Laihduttamisen A ja O ketju :)

"Urheilija"
Vettä saa juoda 3 litraa päivässä ja pitääkin. Ylimääräinen vesi tulee ulos sitten pissana ;) Vesimyrkytykseen pitää saada nestettä reilusti yli 10 litraa päivässä ja siltikin tuo on aika harvinainen.
 
"Jenis"
Tämän perusteella oletan että ongelma on ruokavaliossa. Olenko oikeassa ? Kertoisitko siis hieman ruokailutottumuksistasi ?
Joo, mä rakastan ruokaa :D Mielellään hyyyyvin rasvaista, mausteista, raskasta ja täyttävää. Lisäksi syön aivan järkyttävän kokoisia kerta-annoksia. Paljon mutta harvoin. Ennen lapsia homma toimi, mutta nyt kun tarvii laittaa ruokaa pöytään monta kertaa päivässä, tulee syötyä paljon mutta usein...

Olen aika lyhytjännitteinen, eli tarvisin vaikka kuukauden mittaisen boot camp-tyyppisen natsikuurin että saisin noi kilot veks - ylläpidossa olen hyvä, ennen lapsia olin varmaan 15 vuotta tasan saman painoinen, ja raskauksien välissä myös. Kuopuksen jälkeen en oo jaksanut enää pakottaa itseäni ruotuun, ja ahistaa kun lempimekot ei istu vyötäröltä enää. Turhamaista, tiedän ;)
 
Täällä
Älä turhaan pelkää painon nousua. Kunhan vain kulutat sen minkä syöt niin kaikki on ok. Suosittelisin säännöstelemään ruoka-ajat. Se pitää aineenvaihduntasi käynnissä.

Hiilareiksi ruista ja täysjyvää. :) Aamupalaksi olisi hyvä kaurapuuro. Tulet kuluttamaan aika reippaasti joten voit huoletta syödä about 2000kcal per päivä.

Sinuna aloittaisin jo nyt lihasten treenaamisen. Tosin jalkalihaksesi ovat varmaankin aika hyvässä kunnossa valmiiksi ? :)

Et tarvitse muuta hiilaria päivän aikana kuin 2dl puuroa, muutaman siivun leipää sekä sen mitä hedelmistä saat. :) Toki myös pastat ja riisit. Ei niistä liikaa tule.
Puuro ei maistu. Kokeilin joskus Jutan gofatfo -diettiä, eikä puuto vaan uppoo, vaikka minkä kanssa söis. Mä oon vähän tämmönen, et joko tai. Tarviin joko tiukat säännöt, joita noudatan orjallisesti, tai sit lähtee ihan lapasesta syöminen ja liikkumattomuus. Säännölliset ruoka-ajat on myös haastavia, kun ollaan ton tytön kans kotona kahdestaan, eikä oo niin tiukka rutiinista kellotettua aikataulua :( mutta juurikin tuo ruokien monipuolisuus vaivaa, kun oon vaihtanut riisin ja pastan nyt kokonaan nuudeleihin (nuudeleita vain toisella aterialla päivässä). Muuten teen eri variaatioita kanasta/naudanlihasta tai tonnikalasta ja katkaravuista. Raejuustoa ja rahkaa menee.

Lihakset on ihan ok kunnossa edellisen elämän tanssi-, lumilautailu ja ratsastus harrastuksista. Niitä pitää vaan muistuttaa välillä olemassa olosta :D ja siis lastenhoitojärestelyt lykkää tätä salikäyntien aloitusta, kortti on jo hankittu, että pakko sinne on mennä! :)

Kai sitä pitää sitten kokeilla ja nostaa vähän noita määriä päivittäin. Tää on vaan hassua, että noinkin vajailla määrillä pärjää hyvin, vaikka liikkuu enemmän kun kuukausi sitten (ja sillon söi varmaan triplasti!!!)
 

Yhteistyössä