Laittaisitko 2500? kiinni hampaisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
juu,jos olisi rahaa..ens viikolla on hammaslääkäri joka tekee arvion hampaitten täysremontti tulossa.
mulla on tosi kamalat hampaat lohkeilee ja reikintyy helposti vaikka pesen hampaita joka päivä saas nähdä paljon tämä operaatio tulee maksaan

juu,jos olisi rahaa..ens viikolla on hammaslääkäri joka tekee arvion hampaitten täysremontti tulossa.
mulla on tosi kamalat hampaat lohkeilee ja reikintyy helposti vaikka pesen hampaita joka päivä saas nähdä paljon tämä operaatio tulee maksaan

Alkuperäinen kirjoittaja kemeli:
Kuulostaisi pikemminkin siltä, että jos sulla on hampaat rumassa asennossa ja näyttävät pieniltä,niin voisit olla vielä uusintaoikomisen tarpeessa. Jos sulla on muksuna oiottu hampaita,niin ero voisi olla aika huomattava, jos tekisit sen nyt uudestaan.Ja nykyään huolehditaan myös siitä,että hampaat pysyvät suorassa myös oijonnan jälkeenkin.
Mun omat hampaat äyttivätnyös tosi pieniltä ennen, mutta nyt oijonnan loppusuoralla hampaat näyttävät ihan normikokoisilta. Kun tää episodi on ohi, niin käyn valkaisemmassa hampaat..

No ei mulla kyllä pieniltä hampaat näytä, vaan varsinkin etuhampaat jättisuuret oranvanhampaat :x

Mutta siis oon jo miettinyt, etten siihen oikomiseen enää lähde.

Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:
mihin tarkoituksen laitat, mulla on hyvää hammaslääkäri ja hän ei suosittelee siitä, kun se voi irtoakin helposti

Kuka on sun hammaslääkäri? Se hml jota mä konsultoin sanoi, että kestävät kuten omatkin hampaat eli ei pitäis irtoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
mihin tarkoituksen laitat, mulla on hyvää hammaslääkäri ja hän ei suosittelee siitä, kun se voi irtoakin helposti

Kuka on sun hammaslääkäri? Se hml jota mä konsultoin sanoi, että kestävät kuten omatkin hampaat eli ei pitäis irtoilla.

hetki mä linkitän

http://www.orthokonsult.fi/oc_henkilokunta_01.htm

tästä Ursula Saari, suositelen vaikka jos käyt kysymässä ja hän suositelee, ne ei ole niin kestävät, mä oikeasti halusin kans, jos sulla on isot hampaat niitä voi pienentää, mulle ens kerralla tehdään niin eli hiotaan

hetki mä linkitän

tästä Ursula Saari, suositelen vaikka jos käyt kysymässä ja hän suositelee, ne ei ole niin kestävät, mä oikeasti halusin kans, jos sulla on isot hampaat niitä voi pienentää, mulle ens kerralla tehdään niin eli hiotaan

Harmi kun tulee niin erilaista infoa eri hammaslääkäreiltä... :/

hetki mä linkitän

Harmi kun tulee niin erilaista infoa eri hammaslääkäreiltä... :/

Sen takia suositelen se on ainoa hlö joka tekee oikeasti kaikki oikein, eikä revi kaikista rahaa, se on mun ensimäinen hammaslääkäri kenestä tykäsin

Laittaisin, jos minulta puuttuisi hampaita, tai ne olisi tosi pahan näköiset. Mullahan on nytkin vähän hassusti hampaat suussa, silleen ulkonevat. Olen iloinen omista hampaista, niin kauan, kuin ne on terveet ja paikallaan. Kuiteskin jos ne kuoret laitetaan, niin omat hampaathan hiotaan semmosiksi piikeiksi, mikä ei kuulosta kivalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Laittaisin, jos minulta puuttuisi hampaita, tai ne olisi tosi pahan näköiset. Mullahan on nytkin vähän hassusti hampaat suussa, silleen ulkonevat. Olen iloinen omista hampaista, niin kauan, kuin ne on terveet ja paikallaan. Kuiteskin jos ne kuoret laitetaan, niin omat hampaathan hiotaan semmosiksi piikeiksi, mikä ei kuulosta kivalta.

pitääkö ne siis pitää sitten aina ja kuinka usein vaihtaa?

