Laihdutusasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "elli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"elli"

Vieras
Hei,olen 3 viikkoa syönyt korkeintaan 1200 kaloria päivässä ja kävelylenkillä käyn 4 kertaa viikossa,jumpassa 3krt viikossa ja 2krt viikossa uimassa 1km.Painoni ei putoa,enkä tiedä miksi.Ennen olen tällä ruokavaliolla saanut pudotettua painoa n.1,5kg viikko,en ole urheillut silloin.Tiedän että läski muuttuu lihakseksi ja painaa enemmän,mutta ei varmaan heti.Eli miksiköhän paino ei putoa?Lasken aika tarkasti kalorit ja kulutan kyllä paljon enemmän kuin syön.

Kannattaa seurata vyötärönympärystä. Se saattaa kaveta vaikka paino ei tipu. Muistathan juoda vettä ainakin pari litraa / vrk. Kokeile jättää hiilarit vähemmälle, syö paljon proteiinia. Kyllä se paino alkaa tippumaan :)

Mitä syöt? Hiilarit minimiin ja proteiinia PALJON! Näin minä sain neljään viikkoon 8 kg pois ja sain kuitenkin syödä 1300-1500 kaloria (viikottain asteittain tiputin kalorien määrää). Ja 3 tunnin välein kun syö niin on hyvä tahti

Minkä kokoinen olet? Silmään pisti tuo "aika tarkasti" - mikä siis koski kaloreiden laskua.

Olen laihduttanut aikuisiällä 20 vuoden aikana kolme kertaa keskikmäärin 20 kilon pudotuksen (olen siis laajan skaalan jojoilija). Olen syönyt mitä milloinkin, ajan mittaanhan ohjeet ja muodit laihdutuksessa muuttuvat. Niinpä ainoa asia mikä loppujen lopuksi on AINA merkinnyt jotain, on ollut kalorit. Aina. Ja parhaiten olen laihtunut silloin kun olen laskenut todella tarkkaan syömiseni, ei vain sinne päin ja aika tarkkaan.

Kolmas noista laihdutuksistani on menossa tällä hetkellä ja takana on karistettuja kiloja jo 20. Nyt luotan jonkin sortin karppaukseen, mutta edelleen kalorien lasku on kaiken a ja o. Olkoot hiilarit nollissa vaikka kuinka pitkään niin en laihdu mikäli kalorit ovat liian korkealla tasolla. Tämä on luonnonlaki. Toisaalta taas olen joskus laihtunut makeilla herkuilla, hiilarimätöllä kun vain kalorit ovat pysyneet tarpeeksi matalalla tasolla.

1300 kilokaloriin et voi syödä mitään PALJON ja toiseksi ylimääräinen proteiini muuttu rasvaksi.

[QUOTE="mamuska7";28197914]Mitä syöt? Hiilarit minimiin ja proteiinia PALJON! Näin minä sain neljään viikkoon 8 kg pois ja sain kuitenkin syödä 1300-1500 kaloria (viikottain asteittain tiputin kalorien määrää). Ja 3 tunnin välein kun syö niin on hyvä tahti[/QUOTE]

Ap:ltä kysyin painoa. Kalorimäärä on niin yksilöllinen. Jos laihduttaa normaalipainon sisällä niin kaloreita tarvii vähemmän, mutta jos ylipainoinen kituutta 1200 kalorilla ja liikkuu noin paljon, varmaan elimistö koittaa pitää rasvavarastostaan kiinni, eli jumittaa.

Ap:ltä kysyin painoa. Kalorimäärä on niin yksilöllinen. Jos laihduttaa normaalipainon sisällä niin kaloreita tarvii vähemmän, mutta jos ylipainoinen kituutta 1200 kalorilla ja liikkuu noin paljon, varmaan elimistö koittaa pitää rasvavarastostaan kiinni, eli jumittaa.

