Laihis vauvakuumeen tueksi

Nyt vasta huomasin tämän ryhmän, toivottavasti huolitte vielä mukaan??!! Tosi mahtava juttu! Minusta: Pari vuotta olen uusioperheessä vauvakuumeillut, yksi tuulimunaraskaus v. 2008. Tuolla 40+ So What -ryhmässä kirjoitelenkin säännöllisen epäsäännöllisesti. Ylipainoa on kertynyt niin, niin huima määrä etten ees kehtaa kertoo. Yök! Ja nyt sille on pakko tehdä jotain, ei pelkästään vauvahaaveiden takia vaan myös oman jaksamisen vuoksi, kun tuntuu että selkä ei enää kestä ja muutenkin on voih, niin jäykkänä kaikki paikat...

Elikä jokusen päivän olen tässä jo ehtinyt vahtimaan ruokavaliota ja aloittamaan liikkumista. Jumpille ilmoittauduin ja kotona yritän zumbailla sekä Wiin jumppapeliä (ei Fitiä vaan sitä toista) pelailla. Lisäksi koiran kanssa lenkkeilyä. Ja yllättävästi jo muutamankin kerran liikkuminen jeesaa. Siitä se ehkä lähtee, toivottavasti!!!

Painoa pitäisi kyllä pudottaa useampi kymmenen kiloa, mutta jotta ei tuntuisi niin mahottomalta tää urakka, niin ajattelin yrittää yksi steppi kerrallaan. Aluksi siis tavoitteena -10 kg.

Itse olen myös sellainen että syön tylsyyteen ja suklaanhimo on mulle kyllä se pahin kaikesta! Mutta kyllä hyvin menee myös hesen ateriat ja muut vastaavat herkkuateriat. Nyt vain mietin, että täytyy yrittää keksiä vastapainoksi muuta puuhattavaa, ettei liikaa miettisi ruokaa. Olen aiemmin laihduttanut -30 kg sinkkuvuosinani, mutta pikkuhiljaa on kilot tulleet takaisin naimisiinmenon jälkeen. Mikähän se siinä on, että heti lihoo kun vakiintuu...
 
No nyt se alkoi, Painonvartijat nimittäin. Ja olikin sitten oikein kunnon shokkihoitoa, sillä painoin saman verran kuin synnäriltä palatessani eli enemmän kuin koskaan ja milloinkaan raskautta lukuunottamatta. Hyi! Eikä tarvi enää selitellä, että olenhan minä normaalipainon ylärajoilla, vaan ylipainoa se on. BMI 27,5. Eihän se huisin korkea ole, mutta yhtään en kyllä huoli lisää. Nyt on aika laittaa suunta alaspäin. Näin on!

Tulen sitten aina lukemaan nämä sanat, kun ei yhtään nappaa pisteitten laskeminen tai jäätelöannos houkuttaa liikaa. Näin muuten yöllä untakin voitaikinasta tehdystä pullasta, jota ahmin ja samalla itseäni soimasin. On niitä pullia (vaikkei kyllä voitaikinasta tehtyjä) tullut jo ihan tarpeeksi tähän ikään mennessä syötyä. Samalta ne maistuu, joten mitä niitä enää ahmimaan.

Tervetuloa minunkin puolestani vaan kaikki uudet. Tuo listan päivitys on vähän työlästä, joten pitäisikö siirtyä systeemiin, että jokainen voi halutessaan omissa viesteissään kertoilla saldojaan, jos siltä tuntuu. Oman saldoviestinsä voi vaikka otsikoida, jolloin se löytyy helpommin historiasta. Ja profiiliaan napsauttamalla muutoinkin löytyy omia viestejä.
 
