Laittaisitteko nukkasia vaatteita lapselle tarhaan?

• Viestiketjun aloittaja klaara
  • Ensimmäinen viesti
Hei harmaat perskärpäset. Kolme kysymystä: mistä tiedätte etten ole töitä tehnyt? Miksi toisten vaateasiat kiinnostavat? Miksi kirjoittaa eri nimimerkeillä muka eri persoonina? :LOL: Ja joillakin rahat menevät vaatteisiin, ei tupakkaan ja viinaan.

vieras
Juu, ei kaikki aikuisetkaan tajua tuota luokkajakoa. En minä ainakaan, vaikka olen jo yli kolmenkymmenen. Meillä lapset saavat valita itse, mitkä vaatteet pistävät päälleen. Reikäiset menevät roskiin, mutta nukkaiset eivät haittaa. Itse käytän juuri nukkaisia paitoja, kun ne sattuvat olemaan miellyttävimmät (olleet jo vuosikausia mukavimmat :) ).

ap:n lapsista tulee todennäköisesti noita, jotka kiusaavat vaatteista. Asenteet kun tuppaavat siirtymään. Ehkä Bratz kuuluu mielileluihin?

Ei meidän lapsilla ole yhtään nukkaista vaatetta, vaikka kuinka mietin. No, siistit ja ehjät on aina päällä, enkä mä ole muillakaan sen hienompia nähnyt - tai sitten mä en ole osannut katsoa oikeilla silmillä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja omakehuhaisee:
vähänkö toi Neslihan kehuskelee!!
vai että ihan JOPA lassi&lotta :D

ja kaikki Reiman pipoja, wautsi wau, pitäskö olla vaikuttunut jotenkin...
Juu, onhan se kamalaa kehuskelua kertoa, että meidän lapsilla on sekä merkkivaatteita että vähemmän merkkivaatteita, uutta ja kirppiskamaa, iloisesti sekaisin :).
Jopa Lotta&Lassi sen takia, että sen halvempaa vaatetta saa hakemalla hakea. Tyttö pukee huomenna päiväkotiin L&L-koirapaidan ja vihreät trikoohousut, jotka maksoi Cittarissa jotain 8 euroa yhteensä. Kallista ja hienoa, eikö? =) Kirppikseltäkään ei usein saa yhtä halvalla.
Enkä mä ole tietääkseni missään vaiheessa väittänyt, että meidän lapsilla ei olisi kuin Reiman pipoja. Onhan niillä muitakin, ihan kaikenlaisia. Mutta Reimaa on aika paljon, koska ne sopii malliltaan mainiosti meidän lapsille. Moni muu myssy tulee silmille, esim. Kivat-pipot ei tunnu sopivan pojalle lainkaan vaan ne valuu aina silmille. Pipon kuuluu mun mielestä olla sellainen, joka ei mene silmille mutta peittää silti korvat, ja Reimat on yleensä juuri sellaisia. Ostin tiistaina pojalle Reiman pipon alekorista 7 eurolla. Muutaman olen ostanut 4 eurolla poistokorista, ja monia kirpputorilta (muutenkin käyn paljon kirppiksillä ). Ei ne paljoa maksa, jos niitä ei täyteen hintaan osta :saint:. Plus vielä se pointti, että ne säilyy hyvinä pesusta toiseen (ja niistä saa kivasti rahaa Huutiksessa kun ne ei enää mahdu :whistle: ).
Me ei muuten saada sossusta mitään, isovanhemmat tai lähinnä isoäiti tykkää kyllä ostaa lapsille vaatetta ja se hänelle sallittakoon (en ole kertaakaan pyytänyt ostamaan, mutta usein hän haluaa ostaa jos löytää jotain kivaa ostosreissullaan). Enkä ole nuori äiti, eikä mieheni ole pienipalkkainen jos ei mikään kroisoskaan, ja olen elämässäni tehnyt useita vuosia töitä. Eli tuo eräs määritelmä menee kyllä pieleen.
Lapsilla on paljon vaatetta, juu, mutta hulluutensa kullakin. Joku tupakoi, toinen juo olutta, minä ostan lapsille vaatetta (ja pojalle kestovaippoja) ja myyn toisesta päästä pois kirpputorilla ja Huutiksessa :) , paljon olen myös antanut pois ihan ilmaiseksi.

