Laihduttamisen A ja O ketju :)

[QUOTE="Aijaa";28323243]Mulla pituus 159cm, painoa tällä hetkellä seilaa siinä 60-61kg välillä. Kahden vuoden aikana olen ylimääräistä kerännyt, tiedä sitten onko osa tuosta hormonaalisen ehkäisyn aiheuttamaa..

Rinnanympärystä ja lantiota en tiedä(palaan kertomaan kun pääsen töistä kotiin mittamaan). Mutta vyötärö on 78cm.

Tavoitepaino on 55-56kg.

Mä oon tosi huono ja laiska pitämään kiinni rutiineista. Laiskuuskin vaivaa, vaikka ostaisin kaapit täyteen terveellistä ja kevyttä ruokaa ei niitä vaan tuu laitettua/syötyä.

esim tänään olen syönyt, yhden tavallisen banaani jugurtin, 3domino keksiä kahvin kanssa. kaksi munkkia(tiedän syntiä joo en syö munkkeja päivittäin en edes joka viikko), riisiä ja kanaa lounaaksi. iltapalaksi varmaan ruisleipää ja maksamakkaraa.[/QUOTE]

Noh tässä ne mitat nyt kokonaisuudessaan. Pituus 159cm, 60-61kg, vyötärö 78cm, rinnanympärys 90cm, lantio 88cm. Eniten mua vaivaa tuo kengurupussi vatsalla. Muutoin kukaan ei uskoiskaan että painan 60kg. :ashamed:
 
"mie vaan"
[QUOTE="vieras";28323642]mitat:176/65 96-80-96 Paino joutaisi tippua pari kiloa ja vatsalöllykkä saisi häipyä. Lähinnä haluaisin että kroppa olis kiinteämpi. Syön älyttömän huonosti. Teen fyysisesti rankkaa työtä mutta ekan aterian syön yleensä klo.16-17. Illat sitten syön herkkuja ja olen aina väsynyt.[/QUOTE]

Miten sun mitat voi olla tollaset, itse olen saman mittainen, painan 64 ja mitat 84-66-83? Ihan mielenkiinnosta, ois mielenkiintosta nähdä meijän kuvat rinnakkain...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jauhomössö;28323580:
Kuka syö aamupalalla sekä puuroa että leipää? Eiköhän jompikumpi riitä laihduttajalle.
Jos tavoittelee lihaksistoa myös niin suosittelen molempia. Varsinkin jos on tottunut suuriin ruokamääriin.

Tietenkin jos on laihdutettavaa paljon niin minimaalinen ruokavalio on hyvä. Kunnon kuituhiilareilla saadaa rasva palamaan tehokkaasti kun sen yhdistää reippaisiin aerobisiin liikuntamuotoihin. :)
 
"vieras"
[QUOTE="mie vaan";28323750]Miten sun mitat voi olla tollaset, itse olen saman mittainen, painan 64 ja mitat 84-66-83? Ihan mielenkiinnosta, ois mielenkiintosta nähdä meijän kuvat rinnakkain...[/QUOTE]

En tiedä :D kai mulla on sitten isot luut :D
 
[QUOTE="vieras";28323642]mitat:176/65 96-80-96 Paino joutaisi tippua pari kiloa ja vatsalöllykkä saisi häipyä. Lähinnä haluaisin että kroppa olis kiinteämpi. Syön älyttömän huonosti. Teen fyysisesti rankkaa työtä mutta ekan aterian syön yleensä klo.16-17. Illat sitten syön herkkuja ja olen aina väsynyt.[/QUOTE]


Hei vaan ! :)

Kun teet fyysisesti rankkaa työtä tarvitset enemmän kaloreita kuin normaalikokoinen nainen eli tarvitset noin 2500-3000 kaloria per päivä.

Ilmeisesti kun syöt vasta noin myöhään syöt paljon ja koko ajan. Olenko oikeassa ? Jos olen niin silloin et saa ravinnostasi tarvitsemiasi ravintoaineita eikä aineenvaihduntasi ole tasaista. Kärsit varmasti ilmavaivoista tai muista vatsavaivoista.

Väsymyksesi johtuu mitä luultavammin siitä ettet saa ravintoa päivällä. Aivosi eivät saa ravinnetta eikä nestettä jolloin ne käyvät ns hitaammalla.

Miksi et syö aikaisemmin kuin vasta iltapäivällä ?

