Laitatteko nukkasia vaatteita lapsille tarhaan?

  • Viestiketjun aloittaja ines
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla lapsi 3 v usein ja en pakota häntä pukemaan hienosti. Meillä ehjät ja puhtaat vaatteet. Ei kovin haalistuneita kun uutena hankittu.
Mutta, tyttö haluaa aika erikoisia yhdistelmiä. Äidin selitykset siitä kuinkä tämä paita sopisi niin hienosti noihin housuihin ei tuota tulosta. Tyttö haluaa itse valita kaapista vaatteita. Yhdistelmät on myös sen näköisiä.
Meillä tyttö valitsee itse, mutta kaikki ovat hienoja. En varmaan itsekään osaisi valita parempia päälle. Tosin joskus saattavat olla epäsovinnaisia ;)
 
pompom
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Meillä tyttö AINA kauniisti/muodikkaasti/siististi puettu ja joka päivä mietin sekä itseni että tytön kodalla KUNNOLLA mitä päälle laitetaan.

Kylässä tms. voi olla kankeammat farkut tms. mutta nätisti voi pukeutua muutenkin kuin epäkäytännöllisesti. Meillä likalla oli tänään esim. body+legginsit+olkaintunika, kaikki sävysävyä ja viimeisintä huutoa.

Meidän likalla ei kyllä tulla näkemään edes tarhassa mitään aku ankka tai mikki hiiri-collegepukua, kypärämyssyä tai kuomakenkiä :X
Sun anoppis antaa lapsellesi lahjaksi mikki hiiri-collegepuvun ja *pam* siitä tulee lapsesi suosikki-asu. Sen jälkeen se saa hätäisesti viikonloppuna käydä pesussa, muuten koko ajan päällä. Tai lapsi näkee kyseisen vaatteen kaupassa ja ostattaa sen sinulla väkipakolla. Odotahan vaan, kun pääsee pois bodeista... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos on lapsen suosikkipaita tai vastaava, niin ei haittaa pienet reiätkään. Ei sinne mennä hienostelemaan, vaan leikkimään ja rymyämään.
Peesailen. Ja jo otsikosta tuli mieleeni, että eiköhän nuo ammattikasvattajatkin kiinnitä huomiotaan ihan muihin asioihin.

Voi jeesus, tämmöisiäkö meidän äidit ihan oikeesti miettii?
:headwall:
 
eräs
Nukkaisia...
Hmm..vastaan: Kyllä, laitan lapselle tarhaan käytettynä ostettuja vaatteita. Joissain voi jopa olla pesunukkaa, hui.
Kaikki vaatteet meillä ei ole uutena ostettuja muodikkaimpia. Ei edes suurin osa.
 
Ei ole lapset tarhassa mut tuli mieleen kun esikoinen halusi viime keväänä 3-vuotiaana ehdoin tahdoin ottaa kerhoreppuun myös yöpaitansa, no en jaksanut alkaa tappelemaan ja annoin ottaa, tokkopa se siellä repussa nyt mitään haittaa.
Kun menin hakemaan lasta nii lapsi on niin somasti siellä kerhossaan yöpaita päällä, että... :)
 
vieras
jenni87: Ihana tyttö :D Oli varmaan näky, kun menit hakemaan.
Meillä eskarissa päällä siistejä ja ehjiä vaatteita. Ei tahraisia tai liian nukkaisia.

Ja sitten aiheen vierestä, mutta vaatteisiin liittyvää. Mitähän tuo naapuri ajatteli tänään, kun meidän 3v kulki kolme kertaa päivän aikana pelkillä alkkareilla tuolla pienellä kotitiellä. Ja naapuri sattui just joka kerralla tuleen ohi. Tyttö siis karkasi pihalle, en sitä nyt muuten olisi alkkareilla päästänyt. Ekan kerran lykkäsi tyytyväisenä nukenrattaita ja tokalla pyöräili.
 
no
Mie ku pojan hain tänään pk.sta niin meinasin pyörtyä häpeästä....olivat isi ja poika aamulla oikein "asiantuntemuksella" etsineet kaikkein pienimmät ja kulahtaneimmat lureksit pojan päälle ettei tosikaan...poika ei ite ollut moksiskaan...tuskinpa tuota huomasikaan.
Äitiä hävetti.Arvaatte varmaan,että kotiin tullessa tein pojan vaatekaappiin "pienen" siivouksen:kaikki pieneksi menneet ja huonot vaatteet pois.:)
 
Minä
Alkuperäinen kirjoittaja pompom:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Meillä tyttö AINA kauniisti/muodikkaasti/siististi puettu ja joka päivä mietin sekä itseni että tytön kodalla KUNNOLLA mitä päälle laitetaan.

