Laihis vauvakuumeen tueksi

Ylipaino on yksi hedelmällisyyttä laskevat tekijä monien muiden lisäksi. Tässä pinossa yritämme kannustaa toinen toistamme painonpudottamiseen, jolloin raskausmahdollisuus kenties paranee.

Nimi .................... Tavoite....Yht. pudotus....Vkon pudotus

Inia ......................8,0 ...........0,0 .............0,0
Räystäspääsky .........5,0...........0,0..............0,0
mur-mur ...................7,0............0,0 ..............0,0
Leena65 .........nappi kiinni...................................
Terry64 .....................7,0 ..........0,0 ...............0,0
Enkelinäiti ..................5,0 ............0,0 ...............0,0
Piupula........................7,0 .........0,0 ................0,0
annekristiina.............15,0 ........0.0 ................0,0
Möhköfanttis..........12(-15)kg...0,0.................0,0
Saara10...................8,0 ..........0,0 ..............0,0





 
Kiitos, Terry, uudesta ketjusta! Tämä varmasti auttaa laihduttamaan, kun on ikäänkuin toistenkin kontrollin alaisena! En tarkkaan tiedäkään (kuitenkin kilon-parin tarkkuudella), paljonko nyt painan. Pitäisi huomenna aamulla ennen syömistä käydä puntarilla ja sitten ma-aamuna vertailuarvo. Vai pitäisikö ma-aamuna olla vasta alkupunnitus?

Itsekuria itsekullekin syömistouhuihin :x !
 
Tervetuloa, Piupula. Näyttää tuo 7 kg olevan aika suosittu tavoite :)
Ja Sartsa kans, mukaan vaan. Ei tässä nyt ainakaan mitään muuta häviä kuin kiloja.

Joo, nyt kannattaisi ottaa 0-tilanne vaikkapa huomenissa ja sitten ensimaanantaina kirjataan muutoksia.

Listaus on tarkoituksella yksinkertainen, jolloin päivityksen voi tehdä kukatahansa. Katsotaan miten lähteen liikkeelle.

Tulkaa tänne jakamaan laihdutusvinkkejä ja kertomaan sudenkuopista.
 
Ehdoton suden kuoppa itselläni on herkkujen syönti!! :( Muuten syön suht säännöllisesti ja oon vähentänyt kahvin juontia 3kuppiin päivässä :) ja lisännyt liikuntaa! Käyn 1x/viikkossa Taijissa ja uimassa olen nyt yrittänyt käydä 4x/viikossa uimassa 1km. :) viime viikko oli taukoa ja seur. viikolla menen kuntoremontti lomalle miehen kanssa :) siellä sitten saan tietää kunnon tuomion painosta ja kunnosta xP
 
Hei!

Huolitteko myös minut mukaan vaikka en vauvahaaveile vaan seuraan teidän kumpaakin vauvakuume ja odotus palstaanne?

Painoa kertyi huimat 33 kiloa viimeisen vuoden aikana. Eturistiside oli poikki koko raskausajan:(. Synnytyksen 31.5 jälkeen in tippunut 18 kiloa eli 15 jäljellä. Maitotuotannon takia en voi kivun tiukalle ruokavaliolle ruveta ja normaali punttisali sekä judoharjoittelu ei vielä onnistu koska se ristiside operaation kuntoutus kesken..Jotenkin jumissa koko kroppa !!!
 
Hienoa Terry64 , hyvä ajatus perustaa oma ketjunsa tälle :heart:
Plussasin eilen, mutta sen verran on ylimäärästä kertynyt, että luulen et tässä alkuvaiheessa olis muutama kilo hyvä saada pois. Niinpä mulle vois laittaa tavoitteeksi 5kg. Siitä olis sit mukava alkaa sitä varsinaista vauvamasua kasvattamaan. :)
 
Kiitos Terry pinosta! Voi mutkin sinne jo laittaa, niin onpahan muistutuksena.... Eli otetaan tavoite rohkeasti 8 kg! Tosin nyt saattaa painoa tulla alkuun lisää, kun on hoito menossa. Mutta onpahan sitten mistä pudottaa :LOL:
 
Tervetuloa mukaan, kaikki te painonlaskusta haaveilevat!

Itse tietysti unohdin tänään aamupunnituksen tehdä, joten yritän tehdä sen huomenna. Minun heikkouteni on hyvä ruisleipä voin ja juuston kera :p ! Makeaa en paljoa syö. Kahvin kanssa menee tavallisesti kokojyvätyyppinen vaalea leipä hillon tai pähkinäsuklaareemin :eek: kera 2 - 3 kertaa/pvä.
Pitääkseni painoa kurissa jätän yksinkertaisesti juuston ostamatta... Mutta voih, tavallinen ruokakin maistuu liian hyvin, syön vain liian suuria annoksia... :/

En ole koskaan ollut varsinaisesti laiheliini. Painoni on aina keikkunut tuolla ihannepainon ylärajan lähellä, yläpuolella. Mutta olen ollut sopusuhtainen. Nyt en enää ole, kolmannen raskauden jälkeen, mahani on jo valmiiksi niin kuin raskaana olevalla.