Mulla on rumat hampaat ja voisin vaikka heti maksaa sen 2500e niiden korjauksesta! Itselläni olisi joskus tarkotus hampaani korjauttaa. Isäni otti kai jokaisen hampaan päälle kuoren. Mä en muista oliko jotain kalliimpaa ainesta vai miten se meni. Se kuitenkin maksoi niistä hampaistaan 10 000e.

Laminaatti on eri asia kuin silta :)
Laminaatti "liimataan" oman hampaan pinnalle, jolloin hiontaa ei karhennuksen lisäksi tarvita.
siltaa tehdessä taas hampaat hiotaan pilareiksi johon siltä sementoidaan, sillalla voidaan korvata myös puuttuvia hampaita

Laminaattien pysyminen riippuu purennasta, jos purentarasitusta ei ole laminaatit yleensä ottaen pysyvät hyvin.
Jos taas rasitusta on (hampaat purevat ristiin tai rajusti kärjikkäin, hammas "nitkuu" eikä pysyvyys ole niin hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
Laminaatti "liimataan" oman hampaan pinnalle, jolloin hiontaa ei karhennuksen lisäksi tarvita.
siltaa tehdessä taas hampaat hiotaan pilareiksi johon siltä sementoidaan, sillalla voidaan korvata myös puuttuvia hampaita
Just näin mulle tehtiin. Selitin huonosti kun käytin tuota laminaatti-sanaakin.
Oli muuten tymäkkää tavaraa se liima (tai sementti ) ja haisi pistävälle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitäs luulette, pystyyköhän omia hampaita hiomaan uuteen muotoon esim. et hammas sopis paremmin hammasrivistöön?

Tiettyyn määrään asti voidaan hioa, rajansa sillä kuitenkin on, koska alkaa herkästi vihlomaan.
Yleensä hiotaan purennasta kevyemmäksi

Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Just näin mulle tehtiin. Selitin huonosti kun käytin tuota laminaatti-sanaakin.
Oli muuten tymäkkää tavaraa se liima (tai sementti ) ja haisi pistävälle.

juu, ne kovettuu kemiallisesti ja on aikas tujuja aineita :)
Mutta kovettumisensa jälkeen vaarattomia, vaikka pahalle haiskahtavatkin

Olen kanssa käynyt läpi lapsena kaikenmaailman oikomishoitoja, mutta edellee kauhee rako etuylä ja etualahampaiden välissä. Paljonkohan tuollainen oikomishoito maksaisi nykyään? sanotaan jos niitä vaikka vuoden joutuisi pitämään. Vai selviäisikö siitä vain tuolla laminaatin laitolla??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitäs luulette, pystyyköhän omia hampaita hiomaan uuteen muotoon esim. et hammas sopis paremmin hammasrivistöön?

Tiettyyn määrään asti voidaan hioa, rajansa sillä kuitenkin on, koska alkaa herkästi vihlomaan.
Yleensä hiotaan purennasta kevyemmäksi

Mä luulisin et jos millin vois hion hammasta kapeammaksi niin se mahtui hammasrivistöön. Omat hammasvälit kun on niin tiukat ettei niiden väliin mene edes normi hammaslanka.

Mulla on parin tonnin silta etuhampaissa. Yksi hammas oli läpeensä mätä joten laitettiin neljän hampaan silta ja sain kertalaakista nätit etuhampaat. Mitetin vielä laminaatteja alas ja yläkulmahampaisiin, ihan esteettisistä syistä.

Yhteistyössä