Kylässä tms. voi olla kankeammat farkut tms. mutta nätisti voi pukeutua muutenkin kuin epäkäytännöllisesti. Meillä likalla oli tänään esim. body+legginsit+olkaintunika, kaikki sävysävyä ja viimeisintä huutoa.

Meidän likalla ei kyllä tulla näkemään edes tarhassa mitään aku ankka tai mikki hiiri-collegepukua, kypärämyssyä tai kuomakenkiä :X
Sun anoppis antaa lapsellesi lahjaksi mikki hiiri-collegepuvun ja *pam* siitä tulee lapsesi suosikki-asu. Sen jälkeen se saa hätäisesti viikonloppuna käydä pesussa, muuten koko ajan päällä. Tai lapsi näkee kyseisen vaatteen kaupassa ja ostattaa sen sinulla väkipakolla. Odotahan vaan, kun pääsee pois bodeista... :D
Ainakin tähän asti kaikki lahjaksi saadut kamalukset on myyty tai laitettu kiertoon :D
Ja jos joskus sellaisesta tulee lemppari niin ehkä sitä voidaan sitten kotona käyttää...

Niin ja anoppini/äitini yms. lähisukulaiset kyllä tietää etteivät osta turhaan tytölle vaatetta ellen minä ole pyytänyt juuri jotain tietynlaista =) näin säästytään turhalta tuhlaukselta ja mielipahalta...

 
l
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Meillä tyttö AINA kauniisti/muodikkaasti/siististi puettu ja joka päivä mietin sekä itseni että tytön kodalla KUNNOLLA mitä päälle laitetaan.

Kylässä tms. voi olla kankeammat farkut tms. mutta nätisti voi pukeutua muutenkin kuin epäkäytännöllisesti. Meillä likalla oli tänään esim. body+legginsit+olkaintunika, kaikki sävysävyä ja viimeisintä huutoa.

Meidän likalla ei kyllä tulla näkemään edes tarhassa mitään aku ankka tai mikki hiiri-collegepukua, kypärämyssyä tai kuomakenkiä :X
just joo,kuomia kätevämpiä ei ookkaan
 
ankkis
Kyllähän sitä tarhaan vähän siistimpää koittaa laittaa ja kotiin jättää ne pahimmat... ja syynä ihan se turhis, ettei kukaan liian köyhäksi, huolimattomaksi tai epäviitseliääksi luulisi. Vähän semmoista näyttämisen halua, on myönnettävä.

Mutta olen sitten senkin huomannut, ettei liian ihania vaatteita pitäis laittaa, koska tytöt ainakin alkavat sorsia, luulisin että kateuttaan. Kyllä on naisen elämän ankeata.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ankkis:
Mutta olen sitten senkin huomannut, ettei liian ihania vaatteita pitäis laittaa, koska tytöt ainakin alkavat sorsia, luulisin että kateuttaan. Kyllä on naisen elämän ankeata.
Onneksi ei meillä. Minkäikäinen tyttö sinulla? Meillä 5 vuotias ja on välillä mennyt keijuasussa siipineen kaikkineen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Työaiti:
Tänä iltana täällä puhutaan joka ketjussa rakentavalla äänellä.

huonokuntoiset vaatteet menee roskiin. Päiväkodissa pukeudutaan kauniisti ja käytännöllisesti. Lapsi saa liata kaikkia vaatteitaan. Ei sille voi mitään jos vaikka juhlavaatteille tippuu ruokaa, mutta niillä toki leikitään vain juhlapaikassa. Minusta lapsen pukee samalla vaivalla kauniisti kuin miten sattuu. Kummallakin tavalla joutuu ottamaan kaapista vaatteita.
Juurikin näin.
Miksi kulkea nuhjaantuneissa vaatteissa, jos tarjolla (=kaapissa) on parempiakin?
Sama vaiva se on pukea päälle vanha nuhjuinen huppari, kun siisti ja nätti.
Nätti ei ole synonyymi epäkäytännölliselle! Enkä mä pue lapsiani nätisti siksi, että jollekin pääsisin sillä jotain näyttämään. Vaan ihan siitä syystä että itsekin heitä katselen ja haluan että ne vaatteet miellyttää MUN silmää. Myöhemmin sitten lapsen omaakin.