Muutama vuosi sitten eräs ystäväni, jota en ollut nähnyt muutamaan kuukauteen, tuli luokseni vilpittömästi iloisena sanoen: "lähdet varmaan pian synnyttämään?!" :LOL: Sitten laihdutin kymmenen kiloa (hyvä minä =) !), mutta siitä on tullut takaisin 7-8 kiloa (huono minä :( !).

Nyt uuteen yritykseen!!!
 
Moikkelis!

Päivityksiä on taas tehty. Ja tunnustuksiakin :) Mulla on kanssa paino pyörinyt aina bmi:n ylärajoilla, mutta synnytyksen jälkeen on jäänyt kolmisen kiloa, jotka vievät kyllä ilman mitään selityksiä ylipainon puolelle. Olisi kiva tiputtaa niin, ettei tarvitse joka kiloa tuijottaa.

Yleensä elämäntaparemontti iskee vuodenvaihteessa, mutta nyt ajattelin, että olisi kiva jäädä joululomalle edes vähän keveämpänä. Tipattomuuskin on samalla menossa, mutta se nyt onkin ihan helppo nakki verrattuna tähän kevennykseen. Minä olen herkuilla palkitsija ja aina kun tuntuu, etten jaksa, niin tie vie kaapille. En siis voi säilyttää mitään vierasvaroja kotona, sillä ne menevät aina minun suuhuni. Onneksi lapsi vähän rajoittaa tätä, sillä en hänelle halua antaa turhia välipaloja ja makeita herkkuja. Mies tietysti on laiheliini, joten hänelle ei haittaa vaikka jätskiä syötäisiin vaikka joka ilta. On se niin väärin!
 
Niin, mitäs jos ensi maanantaina mitattais se lähtöpaino, kun mäkään en ehtinyt tähän päivään?

Mulla paino noussut, kun liikunta jäi. Uinti jäi muuton vuoksi, ja sitten juoksu polven takia. Tuo juoksun lopettaminen otti niin päähän/masensi, että muukin liikunta jäi. Nyt sitten aloittelen uudelleen ainakin uintia. Mä olen kans sellainen herkuttelija ja muutenkin nautiskelija, eli muuten syön aika terveellisesti, mutta lisäksi herkkuja. Enkä ees halua kaikkea kokonaan lopettaa, kun pitäähän elämästä nauttia! Mutta siis mulla tavoitteena tuo liikunnan lisäys. Tietty jonkin herkunkin yritän jättää väliin...
 
Heips vaan!

Lähtöpaino mulla on 79 kg, tavoite siis 64 kg. Ennen raskautta painoin 57kg mutta se oki ns kisapaino jolloin treenasin n 15 h/vko. Pienen vauvan kanssa ei onnistu ainakaan ihan vielä. Mies on oikein kulinaristi, mä olin tottunut perus treeniruokaan , terveellistä usein ja aika paljon. Raskausaikana sitä sitten kertyikin vaikka en kovin edes herkkuja syönyt. Nyt tuntuu ettei putoa ollenkaan vaikka söin kiloklubin ohjeen mukaan 1800 kaloria päivässä. Jotenkin on aineenvaihdunta säästöliekillä ja säästelee imetyksen takia rasvavarojani :eek:.. Nyt syön aamupalana pari leipää ja kahvia tai vaihtoehtoisesti puuron, lounas (pinaattikeitto tms) voi jäädä väliin epähuomiossa joten jogurtti ja hedelmä sitten päivällisenä perus kotiruokaa ja illalla harvoin leipää, useimmiten hedelmiä. Ei kovin raskaalta omasta mielestäni tunnu. Vettä menee kolmisen litraa. Luulisi imetyksen ( läpi yön)kuluttavan mutta ei. Liikuntaa en ole ehtinyt aloittaa koska polvi juuri operoitu. Tästä se lähtee! :p Tsemppiä kaikille :heart:
 
Itse punnitsin jo tänään ja ilokseni huomasin, että kaksi kiloa oli tippunut syyskuun alusta, jolloin edellisen kerran tein "ryhtiliikkeen". Hyvä ettei ainakaan ole tullut lisää. Samoja kilomääriä tavoittelen suunnilleen kuin annekristiina. Ja inian tavoin liikunnan lisääminen on iso tavoite. Ja Räystis nyt vaan jättää suklaareemit ostamatta :-D Hyvä se on täältä virtuaalisesti sanoa, kun itselle kauppakassiin tulee jätskiä, irtokarkkeja ja joskus jopa suklaata. Mutta nyt olen kyllä yrittänyt täyttää jääkaappia hedelmillä ja vihanneksilla. Ne vaan pitäisi vielä syödäkin.

