Laittakaa roskikset vessoihinne..

• Viestiketjun aloittaja !!!!!
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Turha siis emännän pillittää jos menee putket tukkoon kun vieraat laittaa tampooninsa ja ehkä jopa siteensä sinne vessanpyttyyn, kun talonväki on niin pihiä ettei raski roskista ostaa vessaan.

Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
ei niitä tamponejakaan kannata sinne pönttöön heittää. mieluummin sekajätteeseen.
Älä nyt ole naurettava!
mikäs tuossa on naurettavaa ?
en minäkään käsitä. Oikeestihan ne kuuluu nimenomaan sekajätteeseen, eikä pyttyyn. Pyttyyn ei kuulu mikään muu, ku ihmisestä ulostautuva tuote ja wc-paperi...
Menkääs vaikka viikoks puhdistuslaitokselle hommiin, niin ymmärrätte, jos se muuten se käsityskyky on kateissa
Niinmpä. Tonnekin rapun tauluun on tullu iso pruju siitä mitä pyttyyn saa laittaa ja tamponit+roskat EI kuulu siihen listaan. Siinä ei ole niin mitään naurettavaa että noudattaa ohjeita. vissiin tässäkin talossa niitä jotka ei suostu tajuamaan kun täytyy erikseen asukkaita valistaa.

vieras
tuleehan tampponeistakin roskaa :) siis se kääre missä se on ennen kuin sen laittaa
Mä ainakin heitän sen vessanpönttöön.
ja ainakin tampaxeissahan on muovinen asetin, etkai semmosta pönttöön heitä?
Käyttääkö joku aikuinen nainen jotain asettimia? Ei jestas! Jos ei osaa tamponia oikeaan reikään laittaa ilman asetinta, viskatkoon vaikka kanalintua sillä asettimella.

Ja todellakin, tamponit viskataan pönttöön, ei mihinkään jätteisiin!
Asettimella siksi, että se tuntuu himpun verran hygieenisemmalta.

f
Alkuperäinen kirjoittaja hei haloo:
meillä ei ole roskista vessassa koskaa olut eikä kukaan ole narissut siitä, siteet yms.. on kuitenkin täysin luonnollinen asia.. sama jos vessasta loppuu esim paperi... saatteko slaagin vai jätättekö pyyhkimättä jos nolostuttaa pyytää...??
No eipä käy mielessä alkaa kylässä narisemaan, että missä teidän vessaroskis on :eek: Ja meillä säilytetään vessapaperit vessassa, joten uusi rulla varmasti löytyy kun entinen loppuu!!

vieras
Kyllä kuukautiset ovat sen verran luonnollinen asia, että ei kai ketään aikuista ihmistä oikeasti hävetä viedä sitä sidettä vessasta keittiön roskikseen?? Ja siis meillä ei ole roskista vessassa, koska keittiöön on ihan lyhyt matka. Enkä ole koskaan ajatellutkaan missään kyläpaikassa, että pitäisi olla vessassa roskis, jos ei ole ollut.

:/
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Ei ole eikä tule meille roskista vessaan. Koskapa itse käytämme kestovaippoja ja kesto-kuukautissuojia ja oksettaa ajatuskin siitä, että joku vieras jemmaa verisen riepunsa meidän roskikseen jonka realistinen tyhjennysväli olisi n. 12 kk... Aika mahtavat aromit on verisestä rätistä jo siinä ajassa ehtinyt kehkeytyä. Hyi vittu!

Opetelkaa käyttämään tamponeita jotka voi vetää vessasta alas tai sitten kuukautiskuppia, jonka voi tyhjentää kätevästi kylässäkin! Jos niitä verisiä rättejä on pakko käyttää, niin sitten saa kyllä ajatella asian siten, että hommaa niitä pusseja taskuun ja kuskaa rätit kotiinsa roskiin jos kylässä on pakko vaihtaa ne riepunsa!!
Siis vedättekö te tampoonit pöntöstä alas :eek: Eihän niitä sinne saa laittaa! Meillä tuttavalla meni pönttö tukkoon niistä ja sitä aukonut huoltomies manas kaikki kk-suojat alimpaan hel......iin :D

Meillä on vessassa roskis mut mua ällöttää jos joku käyttää sitä kuukautissuojiaan varten :X Syynä se että ite en käytä sitä siihen vaan sitä käytetään selkeesti vaan tyhjiä rullia varten ja se tyhjennetään niin harvoin että oksettaa ajatuskin pari viikkoa roskissa olleista siteistä :/ Ja sitä paitsi tamponeiden ohjeissa lukee että ne saa vetää alas vessanpöntöstä.

Kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
.....verisen riepunsa .....verisestä rätistä .....verisiä rättejä .....rätit....riepunsa!!
No se trauma tuli syvältä! :D

Yksi kysymys. Jos vessassa ei voi pitää roskista koska lapset menee sinne, ettekö a) pidä roskista missään muussakaan huoneessa vai b) päästä lapsia muualla kun vessaan?

Jos taas roskista voi jossain muussa huoneessa pitää ilman että ipana sinne tahtoo, miksei se onnistu vessassa?