Epäkäytännöllisiä tai epämukavia vaatteita meillä ei ole ollenkaan.
Ja vaate kun vaate, ihan huoletta saa leikkiä eikä tarvi vaatteiden sotkeutumista pelätä. Tahallaan ei saa sotkea, mutta jos sotkua tulee niin sitä varten meillä on pesukone!

Lisään vielä, että tämä pätee pukeutumiseen ihan kotona. Tarhassa ei meidän pallerot vielä ole.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Alkuperäinen kirjoittaja Työaiti:
Tänä iltana täällä puhutaan joka ketjussa rakentavalla äänellä.

huonokuntoiset vaatteet menee roskiin. Päiväkodissa pukeudutaan kauniisti ja käytännöllisesti. Lapsi saa liata kaikkia vaatteitaan. Ei sille voi mitään jos vaikka juhlavaatteille tippuu ruokaa, mutta niillä toki leikitään vain juhlapaikassa. Minusta lapsen pukee samalla vaivalla kauniisti kuin miten sattuu. Kummallakin tavalla joutuu ottamaan kaapista vaatteita.
Juurikin näin.
Miksi kulkea nuhjaantuneissa vaatteissa, jos tarjolla (=kaapissa) on parempiakin?
Sama vaiva se on pukea päälle vanha nuhjuinen huppari, kun siisti ja nätti.
Nätti ei ole synonyymi epäkäytännölliselle! Enkä mä pue lapsiani nätisti siksi, että jollekin pääsisin sillä jotain näyttämään. Vaan ihan siitä syystä että itsekin heitä katselen ja haluan että ne vaatteet miellyttää MUN silmää. Myöhemmin sitten lapsen omaakin.

Epäkäytännöllisiä tai epämukavia vaatteita meillä ei ole ollenkaan.
Ja vaate kun vaate, ihan huoletta saa leikkiä eikä tarvi vaatteiden sotkeutumista pelätä. Tahallaan ei saa sotkea, mutta jos sotkua tulee niin sitä varten meillä on pesukone!

Lisään vielä, että tämä pätee pukeutumiseen ihan kotona. Tarhassa ei meidän pallerot vielä ole.
Tuossa vaiheessa ei ole ongelmia. Mutta itse annan lapsen pitää päällä mielipaitaansa, vaikka se olisikin nuhjaantunut. Eli odota aikaa, jolloin lapsesi haluaa päättää mitä laittaa päälleen.
 
Mä yleensä puen tarhaan ne kamalat vaatteet ja pidän kauniita kotona, koska eihän niistä olisi muuten mulle mitään katseluniloa :xmas: . Mulle ei ole tullut mieleenkään, että tarhaa varten pitäisi petrata :ashamed: ;) . Muutenkin tuntuu siltä, että siellä ne vaatteet tuhoutuu kaikkista parhaiten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Alkuperäinen kirjoittaja Työaiti:
Tänä iltana täällä puhutaan joka ketjussa rakentavalla äänellä.

huonokuntoiset vaatteet menee roskiin. Päiväkodissa pukeudutaan kauniisti ja käytännöllisesti. Lapsi saa liata kaikkia vaatteitaan. Ei sille voi mitään jos vaikka juhlavaatteille tippuu ruokaa, mutta niillä toki leikitään vain juhlapaikassa. Minusta lapsen pukee samalla vaivalla kauniisti kuin miten sattuu. Kummallakin tavalla joutuu ottamaan kaapista vaatteita.
Juurikin näin.
Miksi kulkea nuhjaantuneissa vaatteissa, jos tarjolla (=kaapissa) on parempiakin?
Sama vaiva se on pukea päälle vanha nuhjuinen huppari, kun siisti ja nätti.
Nätti ei ole synonyymi epäkäytännölliselle! Enkä mä pue lapsiani nätisti siksi, että jollekin pääsisin sillä jotain näyttämään. Vaan ihan siitä syystä että itsekin heitä katselen ja haluan että ne vaatteet miellyttää MUN silmää. Myöhemmin sitten lapsen omaakin.

