Laihduttamisen A ja O ketju :)

Moikka !

Olen huomannut, että kevään koittaessa ja kesän lähestyessä täällä on ollut paljon laihduttamiseen liittyviä ketjuja. Moni haluaa rantakuntoon nopeasti tai vain laihduttaa kiloja pois.

Itse olen nyt vuoden verran treenannut. Tavoitteena kevyt fitnessvartalo. Eli lihaksinen mutta naisellinen. Ruokavalioni on aika tarkka.
Tämän vuoden aikana olen oppinut todella paljon liikunnasta ja ruokavalioista.

Ajattelinkin tehdä tälläisen ketjun, jossa kaikki ketkä haluavat / tarvitsevat neuvoja liikuntaan ja oikeaan ruokavalioon sekä tsemppiä onnistumiseen voisivat liittyä tähän keskustelemaan. :)

Autan siis kaikkia ketkä apua kaipaavat.

Liittykää rohkeasti mukaan.
Eli laittakaa pituus/paino/rinnan-, vyötärön-, lantionympärysmitat sekä tavoitepaino/tavoite millaisen vartalon haluaa.

:)
 
"Malla"
Juu laihdutan kyllä, mutten kaipaa ketään "mukatietäjää" itseäni neuvomaan. Jos haluat leikkiä jotain kerhonvetäjää niin leiki muualla. Kaikella kunnioituksella ;)
 
"Aijaa"
Mulla pituus 159cm, painoa tällä hetkellä seilaa siinä 60-61kg välillä. Kahden vuoden aikana olen ylimääräistä kerännyt, tiedä sitten onko osa tuosta hormonaalisen ehkäisyn aiheuttamaa..

Rinnanympärystä ja lantiota en tiedä(palaan kertomaan kun pääsen töistä kotiin mittamaan). Mutta vyötärö on 78cm.

Tavoitepaino on 55-56kg.

Mä oon tosi huono ja laiska pitämään kiinni rutiineista. Laiskuuskin vaivaa, vaikka ostaisin kaapit täyteen terveellistä ja kevyttä ruokaa ei niitä vaan tuu laitettua/syötyä.

esim tänään olen syönyt, yhden tavallisen banaani jugurtin, 3domino keksiä kahvin kanssa. kaksi munkkia(tiedän syntiä joo en syö munkkeja päivittäin en edes joka viikko), riisiä ja kanaa lounaaksi. iltapalaksi varmaan ruisleipää ja maksamakkaraa.
 
"Vieras"
[QUOTE="yks";28323171]Tuskin olet kuitenkaan mikään ammattilainen muita neuvomaan, tarpeet kun ovat eri ihmisillä niin yksilöllisiä. Mutta hienoa, että osaat toimia itsesi kanssa oikein :)[/QUOTE]

Samaa rupesin myhäilemään.. :D
Siellä joku " ammattilainen" haluaa alkaa päteä kun on itse vasikää löytänyt liikunnan.. Ja nyt on siis ammattilainen.
Jep.
 
"Vieras"
[QUOTE="Aijaa";28323243]Mulla pituus 159cm, painoa tällä hetkellä seilaa siinä 60-61kg välillä. Kahden vuoden aikana olen ylimääräistä kerännyt, tiedä sitten onko osa tuosta hormonaalisen ehkäisyn aiheuttamaa..

Rinnanympärystä ja lantiota en tiedä(palaan kertomaan kun pääsen töistä kotiin mittamaan). Mutta vyötärö on 78cm.

Tavoitepaino on 55-56kg.

Mä oon tosi huono ja laiska pitämään kiinni rutiineista. Laiskuuskin vaivaa, vaikka ostaisin kaapit täyteen terveellistä ja kevyttä ruokaa ei niitä vaan tuu laitettua/syötyä.

esim tänään olen syönyt, yhden tavallisen banaani jugurtin, 3domino keksiä kahvin kanssa. kaksi munkkia(tiedän syntiä joo en syö munkkeja päivittäin en edes joka viikko), riisiä ja kanaa lounaaksi. iltapalaksi varmaan ruisleipää ja maksamakkaraa.[/QUOTE]

Yhtään en ihmettele ettei homma skulaa...
 
[QUOTE="Aijaa";28323243]Mulla pituus 159cm, painoa tällä hetkellä seilaa siinä 60-61kg välillä. Kahden vuoden aikana olen ylimääräistä kerännyt, tiedä sitten onko osa tuosta hormonaalisen ehkäisyn aiheuttamaa..

Rinnanympärystä ja lantiota en tiedä(palaan kertomaan kun pääsen töistä kotiin mittamaan). Mutta vyötärö on 78cm.

Tavoitepaino on 55-56kg.

