, en osaa sanoa mikä olisi paras vuoden aika kun kaikissa on omat hohtonsa .
Talvella hanget ja revontulet , syksyllä ruska ,kesällä yöttömät yöt ja keväällä luonto alkaa heräämään .
Minusta ihan pohjois-lappi on erityisesti minun mieleeni .
Sevettijärvi , Utsjoki ym...
Nyt kun kirjoittaa niin iskee kauhea matka-kuume .
Kertokaa omia kokemuksianne niitä olisi hauska lukea ja odotella lomaa . B)
 
minä myös
Me kanssa hurahdimme viime keväänä karavaanareiksi,ja tuntuu,että se on meidän juttu...Tosin viime kesänä ei noustu Kuusamoa korkeammalle....Niinkuin edellisessä viestissä kerroin. Minun mielestäni myös tämä Pohjois Lappi on vasta oikeata Lappia eli Ivalosta ylöspäin...Ollaan koluttu niin Sevettijärvet kuin Utsjoetkin.yhtenä vuonna oltiin asuntoautolla 3lapsen kanssa Norjan puolelle,maisemat olivat hienot, mutta harmi vain koko ajan satoi... Kyllä tässä alkoi Lappi silmissä kimmeltää,,ja eritoten se rauha ja hiljaisuus..mitä ei kohtaa näissä Hiihtokeskuksissa..
 
Moi

Me myös olemme matkailleet Norjan puolella jo useamman kerran .
On se kumma miten se maisema muuttuu kun menee rajasta yli .
Kyllä siellä on näkemistä , meillä on 4 lasta ja ei heillekkään ole aika tullut pitkäksi , katselevat toinen toistaa korkeampia putouksi ym...
Jäämeressä tahtovat käydä uimassa tai siis voiko sitä uimiseksi sanoa siis kastelemassa .
Kyllä siellä on kauniit nuo maisemat .
Me olemme myös niin sanottuja oman tien kulkioita emme paljon , hiihtokeskukset eivät meitä paljon kiinnosta ja leirintä-alueilla käymme tarvittaessa pyykillä , saunassa ,hakemassa vettä ja tyhjentämässä kemsan onneksi autossa on kaikki mukavuudet .
Voi kun tulee kova halu päästä reissuun terkkuja
 

Yhteistyössä