Laita mies asialle...(kauppaan) :D

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
:O minun täytyy olla sitten todella erikoinen myös ( mieheni lisäksi) koska ei ole ikinä ollut näidenkään kanssa mitään ongelmaa. ainoa ongelma on ollut ne miesmyyjät jotka itsetietoisesti virnuillen on tulleet paikalle kyselemään "mitä pikkuneidille saisi olla" ja kun asiansa kertoo virnuilu jatkuu ja aletaan kauppaamaan täysin turhia lisäjuttuja.
Jep, ihan samanlaista palvelua saa nainen Gigantista. Joskus olen saanut sen hymyn hyytymään kun olen tiennyt esim. tietokoneista myyjää enemmän.

lucifer
Jep, ihan samanlaista palvelua saa nainen Gigantista. Joskus olen saanut sen hymyn hyytymään kun olen tiennyt esim. tietokoneista myyjää enemmän.
just! ostin taannoin tietokoneen ja siihen olis saanu heiltä vaikka mitä hienoja juttua( ohjelmien asennukset ym) lisähintaan, puoltuntia piti jankuttaa että kiitos mutta ihan ite asennan koneen käyttövalmiiksi, kiitos en tarvitse teidän palveluanne...:headwall:
saati jos meet ostamaan ihan peruskännykkää niin elämää suurempi asia myyjälle on se että nykyään kaikki ostaa vain näitä kosketusnäyttö älypuhelimia, selitä siinä sitten että tuskin se mun 100v mummo tarvii mitään samsungin sIII mallia kun ihan peruspuhelimenkin kanssa on siinä ja siinä pärjääkö:headwall:

autokaupat on sitten luku taas täysin erikseen...:headwall:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mieheni
Kyllä minunkin mies ihan normaalit ostokset osaa tuoda. Kirjoitellaan kauppalappu yleensä yhdessä. Mies meillä yleensä arki ostokset hoitaa. Mutta jos pyydän häntä käymään kaupassa ja tuomaan jotain hyvää niin kyllä hän soittaa ja kyselee. Ei minua haittaa jos mies soittaa kaupasta ja kysyy. Välillä soittaa ja kysyy onko maitoa vai tarvitseeko ostaa jos ei muista lähtiessä tarkistaa.

Mutta sitten muuten niin hällä on ihan todella huonomuisti. Jos kaupasta pitää tuoda muutama asia niin hän ei millään niitä muista. Ja vaikka olisi tekstiviestilista niin joku helposti unohtuu.
Kerran pyysin miestä tuomaan maitoa, mies meni kauppaan ja tuli kotiin kahden ruokakassin kanssa. Ilman maitoa. Illalla mies meni lähikauppaan hakemaan unohtunutta maitoa ja kaupassa ei muistanut mitä meni sieltä hakemaan niin osti sitten varuilta itselleen saunaolutta ja tupakkaa. Ja tuli taas kotiin ilman sitä maitoa.
Näin meilläkin, mies lähtee yhtä tai kahta asiaa hakemaan ja tulee kotiin kahden täyden kassin kanssa ilman sitä pyydettyä asiaa.

Muuten osaa kauppahommat kyllä hoitaa, mut pesuaineista joudun kirjoittamaan merkin ja tuoksun tarkkaan.

• Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten
just! ostin taannoin tietokoneen ja siihen olis saanu heiltä vaikka mitä hienoja juttua( ohjelmien asennukset ym) lisähintaan, puoltuntia piti jankuttaa että kiitos mutta ihan ite asennan koneen käyttövalmiiksi, kiitos en tarvitse teidän palveluanne...:headwall:
saati jos meet ostamaan ihan peruskännykkää niin elämää suurempi asia myyjälle on se että nykyään kaikki ostaa vain näitä kosketusnäyttö älypuhelimia, selitä siinä sitten että tuskin se mun 100v mummo tarvii mitään samsungin sIII mallia kun ihan peruspuhelimenkin kanssa on siinä ja siinä pärjääkö:headwall:

autokaupat on sitten luku taas täysin erikseen...:headwall:
Se yleisin kysymys autokaupoissa on että miellyttikö auton väri rouvaa :headwall:

Ainoo kerta on ollu varaosaliikkeessä kun oon ukolle joutunu soittamaan:
-päiviä. tartteisin passattiin tämmösen osan.
-kuulkaas neiti, passatissa ei ole tämmöistä osaa..
-o_O *kaivaa laukkua* no kun tämmönen siellä oli paikallaan ja tämä on rikki..
-ai katos. kai siellä sitten on tämmöinenkin osa.
koita siinä sitten vakavana kauppaa käydä..

