Laittaisitko 2500? kiinni hampaisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
Siis hammaslaminaatteihin, jotta saisit kauniin hymyn.

Mietityttää kovasti itseä tuo... Varsinkin kun hampaat ovat ehjät ja hyväkuntoiset, niin hurjalta tuntuu lähteä niitä sitten hiomaan. Mutta toisaalta taas, hampaiden ruma asentokin kyllä harmittaa ja häiritsee aika reilusti. Varsinkin kun lapsena kävin läpi kahden vuoden kivuliaan oikomishoidon, josta ei mitään hyötyä kuitenkaan ollut :(

Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Minä laitoin 3200 ? ja kannatti.

Kerro lisää kokemuksistasi? :D
Mä pelkään sitä että ne altistaa riekiintymiselle ja lohkeilevat ajan kuluessa, eli että niistä saisin sitten ikuisen riesan. Tähän saakka, kun oon aikuisikäni selvinnyt pelkillä tarkastuksilla.

Unohdin vastata sun viestiin eilen, mut vastaanpa nyt:
KYLLÄ!
Ja mä aionkin laittaa sitten joskus, kun oon taas työelämässä. Vaikka mun leegot ei enää niin paljon häiritse kun joskus aiemmin, aion silti sen haaveen toteuttaa vielä jonain päivänä.
Go for it!

Laittaisin, helpostikin.

Rahasta ei kiinni minulla, vaan siitä, että alkaako hiomaan täysin terveitä hampaita. Onko mitään mahdollisuutta laittaa kuoret (tai vastaavat, en ole asiantuntija) niin, että omille hampaille ei tehtäisi mitään, vaan kuoret tulisivat omien hampaiden päälle?

Itsellä siis tosi pienet hampaat.

Ovat ihan omien hampaiden veroiset. Voi purra vaikka rautanauloja.

Jee, tämä on mua kaihertanut.. Mulla on itselläni jonkinasteista hampaiden kulumaa.. En tiedä olenko öisin narskutellut vai mitä, mutta uudet hampaat kyllä kiinnostaisi minuakin. Ja varmaan jossain vaiheessa sellaiset laitatan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Laittaisin, helpostikin.

Rahasta ei kiinni minulla, vaan siitä, että alkaako hiomaan täysin terveitä hampaita. Onko mitään mahdollisuutta laittaa kuoret (tai vastaavat, en ole asiantuntija) niin, että omille hampaille ei tehtäisi mitään, vaan kuoret tulisivat omien hampaiden päälle?

Itsellä siis tosi pienet hampaat.

Ihan kuorista siis mullakin olis kyse., mutta vaatii se hampaiden hiontaa kuitenkin jonkun verran.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:

Mä pelkään sitä että ne altistaa riekiintymiselle ja lohkeilevat ajan kuluessa, eli että niistä saisin sitten ikuisen riesan. Tähän saakka, kun oon aikuisikäni selvinnyt pelkillä tarkastuksilla.
No minulle laitettiin viiteen etuhampaaseen nuo laminaatit. Koko kalusto korjattiin ensin perusteellisesti ja laminaattihampaat hiottiin pilareiksi, joihin tuo silta kiinnitettiin. Valkoisuusasteen sai valita itse. Ovat todella kauniit ja syödä voi tosiaan kuin omilla hampailla.

Mitään heilumista tai lohkeilua ei ole ollut ja aikaa on kulunut 3 vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja oiUAOICDOIUCOI:
SE OLE HANKALAA, SIIS NOIN SYÖDESSÄ.

Miksi olisi?
Ei tässä nyt ollut puhe mistään tekareista.

Kuulemma hampaita herkästi särkee ja ne voi olla kosketusarat.

Siis toimenpiteen jälkeenkö? Muuten ei kyllä pitäis altistaa särylle.

Mietityttää kovasti itseä tuo... Varsinkin kun hampaat ovat ehjät ja hyväkuntoiset, niin hurjalta tuntuu lähteä niitä sitten hiomaan. Mutta toisaalta taas, hampaiden ruma asentokin kyllä harmittaa ja häiritsee aika reilusti. Varsinkin kun lapsena kävin läpi kahden vuoden kivuliaan oikomishoidon, josta ei mitään hyötyä kuitenkaan ollut :(

Konsultoisin ensin oikojaa, vaikka aiemmin oiottukin. Ja jos häiritsee, niin totta kai laminaatit kannattaa!

No minulle laitettiin viiteen etuhampaaseen nuo laminaatit. Koko kalusto korjattiin ensin perusteellisesti ja laminaattihampaat hiottiin pilareiksi, joihin tuo silta kiinnitettiin. Valkoisuusasteen sai valita itse. Ovat todella kauniit ja syödä voi tosiaan kuin omilla hampailla.

Mulla laitettais 4 hampaaseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:

Konsultoisin ensin oikojaa, vaikka aiemmin oiottukin. Ja jos häiritsee, niin totta kai laminaatit kannattaa!

Mä en lähde oikomiseen enää uudelleen, sen oon päättänyt. Ja oon konsultoinut kyllä oikojaa työskennellässäni sellaisen kanssa.

Mutta yllättävän vaikea päätös kyllä, kun siitä ei sitten ole paluuta :/

Mulla laitettais 4 hampaaseen.
Kyllä kannattaa, jos se raha kerran liikenee. :)

Juu. Vähän samalla tavalla kuin hammas johon on jouduttu pistämään massiivinen paikka. Eli purtaessa tulee kova kipu, muuten siis kivuttomat mut pureminen sattuu.

Juu. Vähän samalla tavalla kuin hammas johon on jouduttu pistämään massiivinen paikka. Eli purtaessa tulee kova kipu, muuten siis kivuttomat mut pureminen sattuu.

Jos paikattu hammas kipuilee purtaessa vielä pitkään paikkauksen jälkeen niin on syytä kääntyä hml:n puoleen.

jotain 2500e mulla maksoi oikomishoito eikä siinä summassa ole hampaiden repimisiä yms. Mielelläni minä sen summan maksoin ku sain suorat ja suht kauniit hampaat =) Eihän sitä kerralla tarvinu maksaa ku aina käynnin jälkeen tuli joku lasku.

Kuulostaisi pikemminkin siltä, että jos sulla on hampaat rumassa asennossa ja näyttävät pieniltä,niin voisit olla vielä uusintaoikomisen tarpeessa. Jos sulla on muksuna oiottu hampaita,niin ero voisi olla aika huomattava, jos tekisit sen nyt uudestaan.Ja nykyään huolehditaan myös siitä,että hampaat pysyvät suorassa myös oijonnan jälkeenkin.
Mun omat hampaat äyttivätnyös tosi pieniltä ennen, mutta nyt oijonnan loppusuoralla hampaat näyttävät ihan normikokoisilta. Kun tää episodi on ohi, niin käyn valkaisemmassa hampaat..

Jos paikattu hammas kipuilee purtaessa vielä pitkään paikkauksen jälkeen niin on syytä kääntyä hml:n puoleen.

Siis kipua joka jatkuu koko elämän ei siis mitään heti hoitojen jälkeistä arkuutta.

Yhteistyössä