Ma se starttaa tämän mamman elämäntaparemontti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kirsi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kirsi"

Vieras
Nyt rupes niin läskit kuvottaan että nyt lähtee. Kirjoitin oikein paperille koska kuntoilen milläkin viikolla ja mitä, mitä syön. Ylipainoo on 35 kg, tarkotus ois 5-7 kg pudottaa näin alkuun 2kk, kiinteytystä.

Onnistunko näin: 2 aerodista, 2 salia viikko. Parempi tuo 4 liikunta kertaa viikko kun nyt ei ole sitä yhtäkään ( koiran kävelylenkkiä en laske ku se ei ole kun 1,5 km x 2 päivä ).

Aamupala joko puuro tai smoothie missä marjoja, kiivi, pähkinöitä, raejuusto.

Lounaana kanan rintafile kostukkeena 1-2 rkl flora 4 % ruokakermaa, puolet kasviksia lautasella, 1 peruna, maitoa lasi/vesi.

Välipalana smoothie niinkun aamupalana tai maustamaton rahka marjoilla, satsuma.

Päivällisenä esim sama kuin lounas mutta peruna voi jäädä pois.

Iltapalana maustamaton rahka marjoilla tai munakas.

[QUOTE="yks vaan";23756767]Ainahan se alkaa huomenna tai maanantaina :D
Jos olet tosissasi niin miket aloita jo tänään, nyt heti!?[/QUOTE]

En koska mussutan viikonloppuna vielä herkkuja, meillä on juhlat huomenna ni siinä syy :D

Ihan pikku vinkkinä: ton verran ylipainoa ei tee sitten nivelillle hyvää. Tee tuo aerobinen joko pyörän selästä, uiden tai vaikka crosstrainerilla mutta ÄLÄ lähde lenkkipolulle hajoittamaan polviasi. Been there, done that. Mä en luultavasti koskaan enää tule juoksemaan sen takia, polvet täysin paskana. Eli ensin tiputat sen 25 kiloa ja alat harkitsemaan sitä lenkkeilyä. Kuulostaa ehkä turhalta varoittelulta, mutta sitä se ei ole.

Kävely on kyllä ihan ok laji, jos et ollut heti lähdössä hölkkäämään :D

[QUOTE="Helekutti";23756796]Ihan pikku vinkkinä: ton verran ylipainoa ei tee sitten nivelillle hyvää. Tee tuo aerobinen joko pyörän selästä, uiden tai vaikka crosstrainerilla mutta ÄLÄ lähde lenkkipolulle hajoittamaan polviasi. Been there, done that. Mä en luultavasti koskaan enää tule juoksemaan sen takia, polvet täysin paskana. Eli ensin tiputat sen 25 kiloa ja alat harkitsemaan sitä lenkkeilyä. Kuulostaa ehkä turhalta varoittelulta, mutta sitä se ei ole.

Kävely on kyllä ihan ok laji, jos et ollut heti lähdössä hölkkäämään :D[/QUOTE]

En hölkkää koskaan :D Ihan sauvakävelyä aattelin.

[QUOTE="Kirsi";23756771]En koska mussutan viikonloppuna vielä herkkuja, meillä on juhlat huomenna ni siinä syy :D[/QUOTE]

Reps :D
Voin kertoa että tuolla asenteella et tule onnistumaan vaikka tekisit kuinka paljon aeroDista treeniä ;)

[QUOTE="Kirsi";23756771]En koska mussutan viikonloppuna vielä herkkuja, meillä on juhlat huomenna ni siinä syy :D[/QUOTE]

Silti voit aloittaa elämäntaparemonttisi jo tänään! Tulee niitä juhlia yms. jatkossakin ja silloin ei kannata aina repsahtaa ahtamaan herkkuja, vaan maistella niitä kohtuudella.

Jos ajattelet asiaa noin, että vielä tämän viikonlopun voi mässätä ja sitten alan uuden elämän, niin veikkaan että ei tule pidemmän päälle onnistumaan.

Mutta olen samoilla linjoilla yks vaan kanssa. Elämäntapamuutos ei ala maanantaina, eikä edes huomenna, se alkaa heti pienillä muutoksilla. Mä olen pudottanut 20 kg elämäntapamuutoksella, tosin tätä tapaa en suosittele kenellekään :D

Mä pudottaisin ensin painoa ja sitten aloittaisin kuntoilun. Laihduttaminen hoidetaan ruokavaliolla ja kunnon parantaminen liikunnalla. Jos molemmat rykäisee kerralla käyntiin, niin homma tyssää melkein aina hyvin nopeasti. En ole ainakaan koskaan kuullut, että joku reippaasti ylipainoinen olisi jaksanut molemmat projektit vetää samalla kertaa. Varsinkin, jos on aiemmin elellyt mukavasti ilman liikuntaa ja ruokarajoja.

Liikunta toki vähän tukee laihdutusta, mutta siitä ei ole kovin suurta hyötyä laihtumisen kannalta kuitenkaan.

Mä pudottaisin ensin painoa ja sitten aloittaisin kuntoilun. Laihduttaminen hoidetaan ruokavaliolla ja kunnon parantaminen liikunnalla. Jos molemmat rykäisee kerralla käyntiin, niin homma tyssää melkein aina hyvin nopeasti. En ole ainakaan koskaan kuullut, että joku reippaasti ylipainoinen olisi jaksanut molemmat projektit vetää samalla kertaa. Varsinkin, jos on aiemmin elellyt mukavasti ilman liikuntaa ja ruokarajoja.

Liikunta toki vähän tukee laihdutusta, mutta siitä ei ole kovin suurta hyötyä laihtumisen kannalta kuitenkaan.

Mä jaksoin ja liikunnasta lopulta tulikin mulle henkireikä. Mä kyllä kannustan myös liikkumaan laihduttamisen aikana.

miten aiot jatkossa pärjätä juhlissa yms. jos siellä on pakko mässätä?

Mulla oli tärkeintä että opettelin myös herkuttelemaan kohtuudella. Vähensin annoksia. Ennen meni suklaalevy kerralla jos ei enemmän, nyt riitää pari palaa tyydyttämään makeannälän.

Ja muutenkin mä muutin elämäntapoja pikkuhiljaa. Vaihdoin tuotteita terveellisempään, lisäsin kasviksia ja opettelin asian kerrallaan.

"aloitan ensi maanantaina koska viikonloppuna pitää vielä mättää" -asenteella ei pitkälle pötkitä. Kokeiltu on aikanaan useaan kertaan.

[QUOTE="Kirsi";23756806]En hölkkää koskaan :D Ihan sauvakävelyä aattelin.[/QUOTE]

Sä voit muuten lähteä sinne lenkille vaikka heti, vaikka dieetin aloittaisitkin maanantaina.

[QUOTE="Helekutti";23756886]Sä voit muuten lähteä sinne lenkille vaikka heti, vaikka dieetin aloittaisitkin maanantaina.[/QUOTE]

Koiran kanssahan mä kävelenkin joka päivä 1,5 km x 2. Ette te mua masenna, kun pidän