Mä oon tosi huono ja laiska pitämään kiinni rutiineista. Laiskuuskin vaivaa, vaikka ostaisin kaapit täyteen terveellistä ja kevyttä ruokaa ei niitä vaan tuu laitettua/syötyä.

esim tänään olen syönyt, yhden tavallisen banaani jugurtin, 3domino keksiä kahvin kanssa. kaksi munkkia(tiedän syntiä joo en syö munkkeja päivittäin en edes joka viikko), riisiä ja kanaa lounaaksi. iltapalaksi varmaan ruisleipää ja maksamakkaraa.[/QUOTE]


Kannattaa aloittaa pienillä muutoksilla. Aamupala on tärkeä osa päivän ruokailuja. Jos ei syö kunnolla aamulla tulee herkemmin naposteltua pitkin päivää. Myös säännöllisesti syöminen on tärkeää.

Sinun kannattaa aloittaa siitä että syöt säännöllisesti. Aloita aamusi täysjyvällä. Syö esimerkiksi puuroa, leipää, hedelmiä tai rahkaa.

Kannattaa päättää kumpi päivän lämmin ateria on kevyt ja kumpi täyttävämpi. Toinen lämpimistä ruoista on keitto/salaatti jossa voi olla jotain lämmintä esim kanaa ja kypsennettyjä kasviksia. Toinen on sitten esim täysjyvä riisiä, kanaa ja salasttia.

Jos syöt kevyen lounaan syö lounaan ja aamupalan välissä välipala, esim hedelmä.

Jos jokin herkku kuumottelee, juo iso lasi vettä. Mielihalu kestää noin 20min.

Ilmeisesti sinulla on jonkin verran rasvaa kehossa. Kannattaa aloittaa polttamalla rasvaa. Tee muutaman kerran viikossa tunnin lenkki.

Suosi kasvirasvoja ja kalaa sekä kanaa. Possunliha ei ole niin hyvä vaihtoehto.
 
[QUOTE="emppuli";28323302]Joo, 120kg, pituus 173 cm kerro mitä teen?[/QUOTE]

Aloita ruokavalion korjaamisesta. Jätä kaikki vaalea vilja ja sokeriset jogurtit yms pois. Korvaa kaikki hiilihydraatit täysjyvällä. Syö säännöllisesti ruokaympyrän mukaisesti. Kannattaa aamulla syödä puuroa jos se maistuu. Sillä pärjää aika pitkälle.

Kun saat ruokavalion kuntoon painosi on todennäköisesti jo tippunut muutaman kilon.

Tee muutaman kerran viikossa tunnin lenkki. Reipasta kävelyä tai juoksua oman kunnon mukaan.

Kysymyksiä ?
 
Miksi teidän harmaiden täytyy tulla haukkumaan muita ? Edelleenkään ei ole pakko osallistua.

Ja sinä joka kommentoit ettet ihmettele ettei Aijaan laihdutus toimi, mistä tiedät kuinka paljon Aijaa polttaa kaloreita päivässä ? Kyllä hän voi syödä keksejä, jos ne polttaa päivän aikana.

Ihminen voi syödä mitä haluaa kunhan vain kuluttaa kalorit pois.
 
"Vieras"
Aloita ruokavalion korjaamisesta. Jätä kaikki vaalea vilja ja sokeriset jogurtit yms pois. Korvaa kaikki hiilihydraatit täysjyvällä. Syö säännöllisesti ruokaympyrän mukaisesti. Kannattaa aamulla syödä puuroa jos se maistuu. Sillä pärjää aika pitkälle.

Kun saat ruokavalion kuntoon painosi on todennäköisesti jo tippunut muutaman kilon.

Tee muutaman kerran viikossa tunnin lenkki. Reipasta kävelyä tai juoksua oman kunnon mukaan.

Kysymyksiä ?
Paskan marjat pärjää puurolla pitkälle, siinä nopeita hiilareita ja nälkä iskee uudelleen aika nopeaa.
Syö kananmuna tai pari, kasviksia/hedelmiä ja lisäksi ruisleipä pala. Taatusti kestää pudempää nälkä poissa.

Sinä mikään ammattilainen ole.. Olet pikemminkin wanabee ammattilainen. Paistaa tekstisäs jo kauas että olet mielestäsi oikein superpro mut ihan tavis kuitenkin.
 
"Vieras"
Miksi teidän harmaiden täytyy tulla haukkumaan muita ? Edelleenkään ei ole pakko osallistua.

Ja sinä joka kommentoit ettet ihmettele ettei Aijaan laihdutus toimi, mistä tiedät kuinka paljon Aijaa polttaa kaloreita päivässä ? Kyllä hän voi syödä keksejä, jos ne polttaa päivän aikana.

