Laihdutuskaveri hakusessa...

tossuliini
Minä olen, mulla on se cd-romppukin mutta en ole nyt sitä tarvinnut vaan olen pudottanut ilman pisteitä, ei pelkästään pisteitten takia kannata sinne ilmottautua, on vähän turhan kallista. Oletko kokeillut Keventäjiä netissä? Mä en ole kokeillut mutta sitä on kuulemma kehuttu mutta on aika kalliskin ainakin mun rahoille vielä, mut kattoo sitten jos töihin pääsen niin voisin vaikka liittyäkin Keventäjiin.
 
Kävin aamulla vaakalla ja sen mukaan viikossa olisi lähtenyt kaksi kiloa?! Eli yhteensä kolme kiloa pudonnut. Mut jotenkin en nyt luota tuohon vaakaan, sillä tuo 2 kg on liian paljon siihen nähden, etten ole liikkunut sen enempää kuin aiemminkaan enkä myöskään muuttanut syömisiä radikaalisti. Joten oiskohan nesteitä tai jotain. Ja viikonloppuna tuli käytyä Mäkissäkin... sit jälkeen päin katsoin syömäni aterian kalorimäärät, niin alkoi kyllä kaduttaa: melkein 900 kilokaloria...

Mulla ei ole mitään hajua tuosta pisteitten laskemisesta, kun tosiaan ennen lapsen syntymää mulla ei ole ollut minkäänlaista paino-ongelmaa. Joten vielä aika uusia juttuja mulle nämä painonpudotusasiat.
 
Moikka taas!
Täällä ollaan flunssassa,eikä ruoka oikein tahdo maistua..mutta silti jaksan töissä painaa.
Viime viikko tuli herkuteltua,enkä kauheesti ajatellut mitä suuhuni laitoin.Mutta silti paino ei noussut,mikä oli mukava yllätys.
Tänään alotin tytön kanssa vanhempi + lapsi jumpan,huomena olis tarkotus mennä yksin jumppaan ja perjantaina venyttelyyn.Kerran viikossa lupasin käydä työkaverin kanssa uimassa,joten jos vaikka tästä sitten alkais vartalo muokkautumaan.
Ruokapuolen kanssa on vielä paljon puuhaa,mutta parempaan suuntaan ollaan koko ajan menossa.
Neiti Gerbera: Mulla on se pisteytys yms painonvartijoiden ohjelma koneella ja voin polttaa sen sulle cd:lle tässä joku kerta,jos haluat?
Kohta sitä siirrytään yksi kymmenys alaspäin :D JIPII!!!!
Hyvää ja hoikentavaa viikkoa muille!!
 
Heips

Onko muilla ongelmia vaakan luotettavuuden kanssa? Mulla saattaa vaaka näyttää kilonkin eri lukeman kun käy kaks kertaa peräkkäin. Pitäisköhän hommata uus vaaka tai ottaa vaan mittanauha kaveriks ja unohtaa koko vaaka.
Mulla paino pudonnu noin kilon verran eli hidasta tahtia täällä pudotellaan. Mä en noista pisteistä oikeen ymmärrä mut kaloreita oon koittanu laskee.
 
Vaakalla käyty ja paino ihan sama kuin viikko sitten. Vyötärön ympärys - 1 cm. Että hidasta on täälläkin, mut parempi kai sekin, kuin ei mitään... :| Mulla tuo "perinteinen" vaaka on kyllä kanssa melkoisen epätarkka, mutta en ole sitä digitaalista vaakaa saanut vieläkään hommattua.
 
Pippin, tervetuloa mukaan! Yksin on tosiaan tylsää laihduttaa, niin jospa saataisiin tämä meidän sakki sitä aktiivisemmiksi, mitä enemmän meitä on porukassa. :) Paljonko sulla Pippin olisi tavoitteena pudottaa kiloja?
 
Synnytin heinäkuussa, 17 raskauskilosta jäljellä enää 2. Mutta pohjalla oli kyllä pari kiloa turhaa jo ennen raskautta. Eli yrittäisin noin 5 kilosta päästä eroon. Enemmän tämä on sellaista hienosäätöä kuin terveydellisistä syistä laihduttamista (pituus 162, paino 65)

 
Äsken laitoin jo viestin, mut hävisi jonnekin :eek: Kylläpä nämä sivut tökkii!