Vatsalöllykkäsi lähtee kun saat ruokavaliosi kuosiin. Litteä, kiinteä vatsa lähtee ruokavaliosta.
 
"Anne"
163/58,5kg 88-71-96. Paino voisi tippua muutaman kilon ja vyötärö vielä kaventua. Osaan laihduttaa laskemalla kaloreita mutta nyt kun en syö enää kaikkia ruokia kotona ja punnitse, se tuntuu hankalalta.
 
"vieras"
Hei vaan ! :)

Kun teet fyysisesti rankkaa työtä tarvitset enemmän kaloreita kuin normaalikokoinen nainen eli tarvitset noin 2500-3000 kaloria per päivä.

Ilmeisesti kun syöt vasta noin myöhään syöt paljon ja koko ajan. Olenko oikeassa ? Jos olen niin silloin et saa ravinnostasi tarvitsemiasi ravintoaineita eikä aineenvaihduntasi ole tasaista. Kärsit varmasti ilmavaivoista tai muista vatsavaivoista.

Väsymyksesi johtuu mitä luultavammin siitä ettet saa ravintoa päivällä. Aivosi eivät saa ravinnetta eikä nestettä jolloin ne käyvät ns hitaammalla.

Miksi et syö aikaisemmin kuin vasta iltapäivällä ?

Vatsalöllykkäsi lähtee kun saat ruokavaliosi kuosiin. Litteä, kiinteä vatsa lähtee ruokavaliosta.
Juu :) elän kahvilla iltapäivään asti ja sitten syön oikean ruoan ja sen jälkeen mussutan koko ajan jotakin, lähinnä hiilareita :/ Aamulla en muka ehdi syömään eikä oikein ole ikinä mitään kätevää evästäkään. En vaan jotenkin osaa ostaa mitään semmosta näppärää eikä tule mieleen mitä sitä tekisi tai söisi. Maha on usein kipeä ja sekaisin :/
 
[QUOTE="vieras";28323897]Juu :) elän kahvilla iltapäivään asti ja sitten syön oikean ruoan ja sen jälkeen mussutan koko ajan jotakin, lähinnä hiilareita :/ Aamulla en muka ehdi syömään eikä oikein ole ikinä mitään kätevää evästäkään. En vaan jotenkin osaa ostaa mitään semmosta näppärää eikä tule mieleen mitä sitä tekisi tai söisi. Maha on usein kipeä ja sekaisin :/[/QUOTE]

Voisit kokeilla tehdä illalla aikaisemmissa kommenteissa mainitsemani pirtelön rasvattomasta maustamattomasta jogurtista ja marjoista. Tee se pieneen puolen litran limupulloon. Nappaa aamulla mukaan töihin ja ravista matkalla. Juo se :)

Muutaman tunnin päästä syö vaikkapa omppu. Jos syöt lounasta niin syö mainitsemani salaatti täysjyvä makaronilla / riisillä. 2-3h päästä protsku patukka.

Sitten onkin jo päivällisaika :)

Mahasi menee sekaisin siksi koska se ei ehdi sulattamaan kaikkea ruokaasi. Syöt varmaankin höttöhiilareita ? Eikö ? Jos tahdot naposteltavaa ennen iltapalaa, valitse esim porkkana. Myös pähkinät ja kuivatut hedelmät ovat hyviä vaihtoehtoja. :)
 
[QUOTE="Anne";28323867]163/58,5kg 88-71-96. Paino voisi tippua muutaman kilon ja vyötärö vielä kaventua. Osaan laihduttaa laskemalla kaloreita mutta nyt kun en syö enää kaikkia ruokia kotona ja punnitse, se tuntuu hankalalta.[/QUOTE]

Hei Anne !

Kertoisitko hieman ruokailu ja liikuntatottumuksiasi ?
 
"Anne"
Hei Anne !

Kertoisitko hieman ruokailu ja liikuntatottumuksiasi ?
Käyn salilla 3x viikossa ja teen 1jakoisen ohjelman. Treenin kesto puolisentoista tuntia. Venyttelyt, lämmittelyt ja loppuhiki ja venyttely.
Syön aamupalaksi omenan tai Profeel-rahkan tai molemmat.
Lounaaksi salaattia, jossa jotain proteiinia jonkin verran, joskus pieni siivu leipää.
Päivälliseksi syön kotiruokaa, esim keitettyjä kasviksia ja lihakastiketta ja puoli lautasellista salaattia.
Iltapalaksi syön raejuustoa ja salaattia tai kananmunaa ja kasviksia tai omenaa ja kermaviilidippiä.
 