Alkuperäinen kirjoittaja :/:
Meillä on vessassa roskis mut mua ällöttää jos joku käyttää sitä kuukautissuojiaan varten :X Syynä se että ite en käytä sitä siihen vaan sitä käytetään selkeesti vaan tyhjiä rullia varten ja se tyhjennetään niin harvoin että oksettaa ajatuskin pari viikkoa roskissa olleista siteistä :/ Ja sitä paitsi tamponeiden ohjeissa lukee että ne saa vetää alas vessanpöntöstä.
Lukee joo. Mut ei vesilaitoksen ohjeissa. Ne valmistajat ei ronki auki tukkeutuneita putkia ja sieltä tamponeja.

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Eiko sinne roskikseen nyt mene kaikkea muutakin - entas jos vaikka niistaa nenansa nenaliinaan

Meillä on vessapaperit yhtä pehmoisia kun nenäliinat, joten itse niistetään niihin ja nakataan roskiin. Jos joku vieras tuo tullessaan nenäliinan vessaan niin varmaan voi viedäkin sen mennessään.

Onhan huoltiksillakin vessoissa roskikset... mut kai se olis joidenkin mielestä ihan luonnollista ja ok käydä kiikuttamassa ne paperimyttyset sinne keittiön vessaan.

Mut sanokaas, miksi yleensä ala-asteilla ei vessoissa roskiksia ole? Nuorten tyttöjen, joille vuodot ei vielä ole "luonnollinen" asia, on joko tuotava side kopista avoimeen käsipyyheroskikseen tai vietävä repussaan kotiin

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Onhan huoltiksillakin vessoissa roskikset... mut kai se olis joidenkin mielestä ihan luonnollista ja ok käydä kiikuttamassa ne paperimyttyset sinne keittiön vessaan.

Mut sanokaas, miksi yleensä ala-asteilla ei vessoissa roskiksia ole? Nuorten tyttöjen, joille vuodot ei vielä ole "luonnollinen" asia, on joko tuotava side kopista avoimeen käsipyyheroskikseen tai vietävä repussaan kotiin

Tai oppilaitoksissa joissa nuoria naisia paljon opiskelemassa. Sekin on koettu että piti vaatia naistenvessaan roskiksia. Muuten ois pitäny kokopäivä säilyttää laukussa ja niitä käsipaperikoreja ei viitsitty täyttää siteillä jne.

meil ei ole,eikä tule.
yks side vessan roskiksessa,ja sitten vieraan lähdön jälkeen koko pussi roskiin,haaskausta.pahimmassa tapauksessa unohtuu haisemaan sinne moneksi päiväksi:X

Afrikannorsu
Juur näin, kyläilyn kohde on velvollinen huolehtimaan vieraansa kuukautisista! just just. Jos ei vessassa ole roskista viekööt muualle tai mun puolesta tunkekoot taskuun tai käsilaukkuun! onko roskista vai ei on meillä meidän asia ei vieraiden. Kun kerran hultoasemallakin on, häh! tämä on mun koti, ei huoltoasema, pidän roskiksia tai olen pitämättä niinkuin haluan!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
meillä on aina ollu ja ihmettelen kyllä myös koteja, missä sitä ei vessassa ole. yörks.
Meillä ei ole enää, koska vauva-aika vaippoineen on ohi.
Itse käytän kuppia, eikä siksikään ole tarvetta roskikselle.
entäs ne vieraat jotka ei käytä sitä kuppia, lainaatkos omaas?:x

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
meil ei ole,eikä tule.
yks side vessan roskiksessa,ja sitten vieraan lähdön jälkeen koko pussi roskiin,haaskausta.pahimmassa tapauksessa unohtuu haisemaan sinne moneksi päiväksi:X
eikö teillä oikeesti tule vessas mitään roskaa? vedätkö pöntöstä alas tyhjät paperirullatkin?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Juur näin, kyläilyn kohde on velvollinen huolehtimaan vieraansa kuukautisista! just just. Jos ei vessassa ole roskista viekööt muualle tai mun puolesta tunkekoot taskuun tai käsilaukkuun! onko roskista vai ei on meillä meidän asia ei vieraiden. Kun kerran hultoasemallakin on, häh! tämä on mun koti, ei huoltoasema, pidän roskiksia tai olen pitämättä niinkuin haluan!
siis jopa huoltsikoilla on kopissa roskikset, vaikka siinä muussa tilassa on myös. inhottavampia ja haisevampia ne siteet musta on siellä keittiön roskiksessa. Ei meilä joka päivä tule keittiössäkään niin paljoo roskaa että pussi vietäis päivittäin.

Mama the strange
Mä olen niin friikki, että mulla on roskis oikeestaan joka huoneessa (paitsi eteisessä).
Joka huoneessa tulee roskaa ja kun roskis on heti käden ulottuvilla ei roskat jää lojumaan sinne sun tänne.
Vessassakin on roskis ja sinne menee kaikenlaista tavaraa, etenkin kun mulla on yhdistetty kypyhuone ja wc. Musta ois tosi ällöttävää kiikuttaa jotain korvatopseja tai muuta vessaroinaa keittiön roskikseen.

Yhteistyössä