Ei tuollaista jumimista ole olemassa. Liikaa tahtomattaan laihtuva ihminen laihtuu liikaa aina sen vuoksi, että saa liian vähän kaloreita. Anorektikot, sairauden vuoksi ruokahaluttomat, kaikki muista syistä ruokahaluttomat... Ei autokaan mene bensan loputtua vielä sataa kilometriä eteenpäin. Ns. säästöliekki-ilmiö toimii aina kun ihminen saa energiaa vähemmän kuin tarvitsee, mutta se ei estä laihtumista! Säästöliekkin tarkoittaa käytännössä mm. sitä, että ihminen hiukan hidastuu. (Tämä tiedetään esim. sellaisten onnettomuuteen joutuneiden ihmisten kohdalla, jotka jäävät pitkiksi ajoiksi ilman ravintoa - he laihtuvat valtavasti ja nopeasti, vaikka säästöliekin takia menevät aivan liikkumattomiksi.)

Olen itse laihtunut aina nopeimmin silloin kun olen pitänyt energiat tosi minimissä - nuorempana tuli sitäkin älyttömyyyttä testattua. Nopein tapa laihtua on juoda pelkkää vettä. Mutta ei toki järkevin.

Laskitko energiat tarkalleen molemmissa tapauksissa (liian vähän syödessä ja enemmän syödessä)? Usein kuulee neuvottavan ihmisiä, että sinun pitää syödä enemmän, että laihdut. Ja sitten he tekevät mielestään näin, MUTTA samaan aikaa alkavatkin laskea kaloreita - mitä eivät aiemmin tehneet. Vähempi kaloreiden määrä aiemmin onkin perustunut oletukseen ja "isompi" kalorimäärä on laskennan tulos. Totuus yleensä on varmasti se, että kaloreiden laskemisen myötä energiamäärä laskee ja lahtuminen onnistuu.

Kun sairaalassa laihdutetaan ihmisiä leikkauksiin, ei ohjeena koskaan ole, että "syö enemmän" tai että "pitää syödä riittävästi laihtuakseen". Sairaaloissa saatetaan pitää raakasti vain 800-1200 kcal dieettejä, koska se toimii.

Mä en ole sen kummemmin dieetillä ollut mutta koittanut vähän noita hiilareita katsoa ja paino pudonnut syksystä joitakin kiloja.Huomasin eilen kun vaatehuoneen siivosin ja kokeilin kaksia farkkuja jotka olen ostanut sovittamatta eikä ole mahtunut päälle että maha on pienentynyt kyllä tosi paljon.
Ennen ne jäi auki kymmenen senttiä, nyt molemmat menee kiinni, tosin puristaa vielä hieman.
Ilmeisesti vaikka kiloja ei kovin montaa ole lähtenytkään, noin 4-5 niin senttejä on sulanut.
Nyt aloitin tällä viikolla oikeasti tuon painontarkkailun eli olen tosi tarkka mitä laitan suuhuni ja hiilarit ihan minimiin.Eiköhän kuukauden päästä lakkaa housut puristamasta.

Monilla ihmisillä on ns. "hiilaripöhötys" liian hiilihydraatin saannin takia. Siksi paino putoaa nopeasti, kun välttelee hiilareita. Erityisesti vatsan pömpötys katoaa.

[QUOTE="Kukka";28198131]

Kun sairaalassa laihdutetaan ihmisiä leikkauksiin, ei ohjeena koskaan ole, että "syö enemmän" tai että "pitää syödä riittävästi laihtuakseen". Sairaaloissa saatetaan pitää raakasti vain 800-1200 kcal dieettejä, koska se toimii.[/QUOTE]

Kyllä. Aika hyvä indikaattori on nälän tunne. Kun sitä on päällä keveysti useita viikkoja putkeen ja syö nälän tunteeseen vain vähän, siten että nälkä jää pienesti päälle, niin varmasti laihtuu ja jaksaa vielä liikkuakkin. Väittäisin, että aika huonosti laihtuu jos noudattaa jotain ruokavaliota/"diettiä" jossa saa olla kupu täynnä aina.

Nälän tunteen kanssa elämistä kannattaa harjoitella.

[QUOTE="Vieras";28198177]Kyllä. Aika hyvä indikaattori on nälän tunne. Kun sitä on päällä keveysti useita viikkoja putkeen ja syö nälän tunteeseen vain vähän, siten että nälkä jää pienesti päälle, niin varmasti laihtuu ja jaksaa vielä liikkuakkin. Väittäisin, että aika huonosti laihtuu jos noudattaa jotain ruokavaliota/"diettiä" jossa saa olla kupu täynnä aina.

Nälän tunteen kanssa elämistä kannattaa harjoitella.[/QUOTE]

Tuo nälän tunteen hyväksyminen ja siitä nauttiminenkin on oleellinen osa laihtumista. En ole koskaan laihtunut ellen ole tuntenut pitkin päivää pientä tai isompaa nälkää. Kun olen vain muuttanut elämäntapoja ja alkanut syödä terveellisesti, en ole laihtunut. Korkeintaan painonnousu on lakannut.

[QUOTE="ahaa";28198183]Paljonko ap painaa? Jos on alipainoinen, ei laihdu.[/QUOTE]

Mitä??!! :) Ai, että alipainoinen ei voi laihtua? Pitäisikö tää kertoa niille afrikkalaisille myös...

Jostain syystä se paino jumittaa ja tekee sitä ihan millä kuurilla vaan. Jopa nutrilettkuurilla kuulin erään painon jumiutuneen samaan 3 viikoksi vaikka söi vain niitä pusseja eikä edes kasviksia. Itse olen nyt 10viikon nutrilettkuurilla kun itselläni on painoa paljon paljon enemmän kuin sinulla vaikka pituus lähes sama. Itselläni on tällä kuurilla paino lähtenyt tippumaan vaikka kiloistani huolimatta ruokavaliolla en saanut pudotusta alkuun.

Mulla on sama ongelma, painan tänään 69,7 kg, 166cm. Lihoin yks kaks ja sen jälkeen laihdutus ei ole onnistunut.

Itsekin lihoin yks kas 10 kiloa 4 vuotta sitten. Ja ne kilot vain pysyy teki sitten mitä vain. Vähän niitä saa jojoiltua ylös ales, mutta laihdutus ei vain onnistu. Sitkeästi kuitenkin yritän tälläkin hetkellä minimi-kaloreilla mennä. Ehkä se joskus vielä onnistuu :D Karppaukset ja "terveelliset elintavat" sun muut on kokeiltu, ei toimi. Ihan raaka laihdutuskuuri on varmasti ainut joka toimii.

Liikuitko ennen noin paljon? Jos liikunnan aloittaa tyhjästä, lihaksiin kertyy nestettä. Silloin paino ei putoa vaikka rasva alkaa hävitä. Kannattaa vaan jatkaa, ne nesteet poistuu kyllä ajan kanssa :)

http://kiloklubi.fi/artikkelit/Kiloklubin-toiminta-ajatus/772/

Itsekin lihoin yks kas 10 kiloa 4 vuotta sitten. Ja ne kilot vain pysyy teki sitten mitä vain. Vähän niitä saa jojoiltua ylös ales, mutta laihdutus ei vain onnistu. Sitkeästi kuitenkin yritän tälläkin hetkellä minimi-kaloreilla mennä. Ehkä se joskus vielä onnistuu :D Karppaukset ja "terveelliset elintavat" sun muut on kokeiltu, ei toimi. Ihan raaka laihdutuskuuri on varmasti ainut joka toimii.

Multa tarkistetaan nyt kilpirauhasarvot varmuuden vuoksi.
Toivottavasti sun projekti edistyy! Ja omakin...

[QUOTE="Vieras";28197996]1300 kilokaloriin et voi syödä mitään PALJON ja toiseksi ylimääräinen proteiini muuttu rasvaksi.[/QUOTE]

Höpö höpö. Proteiini ei muutu rasvaksi. Ja tämä on tarkistettu ihan Suomen johtavalta kehonrakentajalta.

Yhteistyössä