Lainajuttuja, apua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nekku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nekku

Vieras
Elikkäs tilanne on se, että haluaisin maksaa kerralla pois luottokorttimaksuni (jota on kertynyt luvattoman paljon...) ja olenkin jo katkaissut kortin, joten en sitä enää aio käyttää kun en kerta sen käyttöä hallitse. Haluaisin pankista ottaa lainan, jolla saisin maksettua koko korttiluoton pois samantien, mutta onkohan se mahdollista? Siis ikinä en ole mitään lainaa ottanut, enkä tarvinnut, mutta ahdistaa kun nyt on kortille kertynyt velkaa... Eli olen vakituisessa työssä ja tarvitsisin lainaa n. 2500 ?. Onko helppo saada? tarvitseeko noin "pieneen" summaan takaajia tms? Haluaako pankki tietää mihin raha menee? Olisi halvempi itselle maksaa pankille pois kuin luottokunnalle, ja menisi sitten maksu aina suoraan tililtä...

Saattaa tulla jopa kalliimmaksi ottaa kulutusluotto pankista kuin luottokunnalta, eli en suosittele. Saat kyllä varmasti tuon suuruisen lainan, mutta ei ole kannattavaa. Ennemmin teet suoraveloitussopimuksen pankin kanssa tuosta luottokorttilaskusta jos haluat että se lähtee automaattisesti tililtäsi.

Minusta taas on ihan järkevä ottaa kulutusluotto ja maksaa sitä pois. Tietenkin pitää sitoutua siihen, ettei ota uutta velkaa luottokorteilla tms. osamaksuilla. Että siis saa hoidettua pois sen pankkilainan.
Käy neuvottelemassa pankkisi kanssa, että miten kannattaa tehdä. Luulisin, että tuonverran saa lainaa, jos on pankin pitkäaikainen asiakas ja hoitanut raha-asiansa kunnolla. Voi olla, että takaaja tarvitaan.

Selevä... Joo, en todellakaan, ja olen siis hoitanut kaikki raha-asiani kunnialla ja siksi kortin poikkaisin kun alkoi näyttämään siltä etten sen käyttöä todellakaan hallitse... tosi ärsyttävää! Aikuinen ihminen ja rahankäyttö on mitä on.. siksi olisi mukavaa saada se nyt pois päiväjärjestyksestä.

Ehdottomasti kannattaa mennä pankkiin juttelemaan asiasta, ja olen lähes varma, että pankin kulut ovat paljon pienemmät!! Pankki vaatii takaajan lainalle. Käy ihmeessä omassa pankissasi kysymässä. Olen itse rahoitusneuvottelija ammatiltani ja usein teemme lainaa, jolla maksetaan kalliit vipit ja luottokorttimaksut pois.

Joo täytyy mennä käymään tai sitten aluksi nyt laittaa tuo hakemus verkkopankista.
Pankin laskurilla jo laskin että saisin maksettua sen hyvinkin äkkiä pois, ja kulut tosiaan olisivat pienemmät, korko ainaskin. Kiitos neuvoista! :)

Yhteistyössä