Täällä yksi äiti kehtaa pukea lapsensa nukkaiseen vaatteeseen hoitoon, mutta niin siellä kehtaa kaikki muutkin =) Meillä on niin touhukas hoitopaikka, että pääasia että vaatteet on mukavat päällä kovassa ulkoilussa ja menossa. Kierrätys kunniaan!

hemuli
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos lapset kiusaavat toisia päiväkodissa vaatteiden takia, niin katsokaa vanhemmat peiliin.
Niin "kummatko" vanhemmat??
Ne jotka pukevat lapsilleen normaaleja käytännöllisiä käyttövaatteita(kun eikai tarhaan mennä vaatteilla leveilemään, vaan olemaan hoidossa ja leikkimään) vai ne, jotka opettavat lapsensa jo pieninä pistämään päälleen vain parasta ja täysin nukatonta merkkivaatetta (en kyllä sanoisi merkkivaatteiksi KappAhl, Lindex tai H&M-vaatteita)

Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Meidän tyttö on alkanut puhumaan, että haluaa päähänsä sen ja sen Reiman pipon :eek:. Ihmettelin tätä, itse kun en puhu pipoista merkkiä mainiten, vaan puhun esim. hamsteripiposta, ruskeasta dinopiposta, kukkapiposta, raitapiposta, jne.
Selvisi, että päiväkodissa toisen lapsen äiti oli kommentoinut että "sulla on aina erilainen Reiman pipo päässä" |O. Siis lapselle, joka on 3 v 9 kk eikä tajua vaatemerkeistä mitään (sivukommentti: ei Reima nyt edes mikään hieno merkki ole, en mä sillä ). Tyttö oli sanonut, että ei se oo Reiman hattu (vaan hänen... :) ) ja tämä aikuinen sanoi että on se Reiman hattu. Ja nyt meillä siis puhutaan vallan Reiman pipoista :headwall:.
Mulla on epäilykseni sen suhteen, kuka äiti on kyseessä. Taidan ostaa niiden lapselle Reiman pipon joululahjaksi ettei tarvitse enää meidän tytölle myssyn merkistä rutista :xmas:.
:LOL: ei se oo reiman hattu....

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
jos lapset kiusaavat toisia päiväkodissa vaatteiden takia, niin katsokaa vanhemmat peiliin.
Ne jotka pukevat lapsilleen normaaleja käytännöllisiä käyttövaatteita(kun eikai tarhaan mennä vaatteilla leveilemään, vaan olemaan hoidossa ja leikkimään) vai ne, jotka opettavat lapsensa jo pieninä pistämään päälleen vain parasta ja täysin nukatonta merkkivaatetta (en kyllä sanoisi merkkivaatteiksi KappAhl, Lindex tai H&M-vaatteita)
no itseasiassa kummatkin.
lapsille pitäs opettaa et kaikki ihmiset on samanarvoisia, oli niillä minkälaiset vaatteet vaan.

harald haaraparta
meillä on lapsilla tarhassa siistit,ehjät ja puhtaat vaatteet päällä.
ei mitään muotikuteita tai parhaimpia.
tärkeintä on mukavuus ja lämpö ja tietysti puhtaus ja ehjyys.

