Laittakaa roskikset vessoihinne..

• Viestiketjun aloittaja !!!!!
  • Ensimmäinen viesti
hei haloo
meillä ei ole roskista vessassa koskaa olut eikä kukaan ole narissut siitä, siteet yms.. on kuitenkin täysin luonnollinen asia.. sama jos vessasta loppuu esim paperi... saatteko slaagin vai jätättekö pyyhkimättä jos nolostuttaa pyytää...??

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Meillä on roskis ja tulee olemaan roskis. Mutta jos perhe ei tartte ni en mä näe ehkä järkeä alkaa sitä vieraiden takia hankkimaan...

Mutta kiikutatteko te aina kaikki korvapuikot ja muut roskat jotka eivät vessanpönttöön kuulu, sinne keittiöön sitte? Ja vessapaperirullan hylsyt? Ja paperipaketin muovit?
Paperihylsyt menee pahvikeräykseen, meillä on sellanen pikkukärry vessassa mihin niitä aina kertyy ja sieltä nakkaan kasan keräykseen.
Korvapuikot ja kaiken muunkin sälän nakkaan vessasta tullessa suoraan keittiön roskikseen. Korvapuikkoja ei muutenkaan kannata laittaa vessanpönttöön, voivat tukkia sen aika nopeeta...

Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Käytän kuukuppia, minkä vuoksi roskista ei tarvita. Sitäpaitsi vessarullat kuuluvat kartonginkeräykseen, nenäliinat energiajätteeseen jne. joten miksi hiiskatissa vessassa tarvittaisiin roskista. Tyhjät sampoopullot, vanupuikot ja muut sekajätteet joita harvoin tulee, voi suoraan viedä keittiön sekajätteeseen, niin säästyy ylimääräiseltä vessan roskiksen tyhjentämiseltä.

Jos ei uskalla tuoda siteitään keittiöön niin kärsiköön nahoissaan mokomakin hienohelma. Kuukautiset on luonnollinen asia ja tuskin sitä kukaan jaksaa ruveta tölläämään, mitä sinä keittiöön roskikseen tuot.
No me asutaan paikkakunnalla jossa kaikki roskat menee samaan roskikseen vaikka miten itellä haluttaisi kierrättää. Metallinkeräys löytyy, ei muita. Niin ja paperinkeräys, sinne ei saa pahvia/kartonkia laittaa...

meikkuli
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
en mä ymmärrä mitä ihmeen roskaa vessasta voi tulla muuta ku wc-paperii ? meillä noi muut hommat ( meikkijutut ja puikot sun muut ) on erillisessä kylppärissä muutenkin.
No itse vastasit kysymykseesi toisessa lauseessa, tai siitä olisi ainakin pitänyt hokata.
Ehkäpä meillä joillakin vessassa tehdään muutakin kuin tarpeet pönttöön! Meillä on kylppäri kellarikerroksessa (jossa myöskin on roskis) joten en mä sinne aamulla (tai muulloinkaan) lähde esim. hiuksia laittamaan. Vessassa meillä hiukset laitetaan, hampaat pestään, käytetään hammaslankainta ja/tai -lankaa jne. Kyllä niistäkin tulee roskaa.

voi mua
Alkuperäinen kirjoittaja :::
[
teillä lapset oleskella wc:ssä ihan huvikseen? Meillä opetetaan ettei wc ole leikkipaikka siellä toimitetaan asiat, pestään kädet ja sitten pois.
Voi kun olette taitavia lapsenkasvattajia. Meillä ei tuo puolitoistavuotias ei vielä ole tuota oppinut, mutta vika on varmasti minussa. Itse olen ajatellut poistaa vessasta roskiksen joksikin aikaa, kun ällöttää se ajatuskin, että kuopus siellä penkoo omien ja vieraiden vessaroskia. Meillä kun kertakaikkiaan lapset joskus touhuaa omiaan (=en tiedä mitä touhuavat ja missä).

Alkuperäinen kirjoittaja voi mua:
[
teillä lapset oleskella wc:ssä ihan huvikseen? Meillä opetetaan ettei wc ole leikkipaikka siellä toimitetaan asiat, pestään kädet ja sitten pois.
Voi kun olette taitavia lapsenkasvattajia. Meillä ei tuo puolitoistavuotias ei vielä ole tuota oppinut, mutta vika on varmasti minussa. Itse olen ajatellut poistaa vessasta roskiksen joksikin aikaa, kun ällöttää se ajatuskin, että kuopus siellä penkoo omien ja vieraiden vessaroskia. Meillä kun kertakaikkiaan lapset joskus touhuaa omiaan (=en tiedä mitä touhuavat ja missä).
meillä oli ovi kiinni niin kauan että alkoi tajuta. Oikeastaan tuossa 1v 8kk paikkella piti alkaa jättää ovi auki taas kun neiti alko käymään potalla...

