Laitatteko lapsenne kauppa-asioille?

  • Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
Lunatic
Mun tyttö on 6-vuotiaasta asti käynyt kaupassa, ostamassa maitoa ja millon mitäkin pientä. Meillä on kauppa ollut aina vieressä.

Äsken käskin hakea vessapaperia kun oli loppumassa, eipä tarvinnut itse vaivautua kauppaan sen takia. Ihanaa kun on tommonen oma pikkuapulainen. =)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Nyt kun asumme siten, että kioski ja kauppa ovat lähellä, niin 7-vuotias kyllä lähtee mieluusti ostamaan maitoa tms. Pieni juttu, mutta iso apu itselleni. Lapsi jopa itse huolehtii siitä, että jos ottaa viimeisen maidon, niin ehdottaa, että voi hakea lisää.
 
Lunatic
[QUOTE="Vieras";26439960]Kyllä lapset käyvät kaupassa. Pitäisi vaan muistaa varata käteistä niin voisi laittaa lapset asialle.[/QUOTE]

Juu käteistä on muistettava välillä pitää lompsassa just sitä varten.
 
en ihan vielä, kun laittaa vielä kolikot suuhun (1v4kk) mutta ehkä jo ens kesänä hakis ainakin jätskit? =) asiaan, aion kyl opettaa käymään kaupassa, samoin kuin olemaan toveja yksin kotona, siivoamaan ynnä muuta, kävinhän mä itsekin kaupassa jo ennen kouluikää ja laitoin isälle ruokaa, kun tuli töistä ja olin yksin kotona koulun jälkeen... oi aikoja!
 
En.

Me ei oikeastaan koskaan tarvita vain yhtä asiaa, vaan kaupasta haetaan kassillinen tavaraa. Lisäksi me asutaan niin korvessa, että kauppa on aika kaukana ja vähän vaarallisenkin matkan päässä.
 
Aion laittaa heti kun ikää tarpeeks. Ja totutella kans olemaan yksin kotosalla toveja ja laittamaan itse ruokaa. Siivouksesta pidän jo kovaa jöötä. Pääasia et täs vaihees oppis ettei tavaroita viskata maahan ja jätetä siihen.
 
"vieras"
Harmi vaan, kun alaikäinen ei voi tuoda äiskälle siideriä ja tupakkaa. Ei ole vielä oppinut pyytämään kaupan kulmalla jotain aikuista hakemaan. Vitsi vitsinä, minä lapsena ostin isälle tupakkaa, siihen aikaan se oli ihan tavallista, mutta on siitä kyllä aikaakin.
 

Yhteistyössä