Laihduttajan esimerkki päivä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Piia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23595856]Onko sulla sykemittaria? Eli tiedätkö, paljonko sun liikkumises kuluttaa? Jos ei, niin kerrotko oman arviosi.[/QUOTE]

Se sykemittarikin näyttää huonokuntoiselle liikaa ja hyväkuntoiselle liian vähän.

Miusta tuo ruokamäärä kuulostaa aika isolta, jos sillä on siis tarkoitus laihduttaa. Riippuu tietysti laihduttajan painosta jne.

Laitatko rahkaan sokeria? Mitä siinä salaatissa on, käytätkö salaatinkastiketta?
Laitatko aamupuuroon voisilmän tms? Onko kivennäisvetesi sokeroitua?
Miten broilerinleike on kypsennetty? Onko kastike jauho-rasvapohjainen?

[QUOTE="hippi";23595892]Se sykemittarikin näyttää huonokuntoiselle liikaa ja hyväkuntoiselle liian vähän.[/QUOTE]

Niin. Haluaisin vaan kuulla, luuleeko ap liikuntansakin vaikutuksen yläkanttiin. Veikkaan, että ruuan määrä on enemmän kuin antaa ymmärtää. Pakkohan jotain on olla pielessä, jos ei paino putoa!

[QUOTE="Piia";23595921]Aion ostaa sykemittarin, mut naura vaan rauhassa :D[/QUOTE]

Se onkin todella hyvä ostos. Energian kulutuksen seuraamiseen siitä ei tosin suoraan ole.

[QUOTE="hei";23595918]Miusta tuo ruokamäärä kuulostaa aika isolta, jos sillä on siis tarkoitus laihduttaa. Riippuu tietysti laihduttajan painosta jne.

Laitatko rahkaan sokeria? Mitä siinä salaatissa on, käytätkö salaatinkastiketta?
Laitatko aamupuuroon voisilmän tms? Onko kivennäisvetesi sokeroitua?
Miten broilerinleike on kypsennetty? Onko kastike jauho-rasvapohjainen?[/QUOTE]

En laita sokeria rahkaan, salaattia, kurkkua, tomaattia, paprikaa pelkästään. En laita voisilmää puuroon, kivennäisvesi esim se sininen lidl pullo. Paistinpannulla kypsennetty ilman rasvoja, öljyjä. Mausteita vaan. Kastike oli pelkässä lihaliemessä, eli aika laihaa :D

[QUOTE="vieras";23595954]Kauanko kävelet kerralla? Kuinka nopeaa? Paljonko arvioit sen kuluttavan? Paljonko kuntosalilla arvioit kuluttavasi?[/QUOTE]

50-55 min kävelen, kuntosalilla arvioisin kuluttavani 250-350 kcl tunnissa. En mä nyt ihan usko että se sykemittari on huuhaa heinää. Miks ihmiset niitä ostaa, sikskö että ne ois joku ego kädessä :D

[QUOTE="Piia";23595967]50-55 min kävelen, kuntosalilla arvioisin kuluttavani 250-350 kcl tunnissa. En mä nyt ihan usko että se sykemittari on huuhaa heinää. Miks ihmiset niitä ostaa, sikskö että ne ois joku ego kädessä :D[/QUOTE]

Kuinka pitkän matkan kävelet tuossa ajassa? Paljonko kuvittelet sen kuluttavan?

[QUOTE="Piia";23595939]En laita sokeria rahkaan, salaattia, kurkkua, tomaattia, paprikaa pelkästään. En laita voisilmää puuroon, kivennäisvesi esim se sininen lidl pullo. Paistinpannulla kypsennetty ilman rasvoja, öljyjä. Mausteita vaan. Kastike oli pelkässä lihaliemessä, eli aika laihaa :D[/QUOTE]

Hmm, sitten en osaa oikein sanoa. Kannattaa kokeilla vielä toinen viikko noilla suunnilleen samoilla, ja katsoa, lähteekö paino laskemaan.

Tsemppiä, kannattaa ehdottomasti jatkaa matkaa kohti terveempää elämää =)

[QUOTE="vieras";23595980]Kuinka pitkän matkan kävelet tuossa ajassa? Paljonko kuvittelet sen kuluttavan?[/QUOTE]

6-7 km matka toi minkä meen. En osaa kyllä heittää, jos kiloklubista kattoo mallia ni 350 kcl.

No mä en ymmärrä mitä nauramista siinä on jos kommentoidaan että saattaa syödä liian vähän.
Kyllä se vaan on ihan kylmä tosiasia että oikein hyvin laihtuu jos syö kunnolla ja tarpeeksi oikeanlaista ravintoa eikä lähde kituuttamaan pienellä määrällä.
Terveellistä saa syödä ihan reilusti varsinkin kun liikkuu. Jaksaa, lihakset tykkää ja elimistö toimii. Paino putoaa kivasti. Olen ihan elävä esimerkki siitä että hyvin syömällä laihtuu.

Kun minä laihdutin, paino ei aluksi laskenut pariin-kolmeen viikkon, mut vyötärön ja reiden ympärys kuitenkin pieneni...En kävis puntarilla ku ehkä pari kertaa kuussa. Mittaa mielummin vytärö, reidet ja rinnan ympärys!

[QUOTE="vieras";23596011]No oho, melko luja on sun vauhtis...[/QUOTE]

Kyllä on hiki ku kotio pääsee, tietää kävelleensä :D Enimmäkseen mulla on toi keskivartalo lihavuus, jaloissa ihan mukavasti jerkkua, ei toi kuntokaan nyt ihan paska ole mitä oletin.

[QUOTE="hippi";23596075]50-55 min ja 6-7 km eli 7,14- 9,16 / km.[/QUOTE]

Sä voit mennä viisasteleen muualle, susta ei oo apua hevon eikä heinää :D Huono päivä kenties.

Kun minä laihdutin, paino ei aluksi laskenut pariin-kolmeen viikkon, mut vyötärön ja reiden ympärys kuitenkin pieneni...En kävis puntarilla ku ehkä pari kertaa kuussa. Mittaa mielummin vytärö, reidet ja rinnan ympärys!

Tää on kyllä totta. Morsiandieetissäkin (siis siinä telkkariohjelmassa :D) käy usein niin, että siinä kuudessa viikossa kiloja ei ehkä lähde kovinkaan montaa (kun lihasmassa lisääntyy), mutta senttejä lähtee ihan hurjasti!

[QUOTE="Piia";23596087]Sä voit mennä viisasteleen muualle, susta ei oo apua hevon eikä heinää :D Huono päivä kenties.[/QUOTE]

Joku muu tuossa päivitteli kävelyvauhtiasi ja parhaimmillaan se on tollaista vajaan viiden tunnin maratonvauhtia eli käytännössä sellaista nopeutta, että juoksuaskellus olisi energiatehokkaampaa kuin kävely.

Veikkaan siis, että liikunta-arviosi ei ole todellinen. Samanlaista epätarkkuutta jos on vielä syömisissä, niin lopputuloksen veikkaaminen voi olla aika vaikeaa.

Yhteistyössä