Mä en edes tiedä mitä omenia meillä syödään, ukko tietää jopa niiden merkin, mä ostan samannäkösiä..

kahvikirahvi
Meillä osaa mies ostaa kyllä kaikkea tarpeellista/tarvittavaa, meillä on yleensä tietyistä tuotteissa tietyt merkit mitä ostetaan niin sikäli aika helppoa. Jos jotain herkkuja pyydän tuomaan niin sitten yleensä kysyy millasta suklaata haluan, tai millasia sipsejä/karkkia/jäätelöä tms.
Yleensä se soittaa vaan kysyäkseen tuleeko mieleen jotain mitä ei lukenut listassa.

Ja osaa lämmittää pakastepitsan, onhan siinä paketissa ohje. Mut itsetehtyä pitsaa jos jättää sen valvomaan niin kyllä se parin minuutin välein kysyy kauanko sen pitää vielä olla. Ei sen silmä nää koska se pitsa on valmis, mut on se silti ihan normaaliälynen tyyppi. (Ainakin yleensä, mut kyllä mä välillä silti mietin et onkohan se vähän vajaa.)

......
Tätä ketjua lukiessa ei tuu mitään muuta mieleen ku,että jo on joillaki mies. Ihme,ku ette kaupan pohjapiirrustusta piirrä niille,että mikä löytyy mistäkin.

Meil ku mies käy kaupassa,niin ei se sielt soittele ett nii mitä piti tuoda saati,että mun tarttes lapulle kirjottaa kauheet selostukset..Jos lapussa lukee esim. maito,mausteet,niin sielt tulee just sitä mitä pitää. Mies tietää mitä maitoa juodaan ja millasia mausteita ruoissa käytetään.

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
...........
[QUOTE="Vieras";27185137]On muuten aika vaikea tehdä ruokaostoksia, jos pitää ostaa jotain tiettyä. Kokeilkaahan ostaa mummollenne tai kaverillenne maitoa ja leipää, leikkeleitä ym.[/QUOTE]

Olen vienyt kaverilleni puovipussillisen leipää,joka ikinen leipä kelpas mitä olin sinne laittanu.
Mummolleni olen vienyt myös,jopa pullaakin ja on kelvannut..

Miksi näin..Siksi koska tiedän mitä he käyttää ja kaverini nyt ei ole niin nipo sen suhteen,jos sattuuki keijun sijasta oivariini.

-
Kyllä munkin mies vittuilee ja kertoo töissään aina kun olen töpeksinyt autolla.
Mun mielestä on käsittämätöntä ettei mies osaa käydä kaupassa. Lista pitää tehdä siinä järjestyksessä kuin tuotteet on kaupassa, muuten ei kykene ostamaan kaikkea mikä on listassa. Ja määrät pitää olla tarkalleen ilmoitettuna lapulla. Mistäpä sitä muuten voisi itse tietää esim. montako banaania, tomaattia jne. tarvitsee 4 henkinen perhe.

No ehkä se kieltämättä on pikkasen rasittavaa tollanen varmistelu, mutta ainakin täällä mies varmistelee siksi, ettei halua katsella mun sitruunaista naamaani sen jälkeen kun on tuonut vaikkapa väärää tummaa suklaata....:whistle:

"Minttu"
Sä varmaan sit hoitelet teidän auton renkaanvaihdot ja -ostot, et soita miehelel et mitä merkkiä ja kokoa ne pitikään olla, ostat öljyt, vaihdatat ne, käytät auton katsastuksessa, jne jne.

Meillä on hommat jaettu niin että kumpikin tekee niitä mitä parhaiten osaa. Mun mies ei selviäis ruokakaupassa käynnistä soittamata mulle 3-4 krt, enkä mä selviäis auton huoltoon liittyvistä jutuista soittamatta miehelle.
No meillä ainakin mies tekee suurimman osan ruuista ja kaupassa käynti sujuu luontevasti. Ja ei mä en vaihda renkaita vaan mies. Mites se ruuanlaitto ja kaupassakäynti sulkee pois renkaan vaihdon ja auton korjauksen? :)