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Mun mielestä joku Reima(tec) on juuri sitä normaalia ja käytännöllistä käyttövaatetta jonka kanssa mennään leikkimään ja olemaan hoidossa, eikä trikoopaitakaan ole sen epäkäytännöllisempi vaikka siinä lukisi Gant eikä Ciraf...tai haalari millään lailla huono jos se on vaikka Ticket.
Mutta oli kiusaaja sitten se merkkivaatteisiin puettu tai kierrätysvaatteisiin puettu, on kiusaaminen aina väärin. Meidän lasten tarhassa ei ole taidettu ketään vielä vaatteiden takia kiusata. Korkeintaan joskus joku on saattanut sanoa tytölle että sulla on poikien värinen paita (sininen), mutta tyttö tietää että kaikki värit sopii sekä tytöille että pojille, ja osaa myös napakasti sanoa sen. Ei mun tietooni ainakaan ole tullut, että tyttö (poika on vielä niin pieni ettei tajua kiusaamisista mitään) olisi tullut syrjityksi niinä päivinä kun päällä on kaverin lapselta saatu Muumi-college jossa hieman kulahtanut printti, ja jalassa kirppislöytö-farkut, tai ollut erityisen suosittua leikkiseuraa sellaisena päivänä kun päällä on ihan uudet vaatteet :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Meidän tyttö on alkanut puhumaan, että haluaa päähänsä sen ja sen Reiman pipon :eek:. Ihmettelin tätä, itse kun en puhu pipoista merkkiä mainiten, vaan puhun esim. hamsteripiposta, ruskeasta dinopiposta, kukkapiposta, raitapiposta, jne.
Selvisi, että päiväkodissa toisen lapsen äiti oli kommentoinut että "sulla on aina erilainen Reiman pipo päässä" |O. Siis lapselle, joka on 3 v 9 kk eikä tajua vaatemerkeistä mitään (sivukommentti: ei Reima nyt edes mikään hieno merkki ole, en mä sillä ). Tyttö oli sanonut, että ei se oo Reiman hattu (vaan hänen... :) ) ja tämä aikuinen sanoi että on se Reiman hattu. Ja nyt meillä siis puhutaan vallan Reiman pipoista :headwall:.
Mulla on epäilykseni sen suhteen, kuka äiti on kyseessä. Taidan ostaa niiden lapselle Reiman pipon joululahjaksi ettei tarvitse enää meidän tytölle myssyn merkistä rutista :xmas:.
Mutku se ei oo Reiman hattu vaan Meliken hattu :D

Kippuravarvas
Kuin on viittiny aikuinen vielä väittää et kyl se kuule on reiman hattuu? :headwall: :LOL: :headwall:

Mya
Perusvaatteita, suurin osa kirpparilta hankittuja. Mitään kulahtaneita en kirpparilta osta, enkä poitsulle laittas. Vaatteet on siistit ja puhtaat, merkeistä mulla ei oo hajuakaan.
Niin ja olen suht nuori äiti ja vielä köyhä opiskelija, joka saa myös toimeentulotukea ja niillä tuloilla ei kyllä mitään pellavapaitoja ostella (ellei kirpparilta satu löytymään)

Mutku se ei oo Reiman hattu vaan Meliken hattu :D [/quote]

Kuin on viittiny aikuinen vielä väittää et kyl se kuule on reiman hattuu? :headwall: :LOL: :headwall: [/quote]

No se on 99% varmuudella sellainen äiti, jonka kanssa me väännettiin erinäisistä aiheista jo joskus perhekerhossa pari vuotta sitten. Se jaksoi varmaan puoli vuotta ihmetellä meidän neidin nimeäkin, kunnes karjaisin sille että ei se nyt niin vaikea ja ihmeellinen ole, ja lapsen isäkin on by the way ulkomaalainen eikä Lötjösen Pertti, eli nimelle on ihan selkeä syykin... :headwall:

Kippuravarvas
Kuin on viittiny aikuinen vielä väittää et kyl se kuule on reiman hattuu? :headwall: :LOL: :headwall: [/quote]

No se on 99% varmuudella sellainen äiti, jonka kanssa me väännettiin erinäisistä aiheista jo joskus perhekerhossa pari vuotta sitten. Se jaksoi varmaan puoli vuotta ihmetellä meidän neidin nimeäkin, kunnes karjaisin sille että ei se nyt niin vaikea ja ihmeellinen ole, ja lapsen isäkin on by the way ulkomaalainen eikä Lötjösen Pertti, eli nimelle on ihan selkeä syykin... :headwall: [/quote]

On sit jäänyt jotain hampaankoloon... :headwall:
On muuten kaunis nimi tytöllä =)