käyttöä
mäkään en ymmärrä paikkoja jossa vessassa ei ole roskista. sinne menee meillä vanupuikot, lakkapullot, hammastuubit, pumpulit, vessapaperi hylsyt, siteet ja ym. suojat. joka päivä sinne jotain menee joten tosi tarpeellinen. Eikä haise vaikka parin vkon välein tyhjennän

Alkuperäinen kirjoittaja meikkuli:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
en mä ymmärrä mitä ihmeen roskaa vessasta voi tulla muuta ku wc-paperii ? meillä noi muut hommat ( meikkijutut ja puikot sun muut ) on erillisessä kylppärissä muutenkin.
No itse vastasit kysymykseesi toisessa lauseessa, tai siitä olisi ainakin pitänyt hokata.
Ehkäpä meillä joillakin vessassa tehdään muutakin kuin tarpeet pönttöön! Meillä on kylppäri kellarikerroksessa (jossa myöskin on roskis) joten en mä sinne aamulla (tai muulloinkaan) lähde esim. hiuksia laittamaan. Vessassa meillä hiukset laitetaan, hampaat pestään, käytetään hammaslankainta ja/tai -lankaa jne. Kyllä niistäkin tulee roskaa.
no katsos joo, niimpäs vastasinkin.
mutta meillä ei tule muuta kuin wc-paperii ja siksi ei roskista tuu veskiin. :D

mielenkiintoinen keskustelu.
Kyllä se vain todellakin on etenkin jos on useampi pieni ettei ehdi jokapaikkaan ja joskus se lapsikin sinne vessaan pääsee tutkimusretkelle.Vaikka toki opetetaan ja opastetaan oikeanlaista käyttäytymistä mutta puolitoista vuotias lapsikin niin ylttää vessankahahvaan niin menee jokusia viikkoja kun voi kuitenkin käydä niin et sinne ehtii vilahtaa kun itse tekee ruokaa tai on toisen lapsen kanssa opastamassa jotain toista juttua joka ei toista kiinnosta.

vieras
Eli tässä huomataan että monella on se toinen roskis sitte kylppärissä/pesuhuoneessa missä lie :) Meillä se on vessassa, kylpyhuoneessa ei ole omaa roskista.
Kylppärissä on kun siellä sitä tarvitaan, vessassa ei ole kun emme siellä tarvitse. Näin yksinkertaista.

Ja tässä topicissahan oli tosiaan kyse siitä miksi vessassa on/ei ole roskista.

voi mua entistä enemmän
[
meillä oli ovi kiinni niin kauan että alkoi tajuta. Oikeastaan tuossa 1v 8kk paikkella piti alkaa jättää ovi auki taas kun neiti alko käymään potalla...
Niin siis, minun pitäisi opettaa paitsi ettei vessassa saa olla tarpeettomasti, myös se, että kaikki vanhammat lapset (+mies +vieraat) sulkevat vessan oven jäljessään. Meillä on maalaistalo ja käsiä pestään tyyliin 10 kertaa päivässä per hlö, joten se ovi käy aikas tiuhaan... Mutta tässäpä jälleen uusi syy tuntea oma riittämättömyytensä ja kyvyttömyytensä lapsenkasvattajana ja arjenhallitsijana:)

..
[
kaikilla ei voi olla vessan ovi kiinni. siellä kun on kissanhiekkalaatikko

Alkuperäinen kirjoittaja voi mua entistä enemmän:
[
Niin siis, minun pitäisi opettaa paitsi ettei vessassa saa olla tarpeettomasti, myös se, että kaikki vanhammat lapset (+mies +vieraat) sulkevat vessan oven jäljessään. Meillä on maalaistalo ja käsiä pestään tyyliin 10 kertaa päivässä per hlö, joten se ovi käy aikas tiuhaan... Mutta tässäpä jälleen uusi syy tuntea oma riittämättömyytensä ja kyvyttömyytensä lapsenkasvattajana ja arjenhallitsijana:)
ollaanpas sitä ny niin marttyyrinä. Ei meilläkään aina muisteta sitä ovea panna kiinni mutta jostain syystä on roskis saanu olla rauhassa... ja siihen oveen voi vaikka laittaa lapun että "sulje ovi, kiitos" ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
[
meillä oli kodinhoitohuoneessa ja laitettiin oveen haka, niin pitkä että kissa mahtuu rakosesta mutta lapsi ei... samaa voisi käyttää vessan ovessa?

