Laihdutusongelmia, autatteko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pulleroinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pulleroinen

Vieras
Kuinka nopeasti teillä on ruvennut näkymään painossa/ kropassa muutoksia, kun olette aloittaneet laihdutuskuurin/ kiinteyttämisen tms.?

Ihmettelen, kun kohta kolme viikkoa olen syönyt säännöllisesti ja vain vähän kerrallaan, tehnyt kävelylenkkejä n. 3 kertaa viikossa, en ole koskenutkaan sokeriin enkä reiluun viikkoon kunnolla edes hiilihydraatteihinkaan, mutta painossa se vaan ei näy :( Viikonloppuisin olen antanut itseni syödä vähän rennommin ja punaviiniäkin lasin tai pari ottanut, mutta maltillisesti kuitenkin.

Ja miten ihmeessä minä teen tästä terveellisestä elämäntavasta ihan OIKEAN tavan, koska minua tympii kävely ja ärsyttää olla nälässä?! Kohta taas ratkean, se on varma.

Jo kolmeen viikkoon ei ole paino pudonnut, syöt liikaa. Pienennä annoskokoja vaan vielä enemmän kunnes alat laihtumaan. Itselläni se tarkoittaa n. 1200-1500 kaloria päivittäin. Satunnaisina päivinä 1000 kaloria. Tippuu puolesta kilosta kiloon viikossa.

Eihän toi oo laihdutusa nähnytkään. Merkkaa ensimmäiseks kalorit ylös, sekä arkena, että vkloppuna. Ja ainahan sitä sanotaan, että en edes paljon syönyt ja sit on vedetty hirveät määrät. Ja kävelylenkki ei niin paljon kaloreita polta, kolme kävelylenkkiä=kolme viinilasia.

No minulla on tippunut paino 5 kg 7-8 viikon aikana karppaamalla ja olen pitänyt varmaan joka viikko hiilaripäivän, muuten olisi mennyt nopeampaan. Alkuun ketoosiin päästäkseni pidin 2 viikkoa lähes nolla hiilaria ja nyt on aika helppo päästä takasin vaikka söisikin hiilareita enemmän yhtenä päivänä. Missään nimessä en kuvittelekaan juovani mitään alkoholia, ei ole samassa kappaleessa painon pudottamisen kanssa.

[QUOTE="vieras";23844350]Eihän toi oo laihdutusa nähnytkään. Merkkaa ensimmäiseks kalorit ylös, sekä arkena, että vkloppuna. Ja ainahan sitä sanotaan, että en edes paljon syönyt ja sit on vedetty hirveät määrät. Ja kävelylenkki ei niin paljon kaloreita polta, kolme kävelylenkkiä=kolme viinilasia.[/QUOTE]

Ei, mä en todellakaan ole vetänyt hirveitä määriä ruokaa. Jos esim. aamupalaksi omena ja kourallinen pähkinöitä tai yksi näkkäri ja pari hörppyä kahvikupista on paljon, niin eihän minusta tule ikinä laihaa.

On minulta siis kolmessa viikossa ehkä kolmisen kiloa kadonnut, yksi tosin tuli takaisin viikonloppuna...

Miksi laihdutus ei voi olla fiksumpaa, sellaista ettei olisi jatkuva nälkä ja ei tarvitsisi harrastaa tympeitä liikuntalajeja, joista ei yksinkertaisesti pidä. Vaikka tällä tavalla paino tippuisikin, niin ei se jää pysyväksi.

[QUOTE="vieras";23844375]No minulla on tippunut paino 5 kg 7-8 viikon aikana karppaamalla ja olen pitänyt varmaan joka viikko hiilaripäivän, muuten olisi mennyt nopeampaan. Alkuun ketoosiin päästäkseni pidin 2 viikkoa lähes nolla hiilaria ja nyt on aika helppo päästä takasin vaikka söisikin hiilareita enemmän yhtenä päivänä. Missään nimessä en kuvittelekaan juovani mitään alkoholia, ei ole samassa kappaleessa painon pudottamisen kanssa.[/QUOTE]

No eihän se alkoholi toki ole samassa kappaleessa laihduttamisen kanssa, mutta huoleni on nimenomaan se, että ei tällaiset kaiken maailman laihdutuskuurit tee minusta pysyvästi laihempaa jos kaikki mukava karsitaan. Minusta on mukavaa ottaa joskus lasi tai kaksi viiniä.

Haluaisin vain pari mahamakkaraa pois (pysyvästi) ja elää silti ihan mukavata elämätä.

[QUOTE="Aloittaja";23844385]Ei, mä en todellakaan ole vetänyt hirveitä määriä ruokaa. Jos esim. aamupalaksi omena ja kourallinen pähkinöitä tai yksi näkkäri ja pari hörppyä kahvikupista on paljon, niin eihän minusta tule ikinä laihaa.

On minulta siis kolmessa viikossa ehkä kolmisen kiloa kadonnut, yksi tosin tuli takaisin viikonloppuna...

Miksi laihdutus ei voi olla fiksumpaa, sellaista ettei olisi jatkuva nälkä ja ei tarvitsisi harrastaa tympeitä liikuntalajeja, joista ei yksinkertaisesti pidä. Vaikka tällä tavalla paino tippuisikin, niin ei se jää pysyväksi.[/QUOTE]

Kysyit aloitusviestissä miksei näy painossa ja kuitenkin kolme kiloa tippunut? Voi harmi tosiaan, kyllähän kolmessa viikossa pitäis lähteä kolmekymmentä kiloa.

Ota ihmeessä itsestäsi mitat (vyötärö-lantio-reisi jne.) Liikunnan avulla eteenkin muutoksen huomaa nopeammin mitoistaan kuin painosta. 100kg löllökkä ja 100kg lihaskimppu ovat aika erikokoisia ja mallisia. Tsemppiä vaan, älä anna periksi,lopussa kiitos seisoo!!

Kannattaa tehostaa kävelyä esim. sauvoilla/jalkapainoilla,temmon vaihteluilla,kärryjä työntämällä, nopeatempoisen musiiki tahtiin jne.jne.

[QUOTE="vieras";23844341]Jo kolmeen viikkoon ei ole paino pudonnut, syöt liikaa. Pienennä annoskokoja vaan vielä enemmän kunnes alat laihtumaan. Itselläni se tarkoittaa n. 1200-1500 kaloria päivittäin. Satunnaisina päivinä 1000 kaloria. Tippuu puolesta kilosta kiloon viikossa.[/QUOTE]

En mie voi syödä liikaa, kyllä olen oikeasti tiputtanut annoskoot todella pieniksi.

Ehkä oletin, että alussa paino tippuisi vielä ravakammin, kun kerran näin vähän syön ja nälissäni olen, mutta hidasta se on.

[QUOTE="vieras";23844341]Jo kolmeen viikkoon ei ole paino pudonnut, syöt liikaa. Pienennä annoskokoja vaan vielä enemmän kunnes alat laihtumaan. Itselläni se tarkoittaa n. 1200-1500 kaloria päivittäin. Satunnaisina päivinä 1000 kaloria. Tippuu puolesta kilosta kiloon viikossa.[/QUOTE]

1500 kaloria saattaa olla naispuoliselle laihduttajalle muuten aika paljonkin. Itselläni ainakin on peruskulutus ilman liikuntaa n. 1600 kaloria vuorokaudessa, eli 1500 kalorilla päivässä en kyllä laihtuisi.

[QUOTE="vieras";23844404]Kysyit aloitusviestissä miksei näy painossa ja kuitenkin kolme kiloa tippunut? Voi harmi tosiaan, kyllähän kolmessa viikossa pitäis lähteä kolmekymmentä kiloa.[/QUOTE]

Olet kyllä ihan oikeassa. Ehkä vaan oletin, että hieman nopeammin tippuisi alussa (niin moneen kertaan olen kuullut näin sanottavan).

Mutta siis, huolenaiheeni todellakin on enemmänkin se, että en jaksa olla loputtomiin nälissään ja saada välillä kilon pois ja välillä pari takaisin. Ei kai elämä tällaista voi olla? Siksi suututtaa koko laihdutus.

[QUOTE="Jumppakärpänen";23844405]Ota ihmeessä itsestäsi mitat (vyötärö-lantio-reisi jne.) Liikunnan avulla eteenkin muutoksen huomaa nopeammin mitoistaan kuin painosta. 100kg löllökkä ja 100kg lihaskimppu ovat aika erikokoisia ja mallisia. Tsemppiä vaan, älä anna periksi,lopussa kiitos seisoo!!

Kannattaa tehostaa kävelyä esim. sauvoilla/jalkapainoilla,temmon vaihteluilla,kärryjä työntämällä, nopeatempoisen musiiki tahtiin jne.jne.[/QUOTE]

Sauvoilla kävelen ja välillä niin, että juoksen alamäet ja kuljen kovalla temmolla ylämäet (asun aika kukkulaisella alueella).

Mutta on se vaan tylsää puuhaa, vaikka päällä seisois :D

Jos laihduttaminen olis helppoo niin ei olis ylipainosia ihmisiä.

Tämä ei auta.

Ja olen vähän yrittänyt sanoa, että loppujen lopuksi ehkä laihduttaminen ei ole se ongelma, vaan se kuinka saan kilot myös pysymään poissa, koska tämä laihdutuksen aikainen elämä ei vaan ole minulle ominaista. En halua päivästä toiseen riutua nälässä ja juosta hikihatussa pitkin maita ja mantuja.

Ehkä lihavat todellakin ovat onnellisempia :)

Niin ja en ole nähnyt nälkää, kalorit olleet 1300-1700 kcal päivässä, hikiliikuntaa 5-7 kertaa viikossa ja hyötyliikunnat päälle (esim. kauppaan kävely 3km).

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Aloittaja";23844523]Tämä ei auta.

Ja olen vähän yrittänyt sanoa, että loppujen lopuksi ehkä laihduttaminen ei ole se ongelma, vaan se kuinka saan kilot myös pysymään poissa, koska tämä laihdutuksen aikainen elämä ei vaan ole minulle ominaista. En halua päivästä toiseen riutua nälässä ja juosta hikihatussa pitkin maita ja mantuja.

Ehkä lihavat todellakin ovat onnellisempia :)[/QUOTE]

Ootko sitten tosi ruokakeskeinen ihminen, joka ajattelee vaan mistä jäät paitsi kun laihdutat?

[QUOTE="Aloittaja";23844536]Vau, loistava tahti! Vähän tämmöistä minäkin toivoin ainakin tässä laihdutuksen alussa, mutta nihkeetä on.[/QUOTE]

Kokeile ihmeessä tuota Kiloklubia sitten, on ilmainen, mutta sinne pitää rekisteröityä. Laskee sun puolesta melkeinpä kaiken.

Kyllähän esim. tuohon 1700 päivittäiseen kilokaloriin mahtuu paljon ruokaa, ei tarvitse nälässä olla. Ja sen verran voit siis varmasti syödä lihomatta sittenkin kun olet tavoitemittoihisi päässyt :)

3 vko on lyhyt aika. kun rupesin joskus ylipainoisena laihduttaan ja liikkuun samaan aikaan ei se heti vaa'assa näkyny eikä muutenkaan kun olin senverran pyöreä. raskauskiloja tuli 23kg.
sitkeesti vaan eteenpäin, kalorit kannattaa kattoo vaikkei söiskään hiilareita. lisäksi harrastaa liikuntaa, rasvanpolttoliikuntaa. eli juuri pitkiä reippaita kävelylenkkejä että hikoo kunnolla. kuntosali on parasta mitä voi olla.

onko paljon ylipainoa? itse painoin synnytyksen jälkeen 80kg (163cm pitkä )
laihduin 63 kiloon. karppamalla siis.

sitten innostuin kovasti treenaamisesta ja pienenin vielä muttei se näkyny vaa'alla. nyt tein teho dieetin ja laihduin 5kg sitkee saa olla,laihtuminen on taitolaji.

[QUOTE="vieras";23844540]Ootko sitten tosi ruokakeskeinen ihminen, joka ajattelee vaan mistä jäät paitsi kun laihdutat?[/QUOTE]

En ajattele jääväni paitsi mistään laihdutusaikana. Minulle ei tee yhtään tiukkaa pysytellä erossa herkuista.

Olen kuitenkin ruokakeskeinen ihminen, rakastan hyvää ruokaa ja kivoja illallisia ystävien kanssa. Tämän kolmen viikon aikana on näyttänyt siltä, että ei auta edes viikonloppuna viettää kivaa iltaa ystävien kanssa herkutellen, kun jo tömähtää karistetut kilot takaisin :( Mikäs järki siinä on?

voithan sä syyä terveellisesti ulkona ystiksienkanssa. ainakin se multa onnistuu. mässäämällä sontaa lihoo,se on totuus. mutta kun muokkaa ravintolaruokaa ni siittä saa ihan kunnollista. peruna vaihdetaan kasviksiin ja valitaan lihaa jota ei oo paneroitu. paljon hyvää salaattia jne. kastiketta voi ottaa kunhan ei litra tolkulla. mä en oo luopunu yhtään tollasista,mutta valitten eri ruokia. ja kun ne ruoat on nykyyän parempia ku rasvahiilarimätöt. niistä saa vaan turvotusta,väsymystä ja huonon fiiliksen.

3 vko on lyhyt aika. kun rupesin joskus ylipainoisena laihduttaan ja liikkuun samaan aikaan ei se heti vaa'assa näkyny eikä muutenkaan kun olin senverran pyöreä. raskauskiloja tuli 23kg.
sitkeesti vaan eteenpäin, kalorit kannattaa kattoo vaikkei söiskään hiilareita. lisäksi harrastaa liikuntaa, rasvanpolttoliikuntaa. eli juuri pitkiä reippaita kävelylenkkejä että hikoo kunnolla. kuntosali on parasta mitä voi olla.

onko paljon ylipainoa? itse painoin synnytyksen jälkeen 80kg (163cm pitkä )
laihduin 63 kiloon. karppamalla siis.

sitten innostuin kovasti treenaamisesta ja pienenin vielä muttei se näkyny vaa'alla. nyt tein teho dieetin ja laihduin 5kg sitkee saa olla,laihtuminen on taitolaji.

Hyvin on lähtenyt sulta! Mä olen 160 pitkä ja painoa on tällä hetkellä 69 kiloa. Ei siis mitenkään ihan hirveästi, mutta ongelmani on se että näytän kuin olisin vähintään kuudennella kuulla raskaana. Siis epämiellyttävä vatsanpullotusongelma :/

Olen aikanaan painanut laihdutuksen jälkeen 51 kiloa, en ikimaailmassa halua niin laihaksi. Haluan "raskausvatsan" pois ja terveellisen elämän. En vain ymmärrä, mistä löytäisin liikuntaharrastuksen, josta oikeasti pidän enkä ymmärrä kuinka syödään hyvin saamatta heti menetettyjä kiloja takaisin. Joskus on PAKKO saada nauttia myös hyvästä ruuasta.

Yhteistyössä