Laittakaa kaikkii kevyitä tuotteita mitä käytätte!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ja kalorimäärät sais kanssa olla, ja siis sellasii jotka on ihan suht hyvän makusiakin, kaikki vaan mitä mieleen tulee. Mulla on kauhea kamppailu tän laihdutuksen kanssa ja haluan ostaa mahdollisimman kevyitä tuotteita/ruokia tästedes.

margariineistä paras on mini lätta.

ootko muuten kokeillu kalorilaskuria? kätevä jos ei jaksa laskea pisteitä ja jos on se ongelma ettei tiiä millon on syöny tarpeeks.

Alkuperäinen kirjoittaja MySelene:

ootko muuten kokeillu kalorilaskuria? kätevä jos ei jaksa laskea pisteitä ja jos on se ongelma ettei tiiä millon on syöny tarpeeks.

Kiitos kaikille vinkeistä ja lissää lissää :) En ole kokeillu kalorilaskuria, mistä mä sellasen löydän??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja MySelene:

Kiitos kaikille vinkeistä ja lissää lissää :) En ole kokeillu kalorilaskuria, mistä mä sellasen löydän??

http://kalorilaskuri.fi/

Syön/käytän kevyempiä margariineja (35-40, rasvattomia tai vähärasv. jogurtteja (danonen, pro feel esim. mainitakseni), kivennäisvettä juon aika paljon, kevyt kinkkuleikkeitä, täysjyväleipää ym...

Meillä oikeastaan kaikki on kevytversioita, jos kyseisestä tuotteesta sellainen löytyy...

margariini on 40(koska kolmekymppisessä on suolaa liikaa)
juusto on 5-12, sulatejuustoa(normaalijuustoista ei kevytversioita, kun on pahoja)
leikkeleet on kinkkua tai kalkkunaa, ei makkaroita tai meetvursteja
Mehutiivisteet on Fun Light tai O´Light
Limut on Cola Zero tai Pepsi Max(herkkuna nekin)
Jogurtit on maustamattomia, mutta normaalirasvaisia(a+). Joskus rasvattomia, mutta niissä sitten on makeutusaineita mukana.
Maito on rasvatonta, samoin piimä.

Ei tule nyt just mieleen muita...

Jos herkkuja syödään niin sitten ei lasketa kaloreita:) Hirmu harvoin tulee syötyä, ehkä kerran kahdessa kuukaudessa. Jos olen raskaana, niinkuin nyt, en syö herkkuja ollenkaan(raskausdiabetes ollut kerran).

Me ollaan aina syöty terveellisesti muutenkin, mulle on jo pienenä opetettu sellainen tapa, eikä paino-ongelmia ole koskaan ollutkaan. Itse en pysty syömään sokeria(taipumus hiivaan) enkä valkoista leipää(jos syön niin vatsa on takuulla kohta tosi kipeä)... Paljon kasviksia ja hedelmiä, kuituja ja paljon vettä niin on hyvä olo.
Tottumuskysymyksiä nämä ovat:)

Ja kalorimäärät sais kanssa olla, ja siis sellasii jotka on ihan suht hyvän makusiakin, kaikki vaan mitä mieleen tulee. Mulla on kauhea kamppailu tän laihdutuksen kanssa ja haluan ostaa mahdollisimman kevyitä tuotteita/ruokia tästedes.

viinirypäleet 100g noin 65 kcal, vesimeloni 100g 35 kcal, valion mehukeitto -10 noin 6-9 kcal desilitra,
kalkkuna leike 85 kcal/ 100g, vähärasvainen kinkku saman arvoista kuin tuo kalkkunaleike, coca cola zero 0 kcal, 1 % viili 80 kcal/200 kcal

En pistä mitään kaloreita.

Leikkeleet, joissa alle 3% rasvaa, Polar 5, Kevyt Levi 30% ja Pepsimax/Coca-cola light.

Nämä meilläkin + rasvattomat jugurtit. Leivän päälle en tosin itse laita kalkkunaleikettä kummempaa. Leipää en syö juuri muutenkaan. Ruokana suosin keittoja jne. Viikonloppuisin herkutellaan, viikolla pitää pysyä ruodussa.

Vähäkalorinen Profeel maito, Profeel jugurtit... ne nyt ekana tulee mieleen.

