Laitoin tänään fb:ssä viestiä ihmiselle joka kiusasi minua yhteensä 10 vuotta :-/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuper.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alkuper.

Vieras
Ihan asiallisen viestin laitoin, kerroin että en vieläkään tajua miksi hän (mies) ja hänen kaverinsa kiusasivat minua haukkumalla ja nimittelemällä kaikkiaan 10 vuotta, 8-vuotiaasta 18-vuotiaaseen. Ja että tuo kiusaaminen vaikutti todella negatiivisesti itsetuntooni, ja aiheutti suurta kärsimystä.

Ihmettelin myös miksi he minua ylipäätään kiusasivat. Asuimme samalla seudulla mutta emme olleet samassa koulussa , eikä meillä ollut yhteisiä tuttavia, emmekä muutenkaan tunteneet ollenkaan toisiamme.

En ollut lapsena ruma, en lihava, en köyhä, rikas, tyhmä, fiksu, nörtti, erikoinen, ujo, alkoholistiperheestä tai yhtään mitään muutakaan mistä syistä yleensä kiusataan. Olin aivan tavallinen, massasta mitenkään erottuva tyttö.

Kiusaaminen alkoi siitä että he alkoivat huudella, ja kutsua minua erään eläimen nimellä. Ei ollut lehmä, kana tms. vaan ihan normaali eläimen nimi. En tiedä yhtään miksi se alkoi. Mutta pikkuhiljaa se paheni, ja lopulta se oli suoranaista haukkumista- iso poikajoukko, josta kaikki huutelivat minulle " ***** sä oot ruma! ***** sulla on iso perse! *****painu v**** täältä jne.

Ja kun koskaan en ole ollut ruma enkä todellakaan isopeppuinen, mittani ovat olleet 15-vuotiaasta asti 170 cm/ 60-63 kg. Olen aina ollut nätti, en kuvankaunis mutta perusnätti, en missään nimessä sen näköinen minkä luulisi ketään arsyttävän.

Olin myös pidetty, ja olen vieläkin, minun seurassani viihdytään koska olen mukava ja ystävällinen, heh no ainakin yleensä.:-D

En keksi kerrassaan mitään syytä, en tajua miten lapset voivat olla noin julmia.

Nyt sitten kirjoitin "pääjehulle" ja kerroin miten pahalta se tuntuu. Saapa nähdä vastaako hän mitään.

Hienoa, että uskalsit kirjoittaa! =) Varmasti toi sinulle itsellesi jonkinmoista helpotusta; eihän tuollainen varmasti koskaan unohdu kokonaan.

Jos miehellä yhtään järkeä on, tulee sieltä anteeksipyyntö.

[QUOTE="joo";22625779]Oot kyllä rohkea, itse en uskaltaisi ikinä.[/QUOTE]

No siinä mielessä vähän jännittää, kun en tiedä yhtään millainen tämä hlö on nyt aikuisena, asiallinen vaiko joku sekopää. Mutta oli vaan pakko kirjoittaa, kävi mitä kävi. Ja varoin olemasta ilkeä, kerroin vaan tuntemuksiani ja etten vieläkään tajua miksi juuri minä jne.

Niin missä tätä kiusaamista tapahtui jos ette kerran käyneet samaa koulua? En nyt mitenkään puolustele kiusaajia, mutta tuollaisia on kyllä huudeltu poikien taholta varmasti kaikille tuntemilleni tytöille jossain vaiheessa, eikä sitä ole varsinaisesti kiusaamisena kukaan pitänyt. Ja jos joku poika on 10-vuotiaana huudellut jollekin jotain typeryyksiä, ei se hänestä mitään psykopaattia tee.

[QUOTE="vieras";22625833]Niin missä tätä kiusaamista tapahtui jos ette kerran käyneet samaa koulua? En nyt mitenkään puolustele kiusaajia, mutta tuollaisia on kyllä huudeltu poikien taholta varmasti kaikille tuntemilleni tytöille jossain vaiheessa, eikä sitä ole varsinaisesti kiusaamisena kukaan pitänyt. Ja jos joku poika on 10-vuotiaana huudellut jollekin jotain typeryyksiä, ei se hänestä mitään psykopaattia tee.[/QUOTE]

öö, no ei mulle ainakaan ole tuollasia huudeltu koskaan :O Ja ehkä kiusaajat, ja nimenomaan KIUSAAJAT saattoivat ihan kotipihoilla huudella, ap:han kirjoitti että asuivat samalla suunnalla. On se kamalaa, että tuollasta pidetään hyväksyttävänä eikä kiusaamisena. Eihän kukaan kai sanonut että mies saattaisi olla psykopaatti?!? Vaan joku kirjoitti että varmasti vastaa jos ei ole psykopaatti tms, riippumatta mitenkään niihin lapsuusajan juttuihin. Näin ainakin ymmärsin.

[QUOTE="huoh";22625852]öö, no ei mulle ainakaan ole tuollasia huudeltu koskaan :O Ja ehkä kiusaajat, ja nimenomaan KIUSAAJAT saattoivat ihan kotipihoilla huudella, ap:han kirjoitti että asuivat samalla suunnalla. On se kamalaa, että tuollasta pidetään hyväksyttävänä eikä kiusaamisena. Eihän kukaan kai sanonut että mies saattaisi olla psykopaatti?!? Vaan joku kirjoitti että varmasti vastaa jos ei ole psykopaatti tms, riippumatta mitenkään niihin lapsuusajan juttuihin. Näin ainakin ymmärsin.[/QUOTE]

Jaah, no sitten on minuakin kiusattu... En kyllä ole tajunnut tulleeni kiusatuksi, koska kyllä ainakin meidän koulussamme kaikki tytöt saivat kuulla noita "läskiperse", "lauta"...juttuja. Kuulostaa kyllä henkisesti jälkeenjääneeltä poikaporukalta, jos ihan tuonne 18v asti ovat tuollaisia jaksaneet huudella.

[QUOTE="vieras";22625833]Niin missä tätä kiusaamista tapahtui jos ette kerran käyneet samaa koulua? En nyt mitenkään puolustele kiusaajia, mutta tuollaisia on kyllä huudeltu poikien taholta varmasti kaikille tuntemilleni tytöille jossain vaiheessa, eikä sitä ole varsinaisesti kiusaamisena kukaan pitänyt. Ja jos joku poika on 10-vuotiaana huudellut jollekin jotain typeryyksiä, ei se hänestä mitään psykopaattia tee.[/QUOTE]

Olimme eri koulussa, mutta asuimme aika lähekkäin, oli pieni paikkakunta jossa kaikki tunsi toisensa.

Kerroin että kiusasi 10 vuoden ajan, eikä ollut mitään pientä huutelua, vaan hän veti siihen mukaan koko kaveripiirinsä. Huorittelivat ja kerran kaasivat autosta päälleni maitoa kaupungilla. Paikka oli tosiaan pieni, joten törmäsin heihin muutaman kerran viikossa jossain, ja aina oli sama juttu.

[QUOTE="vieras";22625866]Jaah, no sitten on minuakin kiusattu... En kyllä ole tajunnut tulleeni kiusatuksi, koska kyllä ainakin meidän koulussamme kaikki tytöt saivat kuulla noita "läskiperse", "lauta"...juttuja. Kuulostaa kyllä henkisesti jälkeenjääneeltä poikaporukalta, jos ihan tuonne 18v asti ovat tuollaisia jaksaneet huudella.[/QUOTE]

Joo oikein hyvin jaksoivat. ja varmaan senkin jälkeen olisivat, ellen olisi muuttanut paikkakunnalta.

Kyllähän tuollainen huutelu on kiusaamista, vaikka se tapahtuisikin lähes kaikille tytöille. Ja kyllä minuakin haukuttiin. ja aivan kaikkia, joko siitä että olivat lautoja, tai siitä että tuli murkkuikä aikaisemmin. minä kuuluin siihen nörtti-rillipää-lauta-sarjaan.

ja minusta tuo pitäisi saada loppumaan, ja pojat kasvattaa tämän sukupolven kunnolla. Saunan taakse vain jos tuollaista kuuluu. tai kouluunilmoitus. ja on alettava vaatia erottamisia koska kenenkään ei tarvitse tulla kouluun kiusattavaksi. Eivät tytötkään huutele pojille tuuollaista, joten jätkillä ei ole mitäänoikeutta huudella tuollaisia tytöille.

Yhteistyössä