Laitoshuoltajan palkka...

  • Viestiketjun aloittaja Utelias
  • Ensimmäinen viesti
laitoshuoltaja olen minäkin
kyllä se on ihan tarpeeks rankkaa työtä siellä tk:ssakin vaikka siellä on kohtuullisen siistit tilat(mistäköhän johtuis...soiko kellot?).Ja useesti samat tilat joutuu ottaan pari kolme kertaa päivässä riippuen tilojen käytöstä.Ja olepa koko päivä jaloillas ja viilletät pitkin poikin koko päivä ilman kunnon taukoja ni ei se niin iisiä oo ku päällepäin näyttää.
 
"omppu"
Osastonsihteeri, sihteeri, tekstinkäsittelijä tekevät toimistotyötä.
Sairaalahuoltajat tekevät nimensä mukaisesti tilojen huoltotyötä.
Lähihoitajat hoitavat ihmisiä, kuten sairaanhoitajat ja lääkäritkin.
Kaikkiin ammatteihin pääsee koulutuksen avulla. Jokainen osaa
tehdä jotakin hyvin. Kaikkia tarvitaan yhtä paljon. Ilman sairaalahuoltajaa ei yhtään leikkausta sairaalassa tehtäisi (hygieniavaatimus). Ilman sihteereitä
ei tieto kulkisi niin nopeasti perille (järjestyksen luojia). Ilman hoitajia
ei ihminen saisi apua (jokainen toivoo ko. tilanteissa saavansa nopeaa ja hyvää hoitoa).

Kaikki työ on yhtä arvokasta. Jokainen voi kokeilla eri ammatteja ja kouluttautua
kykyjään vastaaviin tehtäviin.

Itse olen ollut sekä sihteerin että laitoshuoltajan ammatissa. Työt ovat todella erilaisia. Sanoisinko näin että työssä viihtymiseen vaikuttavat niin monet osatekijät, että on aika vaikeaa suoraan verrata mikä olisi paras ammatti
tai työ. On ainakin iloista tekevää työotetta ja siitähän sen tietää, että aamuisin tai iltaisin on kivaa mennä siihen paikkaan minne on menossa, ettei ole sitä
väkisin vääntämisen tuntua tai pahaa oloa jo heti maanantaiaamuna.

Työniloa kaikille

tv: tavallinen työmuurahainen

Pst. Mikä on onnellisuuden mittari: rahalla saa, mutta henkinen ja fyysinen terveys on kaiken aa ja oo. Palkkaa pitäisi kuitenkin saada sen verran, että sillä elää ja motivaatio kehittää itseään säilyy läpi elämän. Eipä se oikein ole, että toinen huhkii ja toinen vetää kahvia tuntitolkulla, tähän asiaan voisi puuttua.
 

Yhteistyössä