laparoskopian jälkeen kierukka hukassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lapa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lapa"

Vieras
Laparoskopiassa olin 4 päivää sitten. Sen jälkeen olen kärsinyt jatkuvasta pahoinvoinnista koko ajan. Tuntuu ettei pysty olemaan ylhäällä kun alkaa oksettamaan.
Mietin sitten, että ihan kun olisin raskaana. Mieleeni tulikin tarkistaa kierukan paikallaanolo, ja sehän onkin hukassa.
Aiemmin olen aina tuntenut selvästi langanpäät, nyt en kaivamallakaan saa pienintäkään pistosta langanpäistä.
Voiko olla että leikkaus jotenkin hävittänyt kierukan, tai että se olisi porautunut nyt syvemmälle/vatsanpeitteisiin.
Johtuisiko pahoinvointi siitä?

Apua. Kertokaa myös kokemuksia tuosta pahoinvoinnista, onko tää nyt ihan normaalia laparoskopian jälkeen..

Liäkärissähän tuo selviää. Ultralla voidaan katsoa tai sitten ottaa röntgenkuva vatsan alueelta. Minä olen pari sellaista kuvaa ottanut. Kierukka on löytynyt seikkailemasta vatsaontelosta. Mitenköhän pirussa se sinne asti pystyy seilaamaan?

Mulla laitettiin pariin kertaan kierukkaa kun ei tahtonu mennä ja lääkäri sanoi ettei uskalla enää kovempaa yrittää ettei mene vatsaontelon puolelle... Joten kaiipa se voi sinne seikkaillakin. Lääkärissä käyntiä vaan.

Tehtiinkö gynen laparoskopia vai gastron laparoskopia? Gynen hommissa laitetaan joskus alapäähän instrumentteja, joten kierukka niissä hommissa on tiellä ja otetaan pois. Kait ne sulle olis sanoneet, että kierukka postettiin/lähti pois? Gastron laparoskopioissa ei alapäähän kosketa.

Yhteistyössä