Meillä oli edellisessä kämpässä vanha lauta-lattia, jos siis sellasta tarkotat?
+ Helppo siivota.
+ Kivan näköinen.
+ Kesällä viileä, talvella mukava.
- Liukas, ainakin vahauksen jälkeen..
- Pöly kerääntyy tosi helposti nurkkiin. Sikäli on kyl helppo huomata
millo olis syytä imuroida..
- Matot ei pysy!!! Bukleet jollain lailla..
- Naarmuja tulee aika helposti, vaha auttaa siihen!
- Natisee..
Enemmän mulla tulee noita miinuksia mieleen, mutta se vähän riippuu mitä arvostaa. Asuttiin kyseisessä kämpässä kuitenkin yli 8 vuotta ja ei tullut mieleenkään vaihtaa materiaalia. Sinne se sopi!!!<br><br>
Me laitettiin remontin yhteydessä piharakennuksen/vierastalomme makuuhuoneeseen ja takkahuoneeseen uusi lautalattia. Rakennuksen kylmässä kuistissa on säästetty valkoiseksi maalattu vanha lautalattia ja se on upea. Tosin talvella todella liukas. Olisimme haaveilleet sen tyyppisestä vanhasta puulattiasta myös lämpimissä sisätiloissa, mutta ei sitten raaskittu kuitenkaan maalata uutta puuta. Laitatimme siihen valkoisen kuultolakan.
Tulos on kaunis. Lattia on helppo pyyhkäistä puhtaaksi. Helposti siihen tulee kolhuja. On alkanut narista, mikä mun mielestä vain lisää viehättävyyttä =)
Lämpökäsiteltylankku on siitä hyvä ettei ole niin kylmän tuntuinen, ja meillä lankuissa ainut vaihtoehto kun vanha hirsitalo ja se elää koko ajan eli lattian ei saa kovin paljon elää niinkuin tavallinen lankku. Ja on muuten upeen värinen, en moittiakkaan osaa muuta kuin hintaa, maksoi maltaita.
Laitettiin viime kesänä lankkulattia ja oon tykänny. Jos ei tykkää että jälkiä tulee helposti ei kannata laittaa. on pehmeä ja elämän jäljet näkyy helposti. on lämmin ja en laittas laminaattia vaikka kestävämpi onkin.Lakkaa päälle ja petsausta niiin hyvä tulee. Komea on!
Meillä yläkerrassa pari vuotta vanha lankkulattia. Pidän siitä todella, kodikkaan ja hyvän näköinen, mukava jalalle, helppo pitää puhtaana. Helposti vaan tulee noita kolhuja, mutta itseäni se ei ainakaan haittaa, ennemminkin pienet kolhut vain lisäävät kyseisen lattian kodikkuutta, toisin kuin esim. parketin kodikkuutta ei lisää. =)
meilläkin on lautalattiat..ovat vuodelta 28 eli jo elämää nähneet ,on rakoja ja kolhuja enempi maali kulunut ja silleen mut mä tykkään aikas sikana näistä vanhoista lattioista...