Sopisiko vielä liittyä mukaan? Tavoitteena olisi laskea painoa vähintään 5kg, mutta vuoden loppuun mennessä toivon painoni tippuvan n. 10kg, ellen sitten raskaudu sitä ennen :)

Yritän päästä juttuihin mukaan, kunhan ennätän lukea sivuja taaksepäin! Nyt on saatava elämään muutakin sisältöä kuin tuo hillitön vauvakuume, joten hommataan se sisältö laihduttamalla ;D
 
Paino saatu tonne turvalliseen 69, vatsan turvotus on hieman laskenut ja nyt farkut istuu vähän paremmin vaikka vielä kinnaakin.
Hassua, normisti tämän painoisena nämä farkut on olleet jopa hieman löysät ja olen joutunut käyttämään vyötä.

Kuvotus on täällä :x Siihen auttaa syöminen n. 10 minuuttia, sitten se alkaa uudestaan. Salille en päässyt eilen koska pelkäsin, että oksennan juoksumatolle :LOL:

Nyt pelottaa tämä, että nyt varmaan paino nousee kun joudun jotain koko ajan napostelemaan. Täytyy koittaa pysytellä porkkanassa ja omenalohkoissa :ashamed:

Saanko roikkua täällä vaikka toi plussa iskikin? Läskit ei meinaan hävinneet mihinkään :LOL:
 
Ajattelin lähteä liikkeelle nyt näin, etten iltaisin klo 20 jälkeen pistä mitään muuta kuin nestemäistä (tee, vesi) suuhuni. Paheenani meinaan on iltanapostelu... Voisi alkaa jotain ehkä tapahtumaankin...

Mitäs konsteja teillä muilla on?
 
KS ite oon kanssa tota yrittänyt ja sen kanssa kamppailen kokoajan xD että huonolla tuloksella :D mutta tossa kun olin kuntokuuriviikolla, niin siellä ihan ensimmäisenä asiana sanottiin, että kun haluaa laihduttaa, niin säännöllinen syöminen on kaiken A ja O. eli ensin säännölliseksi syöminen, sitten ruveta katsomaan mitä syö :) ja sitten pitäs sillain miettiä, että 1muutos/kk ja sellanen merkitsevä muutos, josta voi pitää kiinni seuraavat 2vuotta, esimerkiksi 1kk säännöllistää syömisen, 2kk alottaa lautasmallisyömisen, eli kaikilla aterioilla pitää olla jotain proteiiniä ja puolet siitä mitä syö niin kasviksia, ja 3kk alottaa vaikka 2-3x viikossa 30min kävelyn yms.yms :)

voisinkin itse aloittaa tuolla tavalla :) -taas :ashamed: :ashamed:

Tsemppiä!
 
Oho, nyt vasta huomasin inian kiloklubivinkin. En oo siellä käynyt ja ehdin tosiaan mennä PV:hin. Hyvin on homma lähtenyt käyntiin, näin kahden päivän kokemuksella. Oli kuitenkin kiva nähdä aamulla -1,4 kiloa lähteneen. Nestettä se vaan on ja kun juuri oli menkat, niin sitä lähtevää nestettä on normaalia enemmän. Mites inia sinun ryhtiliikkeesi tälle vuodelle on toiminut?
Osaatko muuten sanoa, mitkä hormoonit "eniten" hoidoissa turvottaa? Mä oon tosiaan ensi viikolla menossa hakemaan jotakin tabuja gyneltä ja näin maallikkona luulisin niitten olevan jotain keltarauhashormonia, sillä ovis on näyttänyt tapahtuvan kuitenkin ihan aikataulussaan aina kun sitä on ultrattu. En toki jätä mitään nappia ottamatta sen mahdollisen turvotusvaikutuksen takia, mutta kivahan se olisi tietää, mitä on odotettavissa. Mutta toisaalta varmasti annokset, joita annetaan ivf:ssä yms. ovat ihan eri luokkaa kuin omaa kiertoa tukevissa hormonipläjäyksissä. Tai siis ainakin luulen niin.

