Laittaisitteko nukkasia vaatteita lapselle tarhaan?

• Viestiketjun aloittaja klaara
  • Ensimmäinen viesti
Pia
Mä olen niin urvelo että olen vasta täällä palstalla käydessäni hoksannu että lasten vaatteilla on joillekin väliä..siis merkillä. Mä kun oon naivisti aina kuvitellu että vaan se merkitsee että on ehjät, puhtaat ja toimivat vaatteet..meiän lapsilta löytyy sitä reimaa ja kyllä on sit myös ciraf-merkkistä, lottaa ja lassia, naperoa ja h&m, kappahl ja lindex linjaa..
Lapsille laitetaan hoitoon ehjät,puhtaat vaatteet, missä on hyvä leikkiä ja ei tarvi pelätä pilaantumista..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja klaara:
Toiset on todella hienoissa vetimissä,(merkkivaatteissa, kauluspaidoissa + liiveissä, pellavamekoissa ym) ja toiset taas ihan nukkasissa jopa resuisissa kollaripuvuissa...
Itse pyrin puhtaisiin ja suht siisteihin lindex-hm-linjaa.

Inhottaa kun luokkajako näkyy selvästi jo päiväkodissa. Vaan onneksi eivät lapset tajua, vielä.
Se kiva jos teillä on vaan H&M:n vaatteita. Ja on sulla ongelmat kun seuraat mitä muiden lapsilla on päällä. Meillä on ainakin tarhassa ns. huonomipia vaatteita. Ei sit harmita jos menee vaikka jotain maalia paitaan mikä ei lähdekään pesussa... Kotona sit ollaan laadukkaammissa vaatteissa.

vieras
Minä sain kerran kehuja vanhempainkeskustelussa siitä, että lapsella oli helposti puettavia vaatteita päiväkodissa eli collareita yms. Ei tädeillä ole aikaa napittaa kauluspaitoja ja mekkoja jos lapsi osaa muuten pukea itse.

vieras
Mun äiti on aina sanonut et "rumat ne on vaatteilla koreilee" Mikä on ihan totta. Se opettaja oli joskus aikanaan sanonut niin jollekin pojalle kun oli liian hienot vaatteet koulussa siihen aikaan siis. -50 luvulla...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja totta:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja ViciousDream:
Alkuperäinen kirjoittaja omakehuhaisee:
vähänkö toi Neslihan kehuskelee!!
vai että ihan JOPA lassi&lotta :D

ja kaikki Reiman pipoja, wautsi wau, pitäskö olla vaikuttunut jotenkin...
:LOL: Ai että jotakuta taas harmittaa toisten lasten vaatteet! :headwall: Niin ja meillä päiväkodissa Lindexin, H&M:n, Kappahlin, Disneyn ja Bogin vaatteita. Ulkovaatteina Reimaa, Hatut kaikki REIMAA(revi nyt ne perkeleen pelihoususi sinä harmailija :LOL: )hanskat Reimaa...voi voi.
Täällä leuhkii nuori äiti, joka ei ole päivääkään tehnyt töitä ja mieskin pienipalkkainen...

eli kuten totesin, kalliilla merkkivaatteilla leuhkivat ne, joilla ei ole mitään muuta millä leuhkia, kuten yliopistotutkintoja, erilaisia taitoja (soittotaito, jne)sisäistä pääomaa.
Eli juurikin sossun asiakkaat ja nuoret vanhemmat, joille lasten isovanhemmat ostavat kaiken ja maksavat kaiken.
peesi
Lopettakaa! Ei täälläkin tarvi ruveta tappelemaan... Kukin tyylillään jne. Ette te oikeesti voi heti arvostella ja luokitella ihmisiä.. kun ette oikeesti tiedä mitään toisistanne. Piste.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ViciousDream:
Hei harmaat perskärpäset. Kolme kysymystä: mistä tiedätte etten ole töitä tehnyt? Miksi toisten vaateasiat kiinnostavat? Miksi kirjoittaa eri nimimerkeillä muka eri persoonina? :LOL: Ja joillakin rahat menevät vaatteisiin, ei tupakkaan ja viinaan.
Peesi tähän (vaikka olenkin yksi harmaista, en vain vielä suutani aukaissut). Minäkin ennemmin laitan rahojani vaatteisiin kun esim. juuri viinaan ja tupakkaan. Shoppailu nyt muutenkin on kivaa :)

