Kertokaa laihduttaneet, laihduttajat esimerkki päiväsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Janette"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Janette"

Vieras
Ja mitkä oli mitat ku aloitit ja paljonko nyt, tavoite, liikunta viikossa?

178/110, aloitin 3 viikkoa sitten, nyt 105 kg. Liikuntana pyöräily tai sauvakävely 2-3 krt vk, kuntosali 1 krt vk.

Ruokailut: Aamuisin puuroa missä marjoja, vitamiinijuoma, vesipullo.
Lounas: Perunaa, jauhelihakastiketta, salaattia, maitoa.
Välipala: Maustamaton rahka missä marjoja, omena.
Päivällinen: Perunamuusia, kananrintafile, salaattia, maitoa.
Iltapala: Pari nakkia tai rahkaa tai pari leipää.

Vettä 2-2,5 l päivä, tavote päästää 85 kg missä näytän täysin normipainoiselta.

• Tykkää
Reactions: Criminal Mind
Aloitin tammikuussa, 168/88.

Nyt painan 63.

Liikuntana zumba 2krt/vko, sauvakävely 2krt/vko ja uinti/salilla käynti 1krt/vko.

Esimerkki syömisiä:

Aamulla puuro ja joku kiisseli, esim. mustikka. Ite keitettty sokton versio.
Lounaalla kalaa/kanaa, salaattia.
Päivällisellä perunaa/pastaa, lihaa/kalkkunaa, paljon salaattia ja kasviksia.

Harvoin tekee illalla mitään mieli, mutta toisinaan tulee dippailtua kasviksia maustamattoon jukurttiin tai syötyä rahkaa ja marjoja/hedelmiä.

tämä ei nyt ole mikään esimerkillinen ruokavalio mutta....
Aamulla: 4 kuppia kahvia
lounaalla : vettä määrittelemätön määrä & kuppi kahvia
päivällinen: salaattia esim. katkarapu, tomaatti, kaali/jääsalaatti, kurkku, fetajuuto, oliivi..

eipä muuta. ja vettä pitkin päivää.

minäkin aloitin tammikuussa.
aamupala: maustamaton jugurtti, hedelmiä ja teetä.
lounaaksi vihanneksia ja lihaa/kalaa
samaa päivälliseksi
iltapalaks ja välipalaks hedelmiä

noilla mentiin pitkään. nykyään ruokavalioon kuuluu myös hiilareita täysjyvämuodossa.

liikuntaa vähintään 1h päivässä. kuntosalissa 4-5 kertaa viikossa. tosin nyt jäänyt vähemmälle miehen työaikojen takia. :kieh: |O

juon paljon vettä ja vihreetä teetä.
26kg lähtenyt. tavoite ollut 40.7kg pois. :D tai no oon mä tyytyväinen jos lähtee edes 35kg.

Viimeksi muokattu:
mun esimerkki viikko, tavoitepaino on 50kg, nyt paino 55.

kolmesti viikossa tunnin lenkki

aamupala n. 8:00 1 pala ruisleipää ja valkuaismunakas + kasviksia
lounas klo 11:30 tonnikalaa purkullinen, raejuustoa, salaatti
välipala klo 15 sokeriton mehukeitto + viili
illallinen klo 18 150g lihaa, kalaa tai kanaa, salaattia, keitettyjä kasviksia
iltapala viilipurkkillinen + sokeriton mehukeitto

karkkipäivä kerran viikossa

[QUOTE="vieras";24507999]mun esimerkki viikko, tavoitepaino on 50kg, nyt paino 55.

kolmesti viikossa tunnin lenkki

aamupala n. 8:00 1 pala ruisleipää ja valkuaismunakas + kasviksia
lounas klo 11:30 tonnikalaa purkullinen, raejuustoa, salaatti
välipala klo 15 sokeriton mehukeitto + viili
illallinen klo 18 150g lihaa, kalaa tai kanaa, salaattia, keitettyjä kasviksia
iltapala viilipurkkillinen + sokeriton mehukeitto

karkkipäivä kerran viikossa[/QUOTE]

lisäksi pari kolme kuppia kahvia per päivä ja vettä mahdollisimman useesti.. ehkä kolmisen litraa päivässä?

Hei!
Minulla on ikää 34v, lähtöpainoksi lasken suurinpiirtein saman kuin aloittajakin, koska sitä ennen pudotin raskauden aikana tulleet 20kg. Innostuin kun ne putosivat "suhteellisen helposti" noin vuodessa synnytyksen jälkeen ilman sen kummepia yrittämisiä :) vaunulenkkejä 5-6 kertaa viikossa ja kevyempää ruokaa.