Tervetuloa vaan minunkin puolestani kaikki uudet ja toivotaan vilkasta keskustelua. Välillä itselläkin tuo vauvahaave saa liian ison vallan, joten sinkkuvuosien kestopuheenaihe laihdutus sopii oikein hyvin kuvioihin. Moussekin saa täällä olla, kunhan lupaat olla tosissasi laihduttamatta ettei ketoosit lähde liikkeelle. Ne eivät tee hyvää vauvanalulle. Mutta terveellinen ruokavalio tietysti tekee oikein hyvää ja ainakin minulla se erityisesti vaatii ponnisteluja. Omassa raskaudessani kiloja tuli 12 - 13 kg ja olin ihan tyytyväinen, ettei niitä enempää tullut. Kuulemma hoikille odottajille kiloja tulee enemmän, koska kroppa kerää vararavintoja imetyksen ajalle.

Piupulan mainitsema yksi muutos/kk kuulostaa hyvältä ja sellaiselta todelliselta elämäntapamuutokselta. Mulla pakkaa elämä olemaan joko laihduttamista tai sitten sitä retuperällä elämistä. Kohtuu kaikkeen pitäisi löytää ja se että poikkestilanteessa herkutellaan. Nyt elämän on yhtä herkkua ja vain poikkeustilanteessa (laihdutettaessa) tarkkaillaan syömistä. Ei jokaista tarjolla olevaa pullaa/karkkia/jätskiannosta tarvitsisi syödä. Ison ihmisen pitäisi osata sanoa "Ei, kiitos". Joo, tää on tätä teoriaa.

 
Noniin, eli nyt tällänen menossa:

klo.8-9 aamupala, jos herään (jos en niin jää välistä)

klo: 11-12 lounas lautasmallin mukaan li esim. kanafilee 1/4 täysjyväriisiä ja loput kasviksia eli puolet


14-15 kahvi ja joku jugurtti, hedelmä yms. ja raejuustoa tai kanamuna yms.

17-18 päivällinen. taas joko kalaa tai kanaa, 1/4 jotain pastaa/riisiä/perunaa ja puolet salaattia (esim puolesta puolet höyrytettyä kasviksia ja puolet raakoja)

20-21 iltapala. Teetä, joku leipä, raejuustoa tai kanamuna yms. ja mahd. jugurtti :)

Ja sitten alotin ton detox Slim jutun. Toka päivä menossa. Ja kuulemma 2kuppia päivässä vihreää teetä vähentää kehon rasvan määrää, että nyt oon sitten vihreää teetä juonut 2kuppia päivässä :)

Tuun sitten taas kertomaan, miten tää toimii. Nyt on pidettävä vaan tästä myös jatkossa kiinni. :) ainoa, mitä olem miettinyt, että mites tää menee sitten jos on vuorotöissä joskus, mutta kaippa se siitä suttaantuu :) syö sitten vaikka hedelmiä yövuorossa tai jotain .D
 


Punttiksellakin olen käynyt ja eilen vietin koko päivän shoppaillen eli kävelin koko päivän.

Ihan käsittämätön juttu. Olokaan ei ole mitenkään turvonnut.

Terry: mun hiilarimäärillä ei ole ketoosista vaaraa :hug:

Paino taas ylhäällä +2 kg viime viestistä. Siis mitä hittoa :kieh:
Olen ollut lomalla ja istunut varmaan enemmän sohvalla kun normaalisti, mutta syömiset on ihan normaalit, ei herkkuja (okei, eilen kaksi dominikeksiä :saint: )

Zemppiä kaikille pudottajille!
 