Pippin, mulla kanssa olisi siis noin viiden kilon "hienosäätöä" tämän painon suhteen tehtävä. Tai mieluusti vaikka 8 kg. Mut kovin tiukassa tuntuu olevan, kun ei ole (muka) kamalasti resursseja lisätä liikuntaa. Pitäisi syödä niin mahdottoman kevyesti! Sullahan on nuo raskauskilot karisseet jo tosi mainiosti!
 
Meijukainen: kilot on juu lähteny, mutta niin on kadonnu myös mun vanha kroppani... eli suht vähäisestä ylipainosta huolimatta läskiä löllyy varsinkin takapuolen ja reisien seutuvilla (taitaa olla kyllä niitä imetyksen vararavintoja...). Suklaa varsinkin on sellainen, josta ei pystyisi oikein luopumaan. Eilen alkoi uusi elämä, kävin reippaalla sauvakävelylenkillä ja tänään olisi tarkoitus mennä taas. Ja tänään en syö suklaata (ainakaan paljoa..)

Ihan eri tavalla olen kyllä nyt innostunut tästä, kun ei ole enää sellainen olo, että on aivan yksin tsemppaamassa... kiitos teille kaikille olemassaolosta siis :hug:
 
Pippin, ihan saman olen minäkin huomannut, että vaikka nyt ei olekaan enää paljon enemmän kiloja kuin ennen raskautta, niin kroppa on silti ihan erimallinen :( Mulla etenkin maha on kamala löllö (mistä saisi intoa vatsalihasten tekoon?!) ja reidet levinneet.

Ja totta, tämä vertaistuki kannustaa kummasti, joten kiitos myös itsellesi! =)
 
Tervetuloa mukaan pippin :wave:

Mulla kans lähinnä sellasta hienosäätöä eli se 2kiloo vielä raskauskiloja ja muutama ylimääränenkin sais lähtee. Tuntuu vaan et tää laihdutus on sellasta jojoilua eli välillä lähtee kiloja mut ne tulee aina takas. :/
Mulla kans huomaa kropasta raskauden..lähinnä toi löllömaha. Yritin tossa yks päivä tehdä vatsalihaksia mut tuskaa oli :(
 
tossuliini
Moi!

Tänne on sitten tullut uusiakin, en vain ole ehtinyt käymään kun piti juhlia viikonloppuna kokonaista 50 v-synttäreitäni. Pelkäsin että miten painoni käy mutta vain kilo oli tullut takas, ei pahemmin onneksi. Mutta huomenna sitten katotaan aamulla jos lähtisin tonne uimahallin kuntosalille, olen liian kauan siirtänyt sinne menoa ihan syystäkin, ei vaan ole ollut rahaa mennä mutta jospa se tästä.
 
Hei kaikille!
Täällä myös yksi painonsa kanssa taisteleva kaipaa tukijoukkoja. Sallinetteko liittyä seuraan??
Painoa kertynyt ihan huomaamatta taas useita kiloja kevään ja kesän aikana, nyt tavoite painonpudotukselle olisi n. 5-7 kg. Luulin, että uusi kuivausrumpu oli kitistänyt vaatteita, kunnes kävin puntarilla, sen jälkeen olin kyllä anteeksipyynnön velkaa kuivarille... ;)
Täällä puhuttiin tuosta tunnesyöppöydestä ja sokeririippuvuudesta, ne varmaan myös minun ongelmat. Ruokavaliossa olisi paljon parantamisen varaa, kertakaikkiaan suklaa ja kompiaiset sekä pizzat ja hamppariateriat ovat olleet liian maittavia. Hedelmä- ja vihannespolitiikka taas aika minimaalista. Työstressi viimeisen vuoden aikana lisännyt himoa kaikkeen epäterveelliseen. Liikunnan puute on myös syntini, hankala saada sellaista aikaa itselle pitkien työpäivien ja miehen reissutyön lomassa, että ilman lapsia pääsis kunnon hikilenkille. No joo, seliseli, kyllähän sitä aina pääsis, kun nuoremman löis rattaisiin ja vanhemman pyörän selkään, mutta motivaatio on ollut ihan hakoteillä! Josko apu löytyis täältä? Nyt on synnit ilmoitettu yleisesti näkyviin, enää en voi perua tekosyiden varjolla... Juu ja mitat tällä hetkellä 165cm/75,3 kg.
Ai niin, piti kertomani, että esikoisen jälkeen oli iso painonpudotusurakka, sain kaikkiaan 17 kg pudotettua, joten toivoa on olemassa...
 
:kieh: Kirjoitin taas äsken viestin ja se hävisi jälleen kerran taivaan tuliin. Mä en ala!

Emulihemuli, mukaan vaan! :) Minua ainakin tämä julkilaihduttaminen on tsempannut kummasti. Oletko muuten kokeillut ruokapäiväkirjan pitoa? Mulla se oli ihan hyvä alkusysäys, kun näki sen kaiken ruokamäärän paljouden ihan paperilla. Mutta olethan tuota saanut aiemmin paljon painoa pois! Millä keinoin kilot silloin lähti?

Minä aloitin tällä viikolla muuten jumpan. Kovin usein en sinne miehen epäsäännöllisten työaikojen takia pääse, mutta joka kerta on tyhjää parempi. Ja kyllähän tuolla lihakset kipeiksi sai!

Miten muilla painonpudotus sujuu? Kertokaahan kaikki väliaikatietoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meijukainen:
:kieh: Kirjoitin taas äsken viestin ja se hävisi jälleen kerran taivaan tuliin. Mä en ala!

Emulihemuli, mukaan vaan! :) Minua ainakin tämä julkilaihduttaminen on tsempannut kummasti. Oletko muuten kokeillut ruokapäiväkirjan pitoa? Mulla se oli ihan hyvä alkusysäys, kun näki sen kaiken ruokamäärän paljouden ihan paperilla. Mutta olethan tuota saanut aiemmin paljon painoa pois! Millä keinoin kilot silloin lähti?

Minä aloitin tällä viikolla muuten jumpan. Kovin usein en sinne miehen epäsäännöllisten työaikojen takia pääse, mutta joka kerta on tyhjää parempi. Ja kyllähän tuolla lihakset kipeiksi sai!

Miten muilla painonpudotus sujuu? Kertokaahan kaikki väliaikatietoja.
Hei vaan!

Enpä ole uskaltanut koskaan päiväkirjaa pitää, siitähän voisi paljastua jotain ihan kamalaa... :eek: Totuuden pakoilua...Toisaalta nyt muutaman päivän on ollut jo hyvä tsemppi päällä ja ruokavalio meni jo uusiksi, eli en koe sitä tällä hetkellä tarpeelliseksi. Ennen aloitusta olis varmaan ollut hyödyllinen. Pidetään mielessä!

Sain sen 17 kg pois ihan omin konstein n. puolen vuoden aikana. Pienensin reilusti ruoka-annoksia ja jätin tyhjät napostelut pois, kasviksia herkkujen tilalta. Liikunnan otin mukaan, lenkkeilin usein pitkiä lenkkejä ja jumppailin omaksi ilokseni. Vuoden ajan paino pysyikin hyvin pois, mutta toisen lapsen odotuksen myötä ja jälkeen läskit taas jämähtivät, kun en saanut itteä niskasta kiinni.

Tuo jumpalle meni olis minuakin houkutellut, mutta samoista syistä kuin sinulla päätin jättää väliin. Ite teen vuorotyötä ja mies reissutyötä, joten sinne pääsy olis tosi satunnaista. Mutta positiivista on nyt se, että oon tällä viikolla käyny jo kolmesti lenkillä, ja se on oikeesti mukavaa!

Kirjottelen tuolla toisessakin ketjussa, yritän päivitellä kumpaankin väliaikatietoja.

 
tossuliini
Heips!

Jos kertoisi vähän omista kilonpudotusjutuista tältä viikolta. Alkuviikosta oli tullut kilo lisää noitten viimeviikonloppuisten synttäreitteni takia, tuli syötyä kaikkea mahdollista ja juotua myös mutta nyt äsken tai ennen aamupalalle menoa kävin vaa'alla niin se kilo olikin hävinnyt mikä oli tullut ton viikonlopun jälkeen. On ihan mahtava olo! Kunpa tää nyt lähtisi alaspäin, tuntuu että olisi aivan jämähtänyt paikalleen, ehkä syy siinäkin kun olen liian vähän liikkunut kun välillä on jalat kipeenä ja välillä selkä niin lähde sitten siinä lenkille kun ei tiedä kestänkö koko matkan. Mutta kävin mä tiistaiaamuna kuntosalilla ja kävelin juoksumatolla kilsan, sitten kävin sellasessa vetojutussa, soutulaitteessa ja kuntopyörässä, muissa en vielä oikein uskaltanut käydä ettei selkä revähtäisi kesken punnerruksen. Mutta parina päivänä tuli käveltyä pakolliset lenkit ja vähän pidensin niitä tarkoituksella. Mutta tällaista tänne kuuluu.
 
Pitkästä aikaa...

Vaakalla käyty, ja painoa oli tullut kilo lisää viime viikkoon verratuna :( Motivaatio on jotenkin nyt ollutkin vähän hukassa...mistähän saisi taas uuden kipinän pitää itsensä herkuista erossa?

Paljonkos Tossuliini olet jo kaiken kaikkiaan painoa pudottanut? Ja muutkin antakaahan väliaikatietoja... Taataa, Neiti ja sen neiti, Neiti Gerbera, Pippin, Emulihemuli, kaikki! Niin jospa se motivaatio taas porukalla löytyisi :wave:
 
Voin vähän kehasta tähän väliin, että parin viikon aikana tipahti paino 2,5 kg, On kyllä vähän liian nopea tahti, mutta olen sellainen laihduttaja, että kun vihdoin innostun, innostun niin paljon, että vasiten rääkkään itteäni saadakseni nopeesti tuloksia. Eli siis lyhyt pinna, nopeita tuloksia tahtoo hän! Muuten kyllästyn ja heitän koko laihdutuksen romukoppaan. Sinänsä siis tyytyväinen aloitukseen.

Innostuin kovasti myös lenkkeilystä jälleen. Pieni ongelma vaan tullut esille lonkkakivun muodossa. Riippumatta maastosta tai kengistä loppulenkki tahtoo olla aina vähän tuskallista, kun toista lonkkaa alkaa kraapata. Enkä usko, että vika ois lenkin pituudessa, kun on n. 3-4km, eikä aiemmin ongelmia. Pakko myöntää, että vanhemmiten kaikki näköjään ruppee reistailemaan... :whistle:
 
Voi vitsit Emulihemuli, millä vauhdilla kilot on sulta alkaneet lähteä! Minulla siis on lähtenyt kolme kiloa kahdessa kuukaudessa ja vyötärö kaventunut pari senttiä... :ashamed: No, tyhjää parempi tietty tuokin. Motivaatio vaan on jotenkin nyt vähän hukassa ja eilen illalla sorruin jumpan jälkeen jo jätskiin ja nakkeihin, vaikka olen koettanut herkutella vain viikonloppuisin. On vain koetettava nyt ryhdistäytyä!
 
kirjottelenpa pitkästä aikaa minäkin.

taas meni jonku aikaa reissun jälkeen et tuli lintsattua painoasioissa :ashamed:
nyt oon käyny kolme viikkoa jumpalla kaks kertaa viikossa ja kerran nyrkkeilemässä. nyt on ainakin alkanut mahtuun joitain housuja jalkaan jotka ovat vasta olleet pieniä.

oon keksiny tuohon karkinostoon ja muidenki herkkujen ostoon mielestäni aika hyvän kikan. käyn lenkillä ja kerään pullot, joita näkyy. ne rahat saan sitte käyttää herkkuihin. näin ei tuu mässäiltyä läheskään niin paljon ku ennen ja saa liikuntaa!

tuntupa hyvältä ku käytiin kotikonnuilla viikonloppuna ja mulle sanottiin et oon laihtunu paljon. viimeks oon käyny siellä pari kk sitte. en oo mittonu itteäni aikoihin ja puntari oli menny mun vanhempienki tykönä rikki, joten en tiä painoani. parempi niin, niin säilyy innostus...
 
Ja vaakalla käyty jälleen... painoa olisi sen mukaan lähtenyt puoli kiloa viime viikosta. Mut ihmetten suuresti, miten se on mahdollista, kun tuli lukuisia repsahduksia ja viikonlopun juhlissa söin varmaan kahden viikon edestä :LOL:

Pippin, se on tosiaan kumma, että keskellä viikkoa ei voi laihdutusta aloittaa ;) Ihan on tuttu ilmiö mullekin, että aina se ryhdistäytyminen tapahtuu "ensi maanantaina"!
 

Yhteistyössä