"vieras"
[QUOTE="vaimo";27183379]Anteeksi mutta pakko kysyä että syökö se mies teillä itse mitään? Vai kaadatko sinä sille kahvimaidotkin valmiiksi? Miten mies ei voi tietää mitä omenoita teillä syödään, tai mitä leipää?
Minä en kerta kaikkiaan tajua kuinka passattuja miehiä teillä oikein on? Miettikää kuinka käsiä ne olis jos teille naisille sattuisi jotain ja joutusitte vaikka sairaalaan? Miten ne miehet osais huolehtia itsestään saati lapsista? Jos eivät tosiaan perusraaka-aineita osaa kaupasta tuoda, saati niistä mitään valmistaa?[/QUOTE]

Ei se mies välttämättä kiinnitä huomiota siihen minkämerkkistä se leipä on mitä suuhunsa laittaa. Sitten jos nainen on sairaalassa niin se mies varmaan tuo sieltä kaupasta vain jotain leipää, eiköhän sillä toisenmerkkiselläkin leivällä hengissä pysy.

Meillä miehellä sujuu niin ruoan laitto, kuin kaupassa käyntikin. Yleensä. Luulen, että sillä on kalan muisti tiettyjen asioiden suhteen, tai sit se ei aina kuuntele mua :D

Kerran pyysin sitä kaupassa käydessään ostaan tytölle velliä. Sanoin, että ostaisi kauravelliä (meillä aiemmin ollut maissivelliä), ja selostin oikein että "se on se onnin KAURAvelli, muistaakseni vihreä ruudullinen paketti", myöhemmin soittaessani miehelle toistin vielä aiemmin sanomani, ja mies oli että "juujuu, kyllä hän muistaa".
Kauppakasseja siinä sitten purkaessani huomasin miehen ostaneen sitä hiton maissivelliä. Selitys oli, että "sitähän sä käskit tuomaan" o_O

Ei mua muu ärsyttänyt, kun se, että meidän neiti ei oikein ymmärrä tuon maissivellin päälle, ja kun mielestäni olin tehnyt asian aika selväksi.. :headwall:

Viimeksi muokattu:
"Vieras"
Olen vienyt kaverilleni puovipussillisen leipää,joka ikinen leipä kelpas mitä olin sinne laittanu.
Mummolleni olen vienyt myös,jopa pullaakin ja on kelvannut..

Miksi näin..Siksi koska tiedän mitä he käyttää ja kaverini nyt ei ole niin nipo sen suhteen,jos sattuuki keijun sijasta oivariini.
Siinäpä se, mutta joillekin pitää olla juuri Vaasan ruispalat 9 palan paketti ja pvm neljän päästä. Tai ingmannin 1 1/2 l rasvaton maito ostettuna juuri määrätystä kaupasta, jossa se on 3 sent halvempaa kuin muualla.

[QUOTE="vieras";27185235]Ei se mies välttämättä kiinnitä huomiota siihen minkämerkkistä se leipä on mitä suuhunsa laittaa. Sitten jos nainen on sairaalassa niin se mies varmaan tuo sieltä kaupasta vain jotain leipää, eiköhän sillä toisenmerkkiselläkin leivällä hengissä pysy.[/QUOTE]

Meil kyl kiinnittää...se ostaa aina samaa luomumaitoa, oltermannia, ruispaloja, oivariinia, pastaa, tomaatimurskaa, mehua, luomujauhelihaa....ne se osaa ostaa. Mun pyytämät spessut se varmistaa yleensä aina.:D

"killekalle"
Ehkäpä se saamaton idiootti mies, jonka kanssa olette erehtyneet menemään vihille soittelee juuri siksi, ettei tarvitsisi kuunnella teidän loppumatonta kitinää kun tuokin vahingossa väärän merkkistä juustoa? Mitäpä jos rouvat hyvät nostaisivat perseensä ylös penkiltä ja menisivät itse sinne kauppaan, niin ei tarvitsisi netissä kilpaa valittaa.

Tai parempi vielä- ottakaa ero siitä reppanasta ja ehkä löydätte jonkun, joka on yhtä erinomainen kuin itse olette.

Kfkfkf
Mä menin kyselemään autoon tuulilasia, polleesti kerroin merkin ja mallin, siinä vaiheessa meni sormi suuhun kun kysyttiin korimallia :D no myyjä sit alkoi luettelemaan niitä

Meillä siis mazda 323 joka tavallaan näyttää farmarilta mut ei se sit ollutkaan sellainen :D myyjä näytti kuvia.

Lopulta selvis et se taitaa olla hachback tms

Kyllä hävetti

Yhteistyössä