..
[
meillä oli kodinhoitohuoneessa ja laitettiin oveen haka, niin pitkä että kissa mahtuu rakosesta mutta lapsi ei... samaa voisi käyttää vessan ovessa?
miksi pitäisi jos me ollaan ihan tyytyväisiä tähän ratkaisuun? meillä käy niin harvoin vieraitakin, että tuskinpa siitä nyt kukaan kauheita traumoja saa ettei meidän vessassa ole roskista.

miksi pitäisi jos me ollaan ihan tyytyväisiä tähän ratkaisuun? meillä käy niin harvoin vieraitakin, että tuskinpa siitä nyt kukaan kauheita traumoja saa ettei meidän vessassa ole roskista.
No ei tarttekaan, se olikin vaan idea jos on ongelmana ehtiväinen lapsi, kissanlaatikko ja vessan roskis :)

Ei ole eikä tule meille roskista vessaan. Koskapa itse käytämme kestovaippoja ja kesto-kuukautissuojia ja oksettaa ajatuskin siitä, että joku vieras jemmaa verisen riepunsa meidän roskikseen jonka realistinen tyhjennysväli olisi n. 12 kk... Aika mahtavat aromit on verisestä rätistä jo siinä ajassa ehtinyt kehkeytyä. Hyi vittu!

Opetelkaa käyttämään tamponeita jotka voi vetää vessasta alas tai sitten kuukautiskuppia, jonka voi tyhjentää kätevästi kylässäkin! Jos niitä verisiä rättejä on pakko käyttää, niin sitten saa kyllä ajatella asian siten, että hommaa niitä pusseja taskuun ja kuskaa rätit kotiinsa roskiin jos kylässä on pakko vaihtaa ne riepunsa!!

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Ei ole eikä tule meille roskista vessaan. Koskapa itse käytämme kestovaippoja ja kesto-kuukautissuojia ja oksettaa ajatuskin siitä, että joku vieras jemmaa verisen riepunsa meidän roskikseen jonka realistinen tyhjennysväli olisi n. 12 kk... Aika mahtavat aromit on verisestä rätistä jo siinä ajassa ehtinyt kehkeytyä. Hyi vittu!

Opetelkaa käyttämään tamponeita jotka voi vetää vessasta alas tai sitten kuukautiskuppia, jonka voi tyhjentää kätevästi kylässäkin! Jos niitä verisiä rättejä on pakko käyttää, niin sitten saa kyllä ajatella asian siten, että hommaa niitä pusseja taskuun ja kuskaa rätit kotiinsa roskiin jos kylässä on pakko vaihtaa ne riepunsa!!
huh. johan oli vuodatus. ihan ku ois joku sun muroihin kussu :LOL:

samaa mieltä olen kyllä, oli vaan niin ponteikkaasti kirjotettu sun teksti.

jep
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Ei ole eikä tule meille roskista vessaan. Koskapa itse käytämme kestovaippoja ja kesto-kuukautissuojia ja oksettaa ajatuskin siitä, että joku vieras jemmaa verisen riepunsa meidän roskikseen jonka realistinen tyhjennysväli olisi n. 12 kk...
Ehkä kannattas siivota vessa useemmin kuin kerran vuodessa olettaen että viikkosiivousta tehdessä roskiksen tilan voisi tarkistaa ja tarvittaessa tyhjentää.
Ja joitakin voi jopa oksettaa taasen ajatus veristen rättien pyörittäminen pesukoneessa muiden vaatteiden kanssa...

Ksantippa S.
Ei ole meilläkään roskista vessassa, koska meillä ei sellaista tarvita. Silloin tällöin saatan käyttää sidettä kuukupin varmistuksena, mutta henkilökohtaisesti haluan, että siteet kulkeutuvat mahdollisimman nopeasti ulos asunnosta eivätkä jää vessaan haisemaan.

Te, joiden mielestä on niin kauhean nolostuttavaa käydä tipauttamassa side nyrkin sisällä wc-paperiin käärittynä keittiön roskikseen, eikö teitä nolota ajatus, että emäntänne joutuu sen vessan roskiksen omakätisesti tyhjentämään ja tuumaa samalla, että "ai se Lissun paketti siellä taisikin lemuta".

Alkuperäinen kirjoittaja hei haloo:
meillä ei ole roskista vessassa koskaa olut eikä kukaan ole narissut siitä, siteet yms.. on kuitenkin täysin luonnollinen asia.. sama jos vessasta loppuu esim paperi... saatteko slaagin vai jätättekö pyyhkimättä jos nolostuttaa pyytää...??
:LOL:

näin juuri. Ajatelkaa miten mä oikein kyttään että voi kauheeta, nyt tolla on MENKAT :x

Not :D Isoja ihmisiä hävettää viedä side roskiin?

Yhteistyössä