vieras
Aivan älytöntä tuollainen toisten lasten vaatteiden kyttääminen. Jokainen pukee lapsensa niin kuin parhaammaksi näkee. Meillä on usein tarhassa ihan kirpparivaatetta (puhtaat ja ehjät) kotona sit siistimmät päällä ja viikonloppuisin...

Kyllä meillä ainakin on nukkasia vaatteita hoidossa, sitähän tulee väkisinkin pesuissa. Ja kauheeta olis laittaa jotkut sikakalliit vaatteet hoitoon, kun ne saa jo heti hoitopäivän jälkeen laittaa aina pesuun.
Lapsilla on yleensä college/trikoohousut ja paidat/body.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
:LOL: ei se oo reiman hattu....
Mutku se ei oo Reiman hattu vaan Meliken hattu :D
Kuin on viittiny aikuinen vielä väittää et kyl se kuule on reiman hattuu? :headwall: :LOL: :headwall:
No se on 99% varmuudella sellainen äiti, jonka kanssa me väännettiin erinäisistä aiheista jo joskus perhekerhossa pari vuotta sitten. Se jaksoi varmaan puoli vuotta ihmetellä meidän neidin nimeäkin, kunnes karjaisin sille että ei se nyt niin vaikea ja ihmeellinen ole, ja lapsen isäkin on by the way ulkomaalainen eikä Lötjösen Pertti, eli nimelle on ihan selkeä syykin... :headwall: [/quote]

On sit jäänyt jotain hampaankoloon... :headwall:
On muuten kaunis nimi tytöllä =)
[/quote]

Halusinpa minäkin tähän mainita, että onpas tosi kiva nimi tytöllänne. Tosi kaunis!! :)

Vieras unihiekan heittäjä
Meillä(2vuotias) ainakin käytetään osaksi nukkaisia ja osaksi jo jonkunverran kulahtaneitakin vaatteita päiväkodissa. Ehkä noin parin vuoden kuluttua katsotaan parempia, mutta nyt vaatteet saa päiväkodissa sellaista kohtelua ettei tämä äiti niitä saa puhtaaksi! Onneksi oli vain Ciraf-merkkinen se paita (ai niin ja meni yksi t-paitakin pilalle ja yhdet housut yritän saada vielä puhtaaksi) joka sai hihoihin pysyvät mustikkatahrat alkuviikolla. Suoraan roskiin joutavat kun koko pienenee ja ei näitä voi päiväkotiin enää laittaa vaan jäävät kotivaatteiksi. Ja näitä on paljon. Ulkopuvut yms. ulkovaatteet(käytännöllistä reimaa yms.) on siistejä ja kalliimpia merkkejä kun niitä hoitotädit ei voi syöttää/askarrella pilalle. Panostan siihen, että kouluaikana on sitten vara parempiin vaatteisiin ja poika saa itse valita mitä haluaa. Nytkin olisi tietysti vara kalliisiin vaatteisiin vaikka koko vaatekaapin osalta, mutta miksi? Pari kallista juhla-asua riittää ja päiväkodin arki kulukoon nukkavieruissa niin kauan kuin sitä älytöntä likaamista sattuu.

pph
Tärkeintä lapsen ollessa hoidossa on, että vaatteet ovat helposti puettavia. Mielestäni ei tarvita mitään merkkivaatteita kunhan vaate on puhdas ja (ehjä) sekä oikea vaate sään mukaan. Ei tarvita mitään hienostelu vaatteita. Mitä järkeä on laittaa hienoja vaatteita kun niitä häviää, ainakin täällä on niin kerrottu. Perhepäivähoidossa käsittääkseni näin ei tapahdu ei meillä ainakaan ole tapahtunut.

Yhteistyössä