Ihminen voi syödä mitä haluaa kunhan vain kuluttaa kalorit pois.
Hauska miten suollat "ammattilaisen" elkein asioita jotka on tiedossa ihan jokaisella jolla hiukkasenkaan maalaisjärkeä päässä. Ihan perus tietoa pätien. Jes.
 
"emppuli"
Aloita ruokavalion korjaamisesta. Jätä kaikki vaalea vilja ja sokeriset jogurtit yms pois. Korvaa kaikki hiilihydraatit täysjyvällä. Syö säännöllisesti ruokaympyrän mukaisesti. Kannattaa aamulla syödä puuroa jos se maistuu. Sillä pärjää aika pitkälle.

Kun saat ruokavalion kuntoon painosi on todennäköisesti jo tippunut muutaman kilon.

Tee muutaman kerran viikossa tunnin lenkki. Reipasta kävelyä tai juoksua oman kunnon mukaan.

Kysymyksiä ?
Kaikki on jo täysjyvää, en syö jogurtteja tms. Puuroa olen kokeillut, mutta itse en sillä ole pärjännyt kuin tunnin-pari, nälkä tulee siis aika pian. Olisiko joku muu hyvä vaihtoehto. Mitä kannattaisi syödä lounaaksi/päivälliseksi? Monta kertaa päivässä suosittelet syömään?
 
[QUOTE="emppuli";28323453]Kaikki on jo täysjyvää, en syö jogurtteja tms. Puuroa olen kokeillut, mutta itse en sillä ole pärjännyt kuin tunnin-pari, nälkä tulee siis aika pian. Olisiko joku muu hyvä vaihtoehto. Mitä kannattaisi syödä lounaaksi/päivälliseksi? Monta kertaa päivässä suosittelet syömään?[/QUOTE]

Mitä puuroa olet syönyt ? 2,5dl kaurapuuroa + 1dl mustikoita + 2 ruisleipää kurkulla sekä iso hedelmä niin pärjää sen 2-3 tuntia. Jos et silläkään pärjää, kokeile syödä lisäksi keitetty kananmuna.

Lounas voisi olla esim 4dl salaattia + broilerin filee ja / täysjyvä näkkäriä (voit halutessasi lisätä vielä 1,5dl täysjyvä makaronia) salaattiin 2 isoa tomaattia, 5cm kurkkua, salaatin lehtiä sekä esim punasipulia jos tykkäät. Juomaksi rasvatonta maitoa tai vettä.

Jos yllä mainittu aamupala ei ole hyvä voit kokeilla rahkaa tai pirtelöä eli rahkapurkki + marjoja. Lisäksi voit syödä leivän tai kananmunan sekä hedelmän. Pirtelöön rasvatonta maustamatonta jogurttia + marjoja / hedelmiä. Jogurttia laita 3-4dl.

Päivällinen esim kalaa 120g (lohta), täysjyvä riisiä 1dl, kuumennettuja kasviksia sekä salaattia. Ruisleipä + rasvatonta maitoa / vettä.

Sanout että kaikki on jo täysjyvää. Sain käsityksen että syöt siis jo terveellisesti ? Liikutko minkä verran ?
 
"vieras"
Moikka !

Olen huomannut, että kevään koittaessa ja kesän lähestyessä täällä on ollut paljon laihduttamiseen liittyviä ketjuja. Moni haluaa rantakuntoon nopeasti tai vain laihduttaa kiloja pois.

Itse olen nyt vuoden verran treenannut. Tavoitteena kevyt fitnessvartalo. Eli lihaksinen mutta naisellinen. Ruokavalioni on aika tarkka.
Tämän vuoden aikana olen oppinut todella paljon liikunnasta ja ruokavalioista.

Ajattelinkin tehdä tälläisen ketjun, jossa kaikki ketkä haluavat / tarvitsevat neuvoja liikuntaan ja oikeaan ruokavalioon sekä tsemppiä onnistumiseen voisivat liittyä tähän keskustelemaan. :)

Autan siis kaikkia ketkä apua kaipaavat.

Liittykää rohkeasti mukaan.
Eli laittakaa pituus/paino/rinnan-, vyötärön-, lantionympärysmitat sekä tavoitepaino/tavoite millaisen vartalon haluaa.

:)
mitat:176/65 96-80-96 Paino joutaisi tippua pari kiloa ja vatsalöllykkä saisi häipyä. Lähinnä haluaisin että kroppa olis kiinteämpi. Syön älyttömän huonosti. Teen fyysisesti rankkaa työtä mutta ekan aterian syön yleensä klo.16-17. Illat sitten syön herkkuja ja olen aina väsynyt.
 

Yhteistyössä