Kuin on viittiny aikuinen vielä väittää et kyl se kuule on reiman hattuu? :headwall: :LOL: :headwall:
No se on 99% varmuudella sellainen äiti, jonka kanssa me väännettiin erinäisistä aiheista jo joskus perhekerhossa pari vuotta sitten. Se jaksoi varmaan puoli vuotta ihmetellä meidän neidin nimeäkin, kunnes karjaisin sille että ei se nyt niin vaikea ja ihmeellinen ole, ja lapsen isäkin on by the way ulkomaalainen eikä Lötjösen Pertti, eli nimelle on ihan selkeä syykin... :headwall: [/quote]

On sit jäänyt jotain hampaankoloon... :headwall:
On muuten kaunis nimi tytöllä =)
[/quote]

Kiitos :), on se minunkin mielestä kaunis :D. Kuningatarta tarkoittaa, ja enkeliä.

Minun lapseni ovat piakkoin vasta aloittelemassa päiväkotiuraansa.
Ja saattavat mennä päiväkotiin nukkaisissakin vaatteissa, käytetyissäkin.

Jos meidät nukkaisten vaatteitten peruteella luokkajaotettaisiin tai kastitettaisiin olisin varmaan paaria- luokkaa itse. B)

Aika huvittava ketju! Varsinkin tuo "Reiman hattu" :LOL:
Onneks ei oo vielä pahemmin tarttenu vaivata päätä sillä,mitä lapsille pukee päiväkotiin,kun ne ei oo siellä ollu... On meillä kaksi koululaista, mutta ihan sitä sun tätä niilä on päällä... mukavaa,lämmintä ja käytännöllistä, merkeistä ei tietoa...
Tänään kyllä vähän nolotti hakea pikkupoikia kerhosta, kun nuorimmainen oli itse pukeutunut kotona. Alkkarit oli unohtunu (pelkät collegehousut, jotka nekin väärinpäin) ja eripari sukat :D Onkohan tällänen jo lastensuojeluasia jonkun mielestä? :whistle: :/ :D

vieras
[ Täytyy sanoa, että aika varakkaallakin porukalla on täällä niitä nukkavieruja vaatteita tarhassa, heidän ei tarvitse päteä lasten vaatteiden kautta.[/quote]

Juuri näin.

naurettava keskustelu
Meidän päiväkodissa lapsilla on ihan tavalliset ja siistit vaatteet.kenelläkään ei ole kauluspaitoja- tai pellavamekkoja.Ei myöskään kulahtaneita vaatteita.Pojalla on lähes kaikki vaatteet Hennesistä ja Benettonilta,jos ne sotkeentuu niin mitä siitä.Ulkovaatteisiin- ja kenkiin panostan,koska ulkoilevat päiväkodissa paljon.Ihme kyttääjiä,mua ei ainakaan pätkääkään kiinnosta miten muiden tenavat on puettu ja mitä merkkiä on kenelläkin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja SuperÄiti-:
No en todellakaan mitään supernukkaisia tai muuten nuhjuisia laittaisi, en kotonakaan. ns. pesunukkaisia kyllä... Mut tahrat on se pahin kauhistus, jos ei lähde pesussa, niin vaate lähtee kiertoon välittömästi :kieh: . Ja sitäkään mä en ymmärrä miksi joitain vaatteita pitäisi säästellä... ja siis säästellä siten, ettei saisi leikkiä ja touhuta normaalisti, ettei vaatteet likaantuisi... pesukone ne pesee ja jos ei pese, niin uusia saa kaupasta.
Näin meilläkin :)

Khimaira
nehän ovat hoitajan kauhistuksia- liian hienot vaatteet..sitten äiti lasta hakiessa nyrpistekee että nyt on kallis vaate tahroilla :whistle:

Meillä laitetaan päikkäriin arkivaatetta-samoin kotiin :)

koululainen tahtoo jo vähän katsoa pukemistaan- siis farkut+joku normi paita- linja. tyttö sanookin, kun vihjailen vaatteista, ettei hän ole menossa minnekään juhliin- miksi siis pitäisi olla jotain toosi hienoa :saint:

minusta ekaluokkalainen tiivisti asian hyvin: kunhan on ehjää ja puhdasta :xmas:

Yhteistyössä