S
Skeptikko
Vieras
Sori, tekniikka ja osaaminen pettivät lainauksia tehdessäni. Toivottavasti saat kuitenkin selvää!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Miettiväinen:Tuohon laihtumiseen liittyen kyselisin seuraavaa: naputtavatko kauheasti neuvolassa ja mimmoisesta ylipainosta? Pituutta on nuo vaatimattomat 160 cm ja painoa n. 72 kg. Nyt on kyllä tainnut tippua tuonne 70 kg. 3 raskauskuukautta on nyt takana. Olen aina ajatellut, että olen varmaan neuvolatätien hampaissa jatkuvasti tuon painoni takia. Olen kyllä ns.hyväkuntoinen.
Minäkään en varsinaisesti laihduta, ja olen ollut vähän huolissanikin kun paino on tippunut. Olen kyllä ykännyt muutaman kerran raskauspahoinvoinnin takia, mutten niin usein, että se laihtumiseen vaikuttaisi. Alkoholi on tietty jäänyt kokonaan pois, mutten niin kauhiasti juonut ennenkään, viikottain valkkaria kuitenkin.
Syön terveelisesti 3 ateriaa päivässä + välipalat ja teen pitkiä kävelylenkkejä (8-10 km) useamman kerran viikossa. Näin kyllä ennen raskauttakin. Juoksemaan en suurten (luomu H-kuppi) rintojen takia kykene, varsinkaan kun ne nyt raskauden myötä aristavat aika lailla. Uiminen ja joku raskausjumppa vois olla kivaa, eikös uinti ole ekojen 12 viikon jälkeen sallittua? Olisko muilla aristavat ja/tai suuret rinnat omaavilla muita liikuntavinkkejä?
Alkuperäinen kirjoittaja *Huokaus*:Se, että korjaa ruokavalionsa edes raskausaikana terveellisempään (ja saattaa jopa laihtua vaikka syö saman kalorimäärän kuin ennen) suuntaan, on varmasti hyväksi sekä odottajalle ja vauvalle. Itse en voi käsitää juuri tota asennetta, että minulle tuputetaan myös koko ajan sitä, että turhaa ajattelet koko ajan ruokavaliotasi vaan pitää osata nauttia raskausajasta. Siis täh?! Mulle nautinto on sitä, että syön terveellisesti ja että keho voi hyvin. Ei se, että mätän mitä sattuu naamariin ja yritän siitä sitten nauttia. Mulle keho on temppeli, mitä haluan helliä terveellisellä ruokavaliolla ja liikunnalla. Sitä paitsi, suurin osa tupakoitsijoista lopettaa tupakanpolton raskausaikana ajatellen vauvaa, mutta harva korvaa epäterveellistä ravintoköyhää ruokavaliota raskausaikana, vaan ajattelevat juuri vain sitä, että nyt voi "nauttia" raskaudesta ja syödä mitä vaan, koska niitä kilojahan tulee joka tapauksessa. Yleensäkään en ymmärrä laihdutuskeskusteluissa sitä ajattelutapaa, että on sama millä kilot lähtevät kunhan lähtevät. Missä on se terveellinen ja riittävä ruokavalio?