Mutta en mä nyt niin kevyttuotteisiin usko, se on muuten se mitä syö, paljon kasviksia ja marjoja, ruuan laitossa ei tarvita kermaa (ei edes kevytkermaa) laatikoissa munamaito maistuu oikein hyvälle ilman ruokakermaa ja kastikkeetkaan eivät tarvitse kermaa.

Janoon ihan vettä, mehujenkin litkimsestä tulee hirveesti turhia kaloreita.

Alkuperäinen kirjoittaja 4-kerroksen väkeä:
rasvaton maito
rasvaton valion metsämansikkaviili :p
vähärasvainen ruokakerma
vähärasvaisempi oivariini
rasvaton jogurtti

Rasvatonkaan vaan ei aina tarkoita, että tuote olisi kevyt. Jugurteissakin kun on yleensä hirveä määrä sokeria, n. 13g sadassa grammassa eli kevyitä ne ei kyllä missään nimessä ole. Maustamaton rasvaton jugurtti on kevyttä, siihen kun lisää vielä itse tuoreet marjat ja mahdollisesti makeutusianetta (kaloritonta) niin saa kevyen välipalan.

Alkuperäinen kirjoittaja very important baby:
Meillä oikeastaan kaikki on kevytversioita, jos kyseisestä tuotteesta sellainen löytyy...

margariini on 40(koska kolmekymppisessä on suolaa liikaa)
juusto on 5-12, sulatejuustoa(normaalijuustoista ei kevytversioita, kun on pahoja)
leikkeleet on kinkkua tai kalkkunaa, ei makkaroita tai meetvursteja
Mehutiivisteet on Fun Light tai O´Light
Limut on Cola Zero tai Pepsi Max(herkkuna nekin)
Jogurtit on maustamattomia, mutta normaalirasvaisia(a+). Joskus rasvattomia, mutta niissä sitten on makeutusaineita mukana.
Maito on rasvatonta, samoin piimä.

Ei tule nyt just mieleen muita...

Jos herkkuja syödään niin sitten ei lasketa kaloreita:) Hirmu harvoin tulee syötyä, ehkä kerran kahdessa kuukaudessa. Jos olen raskaana, niinkuin nyt, en syö herkkuja ollenkaan(raskausdiabetes ollut kerran).

Me ollaan aina syöty terveellisesti muutenkin, mulle on jo pienenä opetettu sellainen tapa, eikä paino-ongelmia ole koskaan ollutkaan. Itse en pysty syömään sokeria(taipumus hiivaan) enkä valkoista leipää(jos syön niin vatsa on takuulla kohta tosi kipeä)... Paljon kasviksia ja hedelmiä, kuituja ja paljon vettä niin on hyvä olo.
Tottumuskysymyksiä nämä ovat:)

Tummentamistani kohidsta sen verran, että eri valmistajien kevytlevitteiden suolapitoisuudet vaihtelevat, joten olen löytänyt myös vähäsuolaista 30?:sta rasvaseosta.
Jugurteissa taa rasvanmäärä ei vaikuta makeutusaineiden käyttöön, vaan tuotteen sokerimäärä. Maustamattomissa jugurteissa ei makeutusianeita ole, olivat ne sitten rasvattomia tai eivät. Mutta kevyissä makujugurteissa on osa sokerista korvattu makeutusianeella. Itse vältän keinotekoisia makeutusaineita joten siksi ostan jugurtit maustamattomina.

Elmäntapa kymysys tämä mullakin on, ylipainoa ei koskaan ole ollut, joskus lähinnä ongelma ollut päinvastainen mutta kilojen vuoksi en ravintoani tarkkaile vaan haluan syödä terveellisesti.

Meillä ei käytetä mitään kevyttuotteita, ellei kasviksia lasketa sellaisiksi. Syömme laadukasta ruokaa ja valmistamme ruuat hyvistä raaka-aineista. Mahdollimman paljon rasvaa (eläin tai öljy)on tärkeä valintaperuste.

Alkuperäinen kirjoittaja pihvi:
Meillä ei käytetä mitään kevyttuotteita, ellei kasviksia lasketa sellaisiksi. Syömme laadukasta ruokaa ja valmistamme ruuat hyvistä raaka-aineista. Mahdollimman paljon rasvaa (eläin tai öljy)on tärkeä valintaperuste.

Eläinperäinen rasva ei ole terveellistä.

Yhteistyössä