Laihdutusasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "elli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Höpö höpö. Proteiini ei muutu rasvaksi. Ja tämä on tarkistettu ihan Suomen johtavalta kehonrakentajalta.

Ja mitäköhän koulutustaustaa on jollakin johtavalla kehonrakentajalla, että hänen sanaan luotatte jossain elimistön metaboliassa? :laugh:

Eipä siinä, itsekään en usko karppailuihin, hiilareita pitää saada jos liikkuu. Kunhan pitää rajat niissäkin ja valitsee hyviä hiilareita ja jättää moskat pois.

[QUOTE="vieras";28199440]Ja mitäköhän koulutustaustaa on jollakin johtavalla kehonrakentajalla, että hänen sanaan luotatte jossain elimistön metaboliassa? :laugh:

Eipä siinä, itsekään en usko karppailuihin, hiilareita pitää saada jos liikkuu. Kunhan pitää rajat niissäkin ja valitsee hyviä hiilareita ja jättää moskat pois.[/QUOTE]

No nämä kehonrakentajat vetää proteiinia suuria määriä. Eikä niillä kyllä rasvaa näy.. Että se siitä teoriasta.

Olen lukenut, että paino putoaa sykäyksittäin. Ja olen itsekin sen huomannut, ettei paino putoa aina kovinkaan tasaisesti. Saattaa viikon jumia samassa painossa ja yhdessä yössä paino pudonnut melkein kilon. Tässä yksi esimerkki siis. Välillä paino pudonnut vuorokaudessa 100g ja välillä jopa 500g, joskus jopa 800g. Joskus se on noussut hieman.

Itse en ole henk.koht. kokenut 3viikon jumituksia, mutta kuullut olen muilta. Mutta yleensä se menee niin, että jos pitkään aikaan ei paino pudonnut, se tulee lopulta reilusti alas kerralla. Jos siis kalorit oikeasti miinuksella.

Mullahan on paino jumittanut kaksi vuotta. Nyt on panoksia nostettu, kuukausi sitten.
Sali (sis. aerobisen) 4x viikko ja lenkit päivittäin koiran kanssa, herkut karsittu ja kaalisoppaa nassuun.
Paino ei ole tippunut yhtään.

Olen aiemmin laihduttanut ja se oli silloin helppoa. Lisäksi olen aina ollut sen tyylinen, etten liho helposti.
Kaksi vuotta sitten lihoin yks kaks...

Kiitos tosi paljon kaikista viesteistä,luin ne kaikki nyt kun töistä tulin.Ja tosiaan painan80 ja pituus 170cm.Osaan laskea kalorit ja lasken ne tarkasti,ne on 1000-1400 päivästä riippuen ja paljon liikun.Joku ehdotti,että jos yhtäkkiä alkaa paljon liikkua lihaksiin kertyisi nestettä,voisiko näin olla,koska ennen an juurikaan ole liikkunut laihdutuskuurien aikana ja nyt tosi paljon.Jatkan nyt näin,en lannistu,pakkohan tuon painon on joskus tippua.

Itselläni myös stressi ja liian vähäinen yöuni voivat hidastaa painon tippumista ja vastaavasti hyvä olo nopeuttaa aineenvaihduntaakin. Oirehdin etenkin kasvoillani eli em. tilanteissa alkaa kasvot turpoamaan ja taas päinvastoin. Myös esim. kasvojeni rasvaneritys saattaa kohota kun rentoudun ja ne muuttuvat joskus punaisemmiksi kun syön.

Kyllä silti keskeisin on ruoka ja kakkosena liikunta ainakin oman kokemuksen pohjalta. Valmisruuat, einekset, herkut, alko hyvin pienelle ja samoin sokeri ja rasva, etenkin väärissä muodoissa. Liikunnassa riittävästi raskautta ja mieluummin 4-5 kertaa viikossa tätä raskaampaa muotoa. Itsellä ainakin liikunnan jälkeen näkee oikein kasvoista kuinka katse on kirkkaampi, nuhjuisuus lähtee.

Yhteistyössä