Laittakaa roskikset vessoihinne..

• Viestiketjun aloittaja !!!!!
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ongelman ratkaisu:
Kuten tuossa aikaisemminkin mainittiin. Hommaatte kuukupin, niin ei ole enää mitään väliä onko vessassa roskista vai.
Se EI käy kaikille.

Ai joo, jos mulla loppuu kuukautiset kun olen teillä kylässä niin saanhan kiehauttaa kuukuppini sun keittiössäs, sun hellallas, sun kattilassas? =) Ihan luonnollistahan se olis.

Joku sanoi että vessan sideroskis haisee. Miksi se sama verinen rätti ei muka haise sillä keittiön roskiksessa? :eek:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuten tuossa aikaisemminkin mainittiin. Hommaatte kuukupin, niin ei ole enää mitään väliä onko vessassa roskista vai.
Se EI käy kaikille.

Ai joo, jos mulla loppuu kuukautiset kun olen teillä kylässä niin saanhan kiehauttaa kuukuppini sun keittiössäs, sun hellallas, sun kattilassas? =) Ihan luonnollistahan se olis.

Joku sanoi että vessan sideroskis haisee. Miksi se sama verinen rätti ei muka haise sillä keittiön roskiksessa? :eek:
tota haju juttua mäkin ihmettelin! vessassa meillä on kannellinen roskis, keittiössä ei, paitsi biojätteelle.
Meillä ei todellakaan kukaan tuo keittiöön mitään kuukautissuojia!!!!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja !!!!!:
Inhottava käydä kylässä sellaisessa talossa, jossa ei ole vessassa roskista... sitten kantaa sidesysteemit roskiin vessakäynnin jälkeen ja yleensä se roskis on siellä keittiössä jossa koko väki istuu kahvilla!!!! Ärsyttävää ja ällöttävää!!! mrrrr...
onneksi mun tutut käyttää tamponeja :)

Hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
meillä on aina ollu ja ihmettelen kyllä myös koteja, missä sitä ei vessassa ole. yörks.
Mitä örksiä siinä on, jos ei itsellä ole mitään mitä laittaa siihen roskikseen?
Ehkä tosiaan on ihmisiä, jotka eivät käytä siteiden, tamponien, kondomien tai vanulappujen lisäksi vessassa myöskään pumpulipuikkoja, vanulappuja, puhdistuspyyhkeitä, piilolinssejä, tyhjeneviä rasvapurkkeja, lääkepakkauksia... Itse laitan myös nenäliinan vessassa roskikseen, kun ei sen takia viitsi vetää pönttöä. Meillä on roskis ihan joka huoneessa.

ap
Inhottava käydä kylässä sellaisessa talossa, jossa ei ole vessassa roskista... sitten kantaa sidesysteemit roskiin vessakäynnin jälkeen ja yleensä se roskis on siellä keittiössä jossa koko väki istuu kahvilla!!!! Ärsyttävää ja ällöttävää!!! mrrrr...
Ai.... pönttöönkö ne laittaa sitten ne tampoonit??? Ja pönttö on ihanasti tukossa :x Ja ootko IHAN varma, että jokainen käyttää :D Ovensuukysely teillä kun kylään tulee ;)

Se EI käy kaikille.

tota haju juttua mäkin ihmettelin! vessassa meillä on kannellinen roskis, keittiössä ei, paitsi biojätteelle.
Meillä ei todellakaan kukaan tuo keittiöön mitään kuukautissuojia!!!!
Ei se haise vessassa jos kansiroskiksessa on käytetty side. Vai kauako se tyhjäysväli on? En oo huomannu muuallakaan kodeissa että vessassa haisis menkkarätit. Minusta vessatuotteet ei kuulu keittiöön.

kiva sitten soitella äijää aukomaan putkia. Paljon mielummin vieraan side vessanroskissa kun tamponit viemäritukkeena.

.
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
kiva sitten soitella äijää aukomaan putkia. Paljon mielummin vieraan side vessanroskissa kun tamponit viemäritukkeena.
Peesaan Leijonaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
meillä on aina ollu ja ihmettelen kyllä myös koteja, missä sitä ei vessassa ole. yörks.
Mitä örksiä siinä on, jos ei itsellä ole mitään mitä laittaa siihen roskikseen?
Ehkä tosiaan on ihmisiä, jotka eivät käytä siteiden, tamponien, kondomien tai vanulappujen lisäksi vessassa myöskään pumpulipuikkoja, vanulappuja, puhdistuspyyhkeitä, piilolinssejä, tyhjeneviä rasvapurkkeja, lääkepakkauksia... Itse laitan myös nenäliinan vessassa roskikseen, kun ei sen takia viitsi vetää pönttöä. Meillä on roskis ihan joka huoneessa.
meillä on kylppärissä roskis tuollasia roskia varten, ei vessassa. ja vessaan ei roskista meillä tuu.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Peesaan Leijonaa!
Joo prkl mä laittaisin laskun perään jos tietäisin jonkun tuttumme tukkivan meidän putket tamponeilla!!!

Miksiköhän vessoissa ylipäätään on roskis? Jotta sinne laitetaan roskia. Meillä ei ole ikinä säilytetty verta/kusta/paskaa keittiössä vaan juurikin sielä vessassa. Meillä tulee vessanroskis täyteen ihan viikottain. Ymmärrän kyllä että se joka asuu yksin ei hanki, etenkin jos on mies =)

hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
Itse laitan myös nenäliinan vessassa roskikseen, kun ei sen takia viitsi vetää pönttöä. Meillä on roskis ihan joka huoneessa.
se liinan pönttöön laittaminen vaatii aina vetämisen? :D

nenäliinan päälle ei voi seuraavalla käynnillä sitten pissiä? tätä mä en ymmärrä.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
ne saa heittää pönttöön!ne tamponit.
Kun ei saa. Vasta täällä jaettiin joka kotiin laput ja alakertaan ilmotus siitä mitä saa vetää vessasta (vesilaitoksen tekemä) ja kaikki noi suojat on kieltolistalla. Pönttöön vaan paprua+niitä itteesä. Ei oo eka eikä toinenkaan pytty joka on menny tukkoon.