"vieras"
Voisit kokeilla tehdä illalla aikaisemmissa kommenteissa mainitsemani pirtelön rasvattomasta maustamattomasta jogurtista ja marjoista. Tee se pieneen puolen litran limupulloon. Nappaa aamulla mukaan töihin ja ravista matkalla. Juo se :)

Muutaman tunnin päästä syö vaikkapa omppu. Jos syöt lounasta niin syö mainitsemani salaatti täysjyvä makaronilla / riisillä. 2-3h päästä protsku patukka.

Sitten onkin jo päivällisaika :)

Mahasi menee sekaisin siksi koska se ei ehdi sulattamaan kaikkea ruokaasi. Syöt varmaankin höttöhiilareita ? Eikö ? Jos tahdot naposteltavaa ennen iltapalaa, valitse esim porkkana. Myös pähkinät ja kuivatut hedelmät ovat hyviä vaihtoehtoja. :)
Todellakin höttöä :D Vaaleaa leipää, karkkia,sipsiä ja chilipähkinöitä ja jos herkkuja ei ole teen jotain tyliin ranskalaisia ja jotain lihaa uunissa yötä vasten. Kiitos vinkeistä :) kannattaako nuita protskupatukoita ostaa jostain kaupasta vai tilata netistä?
 
Nojoo
Miksi teidän harmaiden täytyy tulla haukkumaan muita ? Edelleenkään ei ole pakko osallistua.

Ja sinä joka kommentoit ettet ihmettele ettei Aijaan laihdutus toimi, mistä tiedät kuinka paljon Aijaa polttaa kaloreita päivässä ? Kyllä hän voi syödä keksejä, jos ne polttaa päivän aikana.

Ihminen voi syödä mitä haluaa kunhan vain kuluttaa kalorit pois.
Tuskin hän polttaa, onhan hän ylipainoinen,,,
 
Täällä
Mä en oo koskaan syönyt aamupalaa, mikään ei vaan maistu aamuisin. Kolme viikkoa sitten oon alottanut laihduttamisen, ohjenuoraksi oon ottanut max 20g hiilareita, ja max 800kcal pvä. 3litraa vettä päivässä, aamulla 1-1,5h (6-8km) reipas kävelylenkki. Kolmessa viikossa lähti 7kg, toki pääasiassa nesteitä jne, mutten tiedä miten tästä olis fiksuinta jatkaa. Päivisin ei juurikaan nälkä vaivaa, mutta syön kovin yksipuoleisesti. Kasvikset ei juurikaan maistu (joku kukkakaali menee).
Lähtömitat oli 164m ja 93kg, viimeks vaaka näytti 86kg muutama päivä sitten. Pointtina siis se, kun tarkotus alottaa salilla ryhmäliikuntatunnit tässä kuussa, että miten jatkaa fiksusti tuon syömisen kanssa? Purkista menee omegat, d-vitamiini ja magnesium.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";28323397]Hauska miten suollat "ammattilaisen" elkein asioita jotka on tiedossa ihan jokaisella jolla hiukkasenkaan maalaisjärkeä päässä. Ihan perus tietoa pätien. Jes.[/QUOTE]

Ja sitten armollisesti suvaitaan antaa muutama "uusi" neuvo meille jotka emme painon pudottamisesta muka tiedä yhtään mitään :LOL: Ihania nämä "ammattilaiset" :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28324343]Ja sitten armollisesti suvaitaan antaa muutama "uusi" neuvo meille jotka emme painon pudottamisesta muka tiedä yhtään mitään :LOL: Ihania nämä "ammattilaiset" :D[/QUOTE]

mikä sua tässäkin ketjussa voi riepoa?jos tietää nuo asiat jo niin miksi pitää lukea?
 