Epäkäytännöllisiä tai epämukavia vaatteita meillä ei ole ollenkaan.
Ja vaate kun vaate, ihan huoletta saa leikkiä eikä tarvi vaatteiden sotkeutumista pelätä. Tahallaan ei saa sotkea, mutta jos sotkua tulee niin sitä varten meillä on pesukone!

Lisään vielä, että tämä pätee pukeutumiseen ihan kotona. Tarhassa ei meidän pallerot vielä ole.
Tuossa vaiheessa ei ole ongelmia. Mutta itse annan lapsen pitää päällä mielipaitaansa, vaikka se olisikin nuhjaantunut. Eli odota aikaa, jolloin lapsesi haluaa päättää mitä laittaa päälleen.
Kohdalla "Myöhemmin sitten lapsen omaakin." tarkoitin juuri sitä, että sitten kun lapsi on isompi niin saa kyllä itse hyvin pitkälti vaikuttaa siihen mitä pukee päälleen. Mutta kamalan nuhjuisia ei sittenkään pidetä.

Piha/ mökkeilykuteiksi siirretään sellaiset sitten mitä on pakko saada pitää vaikka saumat suunnilleen ratkeilee :)
 
unikuu108 ei jaksa kirjautuu..
meillä ei haittaa nukat tai pikkutahrat.
pistän päiväkotiin vaatteet jotka ei haittaa et menee rikki/likaiseksi.
yleensä joka päivä kuitenkin vaihdetaan,kun poika sottaa vielä syödessä ihan huolella.
kotona ja kylässä on niitä ns parempia vaatteita mun kontrollin alla.
ei päiväkodn tädit kelaa et jos tippuu mustikkaa ihkulle mekolle et se pestään heti.siinä se sitten on ja pysyy..
 
unikuu108 ei jaksa kirjautua..
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Alkuperäinen kirjoittaja Työaiti:
Tänä iltana täällä puhutaan joka ketjussa rakentavalla äänellä.

huonokuntoiset vaatteet menee roskiin. Päiväkodissa pukeudutaan kauniisti ja käytännöllisesti. Lapsi saa liata kaikkia vaatteitaan. Ei sille voi mitään jos vaikka juhlavaatteille tippuu ruokaa, mutta niillä toki leikitään vain juhlapaikassa. Minusta lapsen pukee samalla vaivalla kauniisti kuin miten sattuu. Kummallakin tavalla joutuu ottamaan kaapista vaatteita.
Juurikin näin.
Miksi kulkea nuhjaantuneissa vaatteissa, jos tarjolla (=kaapissa) on parempiakin?
Sama vaiva se on pukea päälle vanha nuhjuinen huppari, kun siisti ja nätti.
Nätti ei ole synonyymi epäkäytännölliselle! Enkä mä pue lapsiani nätisti siksi, että jollekin pääsisin sillä jotain näyttämään. Vaan ihan siitä syystä että itsekin heitä katselen ja haluan että ne vaatteet miellyttää MUN silmää. Myöhemmin sitten lapsen omaakin.

Epäkäytännöllisiä tai epämukavia vaatteita meillä ei ole ollenkaan.
Ja vaate kun vaate, ihan huoletta saa leikkiä eikä tarvi vaatteiden sotkeutumista pelätä. Tahallaan ei saa sotkea, mutta jos sotkua tulee niin sitä varten meillä on pesukone!

Lisään vielä, että tämä pätee pukeutumiseen ihan kotona. Tarhassa ei meidän pallerot vielä ole.
Tuossa vaiheessa ei ole ongelmia. Mutta itse annan lapsen pitää päällä mielipaitaansa, vaikka se olisikin nuhjaantunut. Eli odota aikaa, jolloin lapsesi haluaa päättää mitä laittaa päälleen.
Kohdalla "Myöhemmin sitten lapsen omaakin." tarkoitin juuri sitä, että sitten kun lapsi on isompi niin saa kyllä itse hyvin pitkälti vaikuttaa siihen mitä pukee päälleen. Mutta kamalan nuhjuisia ei sittenkään pidetä.

Piha/ mökkeilykuteiksi siirretään sellaiset sitten mitä on pakko saada pitää vaikka saumat suunnilleen ratkeilee :)
siinähän se onkin et päiväkodissa nuo pallerot onkin ulkona monta tuntia rymyämässä.
 

Yhteistyössä