Mä en nyt tiedä, olenko tyytyväinen vai en... jos lasketaan viime maanantaista, paino on tippunut 0,8kg, jos lasketaan tiistaista, paino on tippunut vaan 0,4kg. eli tuon ekan päivän aikana on täytynyt lähteä nesteitä!!
Ehkä mä en ole tyytyväinen :(
 
KS09: Kannattaa olla tyytyväinen. :hug: Kyllä miinuslukemaan kannattaa aina olla tyytyväinen. Pienikin painon pudotus on parempi kuin plussatulos. :hug:

Omaa napaa sen verran, että viikonloppuna tuli herkuteltu perjantaista sunnuntaihin. :ashamed: Vieraita kävi joka päivä, joten pitihän sitä kahvin seuraksi vähän pullaa ottaa. :whistle: Ja lauantaina oli vielä lisäksi se karkkipäivä. Vaakalle en ole uskaltautunut. Mutta nyt taas tiukkaa linjaa. LUPAAN. :saint:
 
Mun pitäis maaliskuun loppupuolelle laihduttaa 10kg, jotta saisin uuden mekon :D Taitaa jäädä haaveeks :ashamed: 1 kg/viikko, ei kuulosta kovin pahalta, mutta kun en ekanakaan viikkona saanut niin paljon, niin en todella tulevaisuudessakaan :(
 
Hieno pudotus, Terry! Ja tosiaan, jos miinustaa yhtään niin se on täällä vaan plussaa! =)

KS, kilo per viikko kuulostaa paljolta, mutta jos puoli kiloa menee viikossa, niin ehdit kuitenkin sen 5 kg! Hyvä päämäärä sekin on!

Mulla ei oo paino pudonnut, mutta nyt olen aloittanut liikunnan (ainakin uimisen). Sitä on nyt tarkoitus tehdä 2x viikossa, kuten joskus ennen. Mutta myös nyt (vasta!) mulla alkaa olla motivaatiota laiduttamiseen. Taisin olla sen verran masentunut ivf:n negan jälkeen, että vasta nyt kun mieliala on kohentunut, on helpompi tuota syömistäkin vähentää. Kun on alamaissa, ei niin jaksa välittää mitä suuhunsa pistää... tai no jaa, nimenomaan tekee mieli pistää kaikkea hyvää. Taidan siis olla osittain ainakin sellainen lohtusyöjä...
 
Inia, tuo lohtusyöminen kuulostaa niiiiin tutulta. Kun on huonot fiilikset, ei kerta kaikkiaan välitä itsestään niin pajon, että jaksaisi tsempata. Ajattelee, että jos edes joku tuottaa mielihyvää, niin antaa mennä. Ja saahan sitä välillä mennäkin, kunhan vain osaa ajoissa lopettaa.

Huomenna on etäpäivä töistä, joten on haasteellista pitää itsensä kurissa eli poissa ruokakaapilta. Onneksi kaapit on suht'koht' tyhjänä herkuista.

Uiminen on muuten hieno harrastus. etenkin aamu-uinti tuo tosi hyvän olon kokopäiväksi. Jatka samaa rataa, inia.
 
Punnitustuloksia tältä aamulta. :wave:

Vaaka näytti 71,2kg eli viime viikosta pudonnut 1.1kg. :D Luulin, että olisi tullut takapakkia sen viikonlopun mässäilyn takia, mutta aika mahtavan yllärin vaaka näytti. :LOL: BMI on 24,6. Huomenna olisi taas karkkipäivä. Nyt yritän kyllä vähän rauhallisemmin ottaa tuon viikonlopun, toivottavasti onnistuu. :kieh:
 
Noniin, ajattelin vaihtaa punnauspäivän perjantaille. Tämä siitä syystä, että tänään kun kävin vaaálla se näytti maanantaista -1kg...
Johtunee ehkä siitä, että menen viikonloput hieman löysemmällä, joten nesteitä todennäköisesti pääsee kertymään kehoon. Miksi siis käydä maanantaina punnaamassa viikonlopun nesteet, kun perjantaina saa ehkä hivenen todellisemmat lukemat vaakaan... Nyt siis kahdessa viikossa (pari päivää vajaassa ) lähtenyt 2,2kg. Nyt voin olla tyytyväinen :D
 

Yhteistyössä