Piupulahan liikkuu jo tosi paljon. Ja vielä kuntoloma edessä. Vau, sellaiselle kun pääsisi...
 
Hei pitkästä aikaa

Kuumeilin tuolla 40+ -ketjussa joskus viime keväänä, mutta hoitojen epäonnistuttua jätin sen. Kuumeilusta en tiedä, koska jos jotain tuloksia halajaisi, niin miestä pitäis vaihtaa. No mutta tähän ketjuun voisin kuitenkin liittyä karistamaan noita hoitojen aikana saatuja kiloja pois, jos sopii. Eli yhteensä olisi tavoitteena noin 8kg sellaisella hiljaisella tahdilla eli jouluun mennessä jos jotain nelisen kiloa saisin, niin tyytyväinen olisin.

Me tehdään se, eikö vain naiset!
 
Kyllä vain tehdään!!! :flower: :heart:

Täällä pituutta olisi 168cm ja painoa tänään oli 72kg, eli aluksi jos sen 7kg saisi pois, nii olisi enemmän kuin kiva :) tavotteena olisi kyllä painaa 62kg joskus :whistle:
Taustaa: Eli painoa rupesi tulemaan, kun työt meni liikunnan edelle 5vuotta sitten, sitä ennen painoin 48kg (165cm) ja rasvaprosentti oli 12%, huippukunnossa olin silloin, mutta ihan liian pieni ja teini silloin, joten ihan kiloja tuli kun naisellistui ja pillereitä aloitin syömään myös. Nyt taas on jaksanut aloittaa liikuntaa enemmän, mutta joskus tulee laiskoja päiviä ja liikaa tulee syötyä noita herkkuja :ashamed: Nyt vaan säännöllisesti ruokaa (aamupala 6-9, päivällinen 11-13, välipala 14-16, lounas 17-19 ja iltapala 20-22) ja jättää herkut pois ja jatkaa ton liikunnan kanssa, niin pitäisi jotain tippua B) tosin ton kuntoremonttiviikon jälkeen Taiji jää tauolle, joten pitää vaan tsempata tiistaina itsensä lenkille tai uimaan :) mutta tsempataan toisiamme ja laitetaan itsemme liikkeelle! Eiks jeah! :D
 
Pienen iltapalan jälkeen on aika lähteä lenkille, ihan kävelemään ei juoksemaan, ehkä joskus myöhemmässä vaiheessa. Oon yrittäny vähentää hiilareita. Miten vaikeaa se onkaan! Tänäänkin on tullut mussutettua peräti kolme leipää ja yksi pikkupulla. Huomenna jos yrittäis jättää pullan pois ja vähentää vaikka yhdellä noita leipiä.
 
Heips!
Voisin tähän ilmoittautua mukaan. :attn:
Olen viime tammikuusta pudottanut 9 kiloa, mutta muutama sitkeä kilo olisi vielä edessä. Itseasiassa toivoisin pääseväni BMIssä normaalin painon puolelle, ja siihen tarvitaan vielä 3 kiloa.
Ei paljon, mutta kuitenkin se tuntuu olevan ihan ylivoimaista. Olen hetkellisesti saanut painon sinne, mutta se pari kiloa hiipi heti takaisin ja siinä se paino on sitten helppo pitää. :p

Eli tavoitteena on 67 kiloa 'lähtöpaino' minulla oli 79 kiloa, nyt paino 70kiloa.
Matalilla hiilareilla lähinnä.
Liikuntaa on pari kertaa viikossa punttis jossa alkulämmittelynä 15 min juoksu, yritän pidentää sitä koko ajan. 45 min sitten lihaskuntoa.
Nyt kun on näin keljut kelit, niin koirien lenkitys on ihan minimaalista, sitä ei voi liikuntamääriin laskea.
 
Hei, mäkin haluun mukkaan!
Tavoitteena on laihduttaa 5 kg. Epäilen olevani raskaana, mutta ajattelin kuten enkelinäiti, että näin alussa ei varmaan haittaa, jos hiukan ylimääräisiä yrittäisi poistaa. Edellisestä raskaudesta jäi noin 8 kiloa, joten jos yrittäisin nyt tsempata ettei kävisi samalla tavalla kun ensimmäisen lapsen kanssa. Tarkoituksena on lisätä liikuntaa, jättää herkut väliin ja olla syömättä klo 19.00 jälkeen. Yritän syödä mahdollisimman paljon vihanneksia ja hedelmiä sekä lihaa ja kalaa ja jättää perunat ja makaroonit ym. vähemmälle.
 
Mousse, hieno pudotus sulla! Kyllä ne viimeset kilotkin karisee vielä! Mulla taas tää alku on ollut tosi vaikeeta, vaikka kuinka kauan oon jo "yrittänyt", mutta mitään ei oo lähtenyt! :LOL: Vissiin pitää tositoimiin ruveta!
 

Yhteistyössä