[QUOTE="Anne";28324162]Käyn salilla 3x viikossa ja teen 1jakoisen ohjelman. Treenin kesto puolisentoista tuntia. Venyttelyt, lämmittelyt ja loppuhiki ja venyttely.
Syön aamupalaksi omenan tai Profeel-rahkan tai molemmat.
Lounaaksi salaattia, jossa jotain proteiinia jonkin verran, joskus pieni siivu leipää.
Päivälliseksi syön kotiruokaa, esim keitettyjä kasviksia ja lihakastiketta ja puoli lautasellista salaattia.
Iltapalaksi syön raejuustoa ja salaattia tai kananmunaa ja kasviksia tai omenaa ja kermaviilidippiä.[/QUOTE]

Teetkö yhtään aerobista treeniä viikossa ? Ilman sitä ei rasvaa pala oikeastaan.

Ruokailusi kuulostaa oikein hyvältä. Naposteletko yhtään ? Entä millainen on tuo mainitsemasi lihakastike ?

Salaatinkastikkeet kannattaa olla öljypohjaisia. :)

Syöt aika vähän kuitenkin siihen nähden kuinka paljon kulutat.
 
[QUOTE="vieras";28324275]Todellakin höttöä :D Vaaleaa leipää, karkkia,sipsiä ja chilipähkinöitä ja jos herkkuja ei ole teen jotain tyliin ranskalaisia ja jotain lihaa uunissa yötä vasten. Kiitos vinkeistä :) kannattaako nuita protskupatukoita ostaa jostain kaupasta vai tilata netistä?[/QUOTE]

Juu kaikki tämmöinen napostelu pitäisi lopettaa. Voit toki hieman napostella, nimittäin niitä kasviksia :D

Syötkö siis yölläkin ? Se täytyy ainakin lopettaa.

Kertoisitko normaalin päivärytmisi että osaan hahmottaa sopivat ruokailuajat. :)
 
"Anne"
Teetkö yhtään aerobista treeniä viikossa ? Ilman sitä ei rasvaa pala oikeastaan.

Ruokailusi kuulostaa oikein hyvältä. Naposteletko yhtään ? Entä millainen on tuo mainitsemasi lihakastike ?

Salaatinkastikkeet kannattaa olla öljypohjaisia. :)

Syöt aika vähän kuitenkin siihen nähden kuinka paljon kulutat.
Joka sali reissu 10min ennen ja vähintään 10min jälkeen. Tänään poljin salin jälkeen 10km. Salitreeni polttaa rasvaa btw.
En juurikaan napostele kun ei ole sellaiseen aikaa.
Lihakastike oli esimerkki, olkoon vaikka ihan tavallista jauhelihakastiketta, tai lihakastiketta jossa kevytruokakermaa tai pihviä ja pippurikastiketta.
Kulutus pyörii varmaan siinä 1600kcal/vrk plus salireissut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Täällä;28324316:
Mä en oo koskaan syönyt aamupalaa, mikään ei vaan maistu aamuisin. Kolme viikkoa sitten oon alottanut laihduttamisen, ohjenuoraksi oon ottanut max 20g hiilareita, ja max 800kcal pvä. 3litraa vettä päivässä, aamulla 1-1,5h (6-8km) reipas kävelylenkki. Kolmessa viikossa lähti 7kg, toki pääasiassa nesteitä jne, mutten tiedä miten tästä olis fiksuinta jatkaa. Päivisin ei juurikaan nälkä vaivaa, mutta syön kovin yksipuoleisesti. Kasvikset ei juurikaan maistu (joku kukkakaali menee).
Lähtömitat oli 164m ja 93kg, viimeks vaaka näytti 86kg muutama päivä sitten. Pointtina siis se, kun tarkotus alottaa salilla ryhmäliikuntatunnit tässä kuussa, että miten jatkaa fiksusti tuon syömisen kanssa? Purkista menee omegat, d-vitamiini ja magnesium.
Suosittelin kyllä lisäämään kalorimääriä ja vettä litra pois ellet oikeasti kuluta sitä kolmea litraa minkä juot. (Vaarana vesimyrkytys)

Mistä kasviksista tykkäät ? Entä meneekö hedelmät alas ?

Ehdottomasti lisää hiilareita jos meinaat liikkua paljonkin. Elimistösi käyttää hiilareita ja rasvaa energian lähteenä joten niitä täytyy olla riittävästi jottei energiaa lähde lihaksista.

Teet ilmeisesti lenkin tyhjällä vatsalla ? Jos teet niin plussaa siitä ! Kroppasi on tyhjä hiilareista yön jäljiltä joten kaikki energia lähtee rasvoista.

Millaisia ryhmäliikuntatunteja ajattelit ?
 

Yhteistyössä