Touho
Kerron, miksi meidän vessassa ei ole roskista. Olen havainnut sen huonoksi käytännöksi, koska kiertoa ei ole riittävästi. Keittiön roskis täyttyy nopeasti ja lähtee joka päivä ulos, mutta sitä yhtä terveyssidettä ja hammastahnaputkilon korkkia ei tule vietyä, joten vessan roskat saattavat jäädä seisomaan pitkäksi aikaa. Minulla on iso perhe ja kotitöitä kauheat määrät, ja olen käytännössä havainnut roskasodan toimivan parhaiten, kun keskittää tehokkaasti kaikki samaan pussiin.

häh
Alkuperäinen kirjoittaja yök:
Tamponit vedetään vessasta alas, eikä jätetä mihinkään roskiksiin haisemaan. Ovat huomattavan paljon hygienisempia, huomaamattomampia sekä miellyttävämpiä käytössäkin. En voi käsittää, että joku aikuinen ihminen kulkee rätit housuissa, miten voi urheilla tai käyttää tiukkoja vaatteista? Entäs jos mies koskettelee ja siellä onkin paksu ja haiseva rätti? Hyi helvetti!
Vain pässi (tai jossain vuokralla asuva) vetää tamponit vessasta alas.
Ja kaikille ne ei vaan passaa, en ole koskaan oppinut käyttämään ja pärjään hyvin rättien kanssa. Niitä kun on nykyaikana ohuitakin, ei tarvi olla paksuja eikä tarvi haista kun vaihtaa tarpeen tullen.
Varsinaisesti urheilua en harrasta, mutta lenkkeilyä tai metsästystä en ole siteiden huomannut haittaavan, en ymmärrä miten voisikaan? Tiukkoja vaatteita ei ole tarvis käyttää ja kuka AIKUINEN NAINEN käyttää tiukkoja vaatteita, itse tykkään sopivista.
Mies tietää millon mun menkat alkaa eikä tunge sillon käsiään housuuni ja ellei tiedäkään, kerron kyllä hänelle ennenkuin käsi housuun ennättää!

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Miksiköhän vessoissa ylipäätään on roskis? Jotta sinne laitetaan roskia. Meillä ei ole ikinä säilytetty verta/kusta/paskaa keittiössä vaan juurikin sielä vessassa. Meillä tulee vessanroskis täyteen ihan viikottain. Ymmärrän kyllä että se joka asuu yksin ei hanki, etenkin jos on mies =)
mielenkiintoista, että teillä on vessanroskiksessa verta, kusta ja paskaa?! meillä nuo yleensä menee sinne pönttöön.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
mielenkiintoista, että teillä on vessanroskiksessa verta, kusta ja paskaa?! meillä nuo yleensä menee sinne pönttöön.
Wow, teillä ei sitten vaipoissa ole kusta ja paskaa, tervareissa verta?

j
...että miten voi olla ettei jengi tiedä mitä pönttöön saa ja ei saa laittaa, vaan tässähän sen näkee... Useampi oikein mainostaa, kuinka näppärästi tampaxi menee pönttöön..

Vaan kun sitä EI saa sinne laittaa. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Wow, teillä ei sitten vaipoissa ole kusta ja paskaa, tervareissa verta?
edelleenkin ne vaipat meillä menee sinne kylppärin vaipparoskispussiin joka kiikutetaan päivittäin ulos.
mikä on tervari ? terveysside ? no, meillä ei kellää oo menkkoja eikä siis mitään rättejäkään tms.

qp
Alkuperäinen kirjoittaja j:
...että miten voi olla ettei jengi tiedä mitä pönttöön saa ja ei saa laittaa, vaan tässähän sen näkee... Useampi oikein mainostaa, kuinka näppärästi tampaxi menee pönttöön..

Mä oon kouluikäisenä käynyt tutustumassa vedenpuhdistamolla ja oltiin aivan äimänä kun se työntekijä kertoi mitä kaikkea ihmiset laittaa viemäriin :eek: mm. lakana oli ollut ja kaikenmaailman roinaa. Joten en yhtään ihmettele, että jotkut ne tampaxit sinne pönttöön vetäsee vaikka niin ei sais tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja qp:
Alkuperäinen kirjoittaja j:

Mä oon kouluikäisenä käynyt tutustumassa vedenpuhdistamolla ja oltiin aivan äimänä kun se työntekijä kertoi mitä kaikkea ihmiset laittaa viemäriin :eek: mm. lakana oli ollut ja kaikenmaailman roinaa. Joten en yhtään ihmettele, että jotkut ne tampaxit sinne pönttöön vetäsee vaikka niin ei sais tehdä.
Sama juttu. Leluista lähtien ties mitä roinaa oli sielä keräyspisteessä mihin altaista ongitut oli laitettu. Ja meillekin se mies kyllä mainitsi että tamponit ovat huonojuttu sielä pytyssä.

qp
Alkuperäinen kirjoittaja HÄH:
LAKANA?!!!
Siitäs näät mitä kaikkee ihmiset sinne viemäriin puskee... sitten ihmetellään, että mikäs on kun on putket tukossa?!?! o-ou..
Leluja oli mun muistaakseni kans aika kasa siellä vedenpuhdistamon "löytötavara" pöydällä!

Yhteistyössä