Laihdutus & imetys ????

ehi
Onko kukaan laihduttanut imetyksen aikana?? Kun minulla on ollut sellainen käsitys ettei imetyksen aikana saisi laihduttaa...?
Jos joku on jollain lailla laihduttanut tai saanut tehostettua imetyksen vaikutusta painon putoamiseen niin kertokaa miten??

Itse en ole uskaltanut erityisemmin laihduttaa; kohta on puoli vuotta täysimetystä täynnä(vauva ei siis ole muuta ruokaa saanut ja senkään takia en ole uskaltanut laihduttaa jos vaikka maito vähenisi..) ja pelkästään sen imetyksen ansiosta on nyt lähtenyt 12-13kg.

Mutta vauva täyttää parin viikon päästä sen puoli vuotta ja sitten aletaankin syöttämään sille jo kaikkea muutakin, joten imetys pakostakin vähenee.
Onko sitten jo mahdollista aloittaa jokin kuuri tai jotain?

Hyviä ehdotuksia / kokemuksia otetaan vastaan!!!
Tavoite olisi näin aluksi saada n.5-7kg pois..
 
ehi
joo, mullakaan ei esikoiselta lähteny kiloja imetyksen ansiosta kyllä yhtään! (tosin sillon maitoa riitti vain 4kk..) Varmaan sitä sitten jotenkin söi erilailla ja nyt tulee tietysti liikuttua enempi kun ulkona ollaan tuon esikoisen kanssa (2v 1kk). Olis vaan kiva tietää, saiskos tätä nopeutettua mitenkään, varsinkin kun se imetys jää kohta vähemmälle kun muita ruokia alkaa syömään...
 
mulle on sanottu, että laihduttaa ei saisi sen takia, että läskivarastoista saattaa irrota jotain raskasmetalleja (?) tai muita myrkkyjä maitoon. eli sen verran saa kai laihtua mitä on raskauden aikana kiloja tullut, mutta vanhoja läskivarastoja ei saisi imetyksen aikana lähteä kuluttelemaan... kuinka pitkään ajattelit ylipäänsä omaa maitoa lapselle tarjoilla?
 
ehi
Maksimissaan 10kk ikäiseksi asti ajattelin imettää, kun sitten vois jo antaa kaupan maitoa..(Ja joku tästä tietysti sitten vastaa että vasta vuoden ikäisenä saa lehmän maitoa antaa, mutta näin toimimme esikoisen kanssa ja neuvolasta sanoivat että se on ihan ok, jos ei tule mitään oireita).

Mutta katsotaan nyt jos se maidontulo alkaa hiipumaan kun alkaa lapsi syömään muutakin ja imetyskerrat vähenee..niin jos on oikein tuskasta niin toki sitten tuttelia aiemmin..

En ollu muuten ikinä kuullutkaan tuommosta jostain raskasmetalleista..!!!
 
Mää oon lukenu että ihan huoletta saa laihduttaa 500 g viikossa kun imettää. Se on sen verran vähäinen määrä ( ihme kyllä muuten tosi hankala :LOL: ) ettei ne myrkyt elimistössä vielä lähde liikkeelle.. Tai jotain.. Mut siis mää ainaki aijon laihduttaa ja olen synnyttänyt 3 viikkoa sitten. Hitaasti mutta varmasti ja kun muistaa että ei ala mihinkään syömälakkoon vaan syö terveellisesti ja liikkuu viisaasti niin ei mitään ongelmaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja perlos:
Mää oon lukenu että ihan huoletta saa laihduttaa 500 g viikossa kun imettää. Se on sen verran vähäinen määrä ( ihme kyllä muuten tosi hankala :LOL: ) ettei ne myrkyt elimistössä vielä lähde liikkeelle..
Aivan, tätä samaa olen kuullut ja lukenut, että puoli kiloa viikossa, muttei enempää. Kyllä imetys normaalisti vie naiselta energiaa. Painonvartijoillakin on kuulemma eri pisteet imettäville äideille. Liikaa laihduttaminen voi vaikuttaa maidon tuloon.

Itsellä ei ole paino pudonnut, puoli vuotta täysimetystä, mutta olen mässännyt aivan ilolla ja omantunnon tuskitta. :p Kerrankin, ihanaa! =) Nyt on ruvettava katsoo tarkemmin mitä syö. Väsymyksen takia tulee syötyä suklaata ja makeeta eli täytyy samalla siis nukkua ja levätä kunnolla.
 
Minä imetän ja laihdutan. Tai siis muutin ruokailutottumukseni järkevämmiksi. Syön aamupalan, lämpimän ruuan, välipalan ja iltapalan. Ja nuo 17kg on ihan omia kilojani, ei raskauskiloja. Olin 2kg miinuksilla viikko synnytyksen jälkeen siihen verrattuna mitä ennen raskautta.

Maidontuloon laihtuminen ei ole vaikuttanut mitenkään. Maitoa tulee hyvin. Nyt viimeiset 13 viikkoa on mennyt kilo viikossa vauhtia. Sitä ennen kevät, alkukesä hain tuntumaa syömiseeni.

Pelkkä imettäminen ei mua laihduta jos söisin kuten ennen. Esikoisen imetysaikana tuli 5kg painoa lisää. Eli on ruokailutottumuksien ansiota nuo kadotetut kilot. Tietysti se imetyskin vie kaloreita ja hieman helpottaa tahtia varmasti.
 

Yhteistyössä