Eli 178cm ja 110kg, tämä kesä tahkottu ja nyt puntari näyttää 92kg. Nyt olen ottanut asiakseni rakastaa itseäni, ei enää helppoja vaihtoehtoja. Käyn kunnon hikilenkillä joko vaunujen kanssa tai ilman, vähintään tunti - mahdollisesti kaksi, ja vähintään kuusi kertaa viikossa. Syön kevyemmin, tässä esimerkki "normi"päivästä:
Aamulla kahvia ja ruisleipää leikkeleellä, juustolla, vihanneksilla. Joskus 1% viili jos ei jaksa leipää tehdä. Puuroon olen kyllästynyt, sitäkin söin alkuun.
Seuraavaksi syön "kunnon ruoan", puoli lautasellista salaattia/raasteita ilman kastikkeita ja sen kaveriksi jotain proteiinia (jauhelihapihviä, kalaa tms.)
Välipalaksi joskus ateriankorvikepatukka, joskus viili, joskus hedelmä tai leipää. Miltä nyt tuntuukin.
Iltaruokana sosekeittoa tms.
Ennen nukkumaanmenoa kun se "mässäysfiilis" iskee yleensä, syön näkkäriä leikkeleellä ja kurkulla, hedelmää tms.

Leivästä ja rasvasta en ole kieltäytynyt mutta pastan, riisin ja perunan olen vasta pikkuhiljaa ottamassa takaisin ruokavaliooni. Olen jo tyytyväinen nykyiseen painooni joten mikä vain alaspäin menee vielä niin olen iloinen. Tämä ei ollut dieetti vaan elämätaparemontti. Ennen mässytin illat sipsejä ja karkkia, söin usein pizzaa ja muuta roskaruokaa. Nyt en saata syödä ko. ruokia, tuntuvat liian rasvaisilta, eivät ainakaan herkuilta niinkuin ennen! :)

Tsemppiä hienosti alkaneeseen "työhön" aloittajalle :)

Tässä mun eiliset:

Aamupala: 3 munaa, 2 viivua pekonia. Lisäksi pari palaa juustoa ja kinkkua ja kavhia kuohukermalla
Lounas: Lohigratiini, jossa vihanneksia ja koskenlaskijajuustoa
Päivällinen: Kebabia salaatilla + jälkkäriks teetä kermalla ja pari palaa tummaa suklaata
Kaloreita arviolta 2500-3000.

Kuntoiluna kävely ja treeniä 5-6 kertaa viikossa (lihaskuntoa 3 + aerobista 2-3 kertaa)

Aamu: Pekonia, 2-3 munaa fiiliksen mukaan, kahvi

Iltapäivälounas kanan koipi voilla maustettuna, ja jäävuorisalaattia jossa ehkä puolikas sipuli tai tomaattia vähän.

Illalla vielä mahdollisesti jämiä, pihviä tai taas vaikka pari munaa ja salaattia.

Liikunta: Istumatyötä 8h päivässä

Hyvin on lähtenyt läskit.

Aloitin ruokaremontin 7 viikkoa sitten 7 kiloa lähtenyt. Esimerkkipäivä:

Aamupala: itsetehty marjasmoothie ja kahvi (joskus kiireessä Nutrilett-suklaapirtelö)
Lounas työpaikkaruokalssa: reilu kana- tai tonnikalasalaatti (sisältäen reilusti erilaisia kasviksia/hedelmiä) kastikkeena balsamico, 2 palaa ruisleipää
välipala: omena ja kahvi
päivällinen kotona tavallisimmat vaihtoehdot: kasvissosekeitto ja ruisleipää / uunilohta parsa- ja kukkakaalin kera / reissumiespalatreilusti täytettynä broilerilla, kasviksilla / ratatouille ja tummaa riisiä / tummaa pastaa ja snadisti muulle perheelle tehtyä esim. tomaatti-tonnari- tai kana-ananas-aurajuusto pastakastiketta.
iltapala: hedelmä tai rahka tai Nutrilett-suklaapirtelö.

Näistä tulee noin 1200-1500kcal/pvä.

Ratsastan mutta vain kerran viikossa, muuta hikiliikuntaa ei juuri ole.

Herkuksi Pirakan sokerittomia salmiakkeja

Aamiainen yleensä aina sama eli kahvia maidolla+kermalla, pari pekonisiivua, paistettu muna ja kreikkalaista jugurttia marjoilla.
Päivällä reilusti salaattia ja esimerkiksi kanaa tai jauhelihamureketta ranskankermalla tms. Sen jälkeen kahvi.
Illalla esim. katkarapu/tonnikalasalaatti majoneesilla.
Runsaasti vettä ja kivennäisvettä.
Aloituspaino 76.5, nyt 69 kiloa. Pituus 169.

Yhteistyössä