Laitatteko nukkasia vaatteita lapsille tarhaan?

  • Viestiketjun aloittaja ines
  • Ensimmäinen viesti
elokuun vilja
Juu. yleensä puuvillavaatteisiin tulee heiveröistä nukkaa jo ensimmäisen pesun jälkeen. Sellaista jonka erottaa vain hyvässä valossa ihan läheltä katsottuna.

Kulahtaneita, rikkinäisiä ja likaisia vaatteita en pue lapselle päiväkotiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peräpukama:
Tää on kattonu että taijetaan sinne tarhaan laittaa aina parhaat kamat päälle. Aivan järetöntä laittaa hienoja/epäkäytännöllisiä vaatteita lapsille vaan sen takia että halutaan näyttää |O
Mitä epäkäytännöllistä olet tarhassa nähnyt?
 
vieras
Mä puen lapsen ihan samalla tavalla kotona ja tarhassa. Tarhan varavaatteiksi olen vienyt niitä kaapinpohjia, joita ei jostain syystä tule muuten käytettyä.

Eli meidän pojat on ihan sukkapöksy/collegehousut + teepaita -linjalla kotona ja tarhassa. Vaatteet käytetään aika lailla loppuun. Nypyt ei haittaa, isot tahrat tai reiät tuovat vaatteelle poistotuomion.
 
vieras
meillä on ainakin lievää nukkaa vaatteissa. Tarhaan ei kannata mennä missään parhaimmissa vaatteissa. Ne siellä kuitenkin likaantuu. collegea käytetään meillä. On kivat ja joustavat leikeissä.
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja Peräpukama:
Tää on kattonu että taijetaan sinne tarhaan laittaa aina parhaat kamat päälle. Aivan järetöntä laittaa hienoja/epäkäytännöllisiä vaatteita lapsille vaan sen takia että halutaan näyttää |O
No kyllä mun lapsella tulee oleen ainakin aina siistit ja puhtaat vaatteet, mitään epäkäytännöllistä nyt ei tietenkään ole ku juhlissa (prinsessamekot jne. hörhöilyt). Miksi pukisin lapseni rääsyihin ihmisten ilmoille kun itse joka päivä kuitenkin laittaudun nätiksi töihin?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Peräpukama:
Tää on kattonu että taijetaan sinne tarhaan laittaa aina parhaat kamat päälle. Aivan järetöntä laittaa hienoja/epäkäytännöllisiä vaatteita lapsille vaan sen takia että halutaan näyttää |O
Mitä epäkäytännöllistä olet tarhassa nähnyt?
Tarkoittasiko meidän tytön hameita tai muita hepeneitä :) Mutta ei siksi että halutaan näyttää vaan siksi kun lapsi haluaa leikkiä prinsessaa. Mutta meillä lapsi saa liata vaatteensa, vaikka olisi prinsessa vaatteet päällä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Peräpukama:
Tää on kattonu että taijetaan sinne tarhaan laittaa aina parhaat kamat päälle. Aivan järetöntä laittaa hienoja/epäkäytännöllisiä vaatteita lapsille vaan sen takia että halutaan näyttää |O
No kyllä mun lapsella tulee oleen ainakin aina siistit ja puhtaat vaatteet, mitään epäkäytännöllistä nyt ei tietenkään ole ku juhlissa (prinsessamekot jne. hörhöilyt). Miksi pukisin lapseni rääsyihin ihmisten ilmoille kun itse joka päivä kuitenkin laittaudun nätiksi töihin?
Laittautuisiksä nätiksi töihin, jos työskentelisit esim. siivoojana? maalarina? urheiluvalmentajana? puutarhatyöntekijänä?
 
hgj
Alkuperäinen kirjoittaja Peräpukama:
Tää on kattonu että taijetaan sinne tarhaan laittaa aina parhaat kamat päälle. Aivan järetöntä laittaa hienoja/epäkäytännöllisiä vaatteita lapsille vaan sen takia että halutaan näyttää |O
näin juuri..mun lapset ei oo tarhasssa mutta kyl tuo juuri eskarin aloittanut on ollu noissa tavallisissa vaatteissan..mun mielestä se käytännöllisyys on tärkeempi..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Peräpukama:
Tää on kattonu että taijetaan sinne tarhaan laittaa aina parhaat kamat päälle. Aivan järetöntä laittaa hienoja/epäkäytännöllisiä vaatteita lapsille vaan sen takia että halutaan näyttää |O
Mitä epäkäytännöllistä olet tarhassa nähnyt?
mä vastaan vaikka et multa kysynytkään... Eräänä päivänä näin n. 2 vuotiaalla kuivaksi opettelevalla pojalla lappuhaalarit (siis farkut) päällä... Millä ne vanhemmat kuvittelee että ne tädit saa sen pojan nopsasti potalle jos siltä pitää ensin availla ne haalarit jne...
 
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Peräpukama:
Tää on kattonu että taijetaan sinne tarhaan laittaa aina parhaat kamat päälle. Aivan järetöntä laittaa hienoja/epäkäytännöllisiä vaatteita lapsille vaan sen takia että halutaan näyttää |O
No kyllä mun lapsella tulee oleen ainakin aina siistit ja puhtaat vaatteet, mitään epäkäytännöllistä nyt ei tietenkään ole ku juhlissa (prinsessamekot jne. hörhöilyt). Miksi pukisin lapseni rääsyihin ihmisten ilmoille kun itse joka päivä kuitenkin laittaudun nätiksi töihin?
Kyllähän vaatteitten puhtaita pitää olla! En sitä meinaa, mutta näyttää aina että pojilla on farkkuja jalassa (tosi joustavat) tai tytöllä 758 kerrosta erillaisia paitoja tai muita hömpötyksiä.....

Mutta niinhän se on että rumat ne vaatteilla koreilee :whistle:
 
Työaiti
Tänä iltana täällä puhutaan joka ketjussa rakentavalla äänellä.

huonokuntoiset vaatteet menee roskiin. Päiväkodissa pukeudutaan kauniisti ja käytännöllisesti. Lapsi saa liata kaikkia vaatteitaan. Ei sille voi mitään jos vaikka juhlavaatteille tippuu ruokaa, mutta niillä toki leikitään vain juhlapaikassa. Minusta lapsen pukee samalla vaivalla kauniisti kuin miten sattuu. Kummallakin tavalla joutuu ottamaan kaapista vaatteita.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Peräpukama:
Kyllähän vaatteitten puhtaita pitää olla! En sitä meinaa, mutta näyttää aina että pojilla on farkkuja jalassa (tosi joustavat) tai tytöllä 758 kerrosta erillaisia paitoja tai muita hömpötyksiä.....

Mutta niinhän se on että rumat ne vaatteilla koreilee :whistle:
Mitä vikaa farkuissa? Ei nuo ainakaan meidän pojan tahtia ole haitannut. Meillä on sääntönä, että lapsilla pitää olla säänmukaisesti päällä. Muuten saavat itse valita aika vapaasti, kunhan eivät juhliin varattuja vaatteita tai hyvin likaisia valitse. Se mikä kelpaa kotona kelpaa myös hoidossa. Ja noita röyhelö yms vaatteita on tytöllä useampia, jotta voi pukeutua hienosti arjessakin.
 
[/quote]

Kyllähän vaatteitten puhtaita pitää olla! En sitä meinaa, mutta näyttää aina että pojilla on farkkuja jalassa (tosi joustavat) tai tytöllä 758 kerrosta erillaisia paitoja tai muita hömpötyksiä.....

Mutta niinhän se on että rumat ne vaatteilla koreilee :whistle: [/quote]

Tuohon farkkuasiaan on pakko kommentoida. Meillä tytöllä on farkkuja ja itse kiinnitän niitä ostaessani huomiota siihen, että ovat pehmoista kangasta ja joustavat. Koppurat jätän kauppaan. Tykkään pitää lapsella myös samettihousuja ja olen löytänyt muutamat tosi mukavan pehmoisen näköiset ja varmasti hyvän tuntuiset päällä.
 
vieras
Mulla lapsi 3 v usein ja en pakota häntä pukemaan hienosti. Meillä ehjät ja puhtaat vaatteet. Ei kovin haalistuneita kun uutena hankittu.
Mutta, tyttö haluaa aika erikoisia yhdistelmiä. Äidin selitykset siitä kuinkä tämä paita sopisi niin hienosti noihin housuihin ei tuota tulosta. Tyttö haluaa itse valita kaapista vaatteita. Yhdistelmät on myös sen näköisiä.
 
Minä
Meillä tyttö AINA kauniisti/muodikkaasti/siististi puettu ja joka päivä mietin sekä itseni että tytön kodalla KUNNOLLA mitä päälle laitetaan.

Kylässä tms. voi olla kankeammat farkut tms. mutta nätisti voi pukeutua muutenkin kuin epäkäytännöllisesti. Meillä likalla oli tänään esim. body+legginsit+olkaintunika, kaikki sävysävyä ja viimeisintä huutoa.

Meidän likalla ei kyllä tulla näkemään edes tarhassa mitään aku ankka tai mikki hiiri-collegepukua, kypärämyssyä tai kuomakenkiä :X
 
viekkuli
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla lapsi 3 v usein ja en pakota häntä pukemaan hienosti. Meillä ehjät ja puhtaat vaatteet. Ei kovin haalistuneita kun uutena hankittu.
Mutta, tyttö haluaa aika erikoisia yhdistelmiä. Äidin selitykset siitä kuinkä tämä paita sopisi niin hienosti noihin housuihin ei tuota tulosta. Tyttö haluaa itse valita kaapista vaatteita. Yhdistelmät on myös sen näköisiä.
mut sen näköiset lapset on niitä symppiksen näköisiä eikä mistään vaatekuvaston sivuilta kopioituja :D
lapsen näköisiä, ja tässä tapauksessa sinun lapsen näköisiä :)
 

Yhteistyössä