Olet täysin oikeassa, minun liittoni ei tehnyt mitään täysin selvälle laittomalle irtisanomiselle, joten vein asian työsuojeluun ja kaikki asiat mitä työnantaja väitti syiksi, kaatui heidän niskaan. Myös hirveä valehtelu alkoi myös. Miettinyt samalla kunnianloukkaus syytettä. Nyt vein liittoon laput ja voi voi kaikki suomentyölakia noudattaen työsuojelu tutkinut ja minun hyväksi, alkoi liitto puhumaan, ettei kannata tehdä mitään. Samalla liitto valehteli aktiivimallista minulle, joten menetän lisää rahaa. Te-toimisto ei laittanut työnhakuun, koska olivat ihmeissään sielläkin irtisanomisesta, piti tehdä selvitys sinne, sillä välin en saanut liiton rahaa ja olin ilman rahaa nyt keväällä 3kk. Sekin että liittoni on vain sanonut tuo ne laput, tee sitä mee sinne. He keskittyivät ainoastaa työnkuvan muutokseen, jota työnantaja väitti yhtäkkiä muuttuneen. No saa nähä saako mitään. Liiton emäntä sanoi, että jos voitan rahaa, joudun maksamaan, liitolle liitonpäivärahat takaisin. Voiko tuo pitää paikkansa ? Jos pitää ja saisin rahaa, sitten menisi liitolle. Omasta mielestä päivärahani pitäisi sitten nollaantua. Aivan paskaa tämä on, olen miettinyt omaa firmaa, jossa kunnioitan työntekijöitä ihmisinä, sama siitä mikä tilanne. Minulle ei pomo vastannut enää puhelimeen, sairaslomalappuja ei ollu toimitettu ja kirjatussa kirjeessä tuli irtisanominen. Eniten harmittaa että omat pomot alkoivat valehtelemaan aivan kaikkea minusta. Odottelen miten käy, jos en saa mitään. On se uskoni loppu suomen valtion menoon. Liitossa vielä nainen töissä, joka on jo 3krt pilannut raha asiani tai antanut virheellistä tietoa. Mukava oli kun aktiivi mallista kysynyt monesta paikasta, paljon on aikaa, ei sulla ala kuin vasta kesäkuussa, kappas yhtäkkiä oli juhannus viikko ja sitä seuraava aikaa tehdä aktiivimalli läpi. Kyllä kannatan liittymistä sellaiseen liittoon, jos saat vain rahat kun työn loppuu. Se on nyt nähty, ettei liitto uskalla, lähtä edes varmassa asiassa viemään asiaa eteenpäin. Jotenkin tuntuu että maksettua porukkaa. Luottamusmies kans tosi fiksu, haistatti vitut kun menin kuunteleen tekeekö liitto mitään. Viime marraskuussa eivät aikoneet tehtä mitään, sitten kun vein työsuojeluun alkoi yhtäkkiä kiinnostamaan. En tajua kaikki irtisanomisessa on minun suuntaan ja kaikki oli työnantajaa vastaan. Silti ei tehdä mitään. Koko sopimus osasto on lomalla
En tee pennin hyrrää suomen valtiolle kohta, vaan alan kerrankin olemaan. Oon 31-35v vanha ja tehnyt koko ikäni koulua tai töitä, nyt olin tosi isossa firmassa töissä toista kymmentä vuotta ja kiitos siitä on haukkuminen, uhkailu, valehtelu ja väärän tiedon levitys ja myös valheita ihmisyydestäni.
Noi on niin kinkkisiä juttuja, että ikävä kyllä, usein se on työntekijä joka joutuu jättämään "leikin" kesken, vaikka kuuluisi liittoonkin, saati ilman liiton tukea.. Isot firmat ainaskin toimii niin, että siinä on liiton edustajatkin vellit housuissa loppujen lopuksi, ja perääntyvät, vaikka näyttö laittomasta irtisanomisesta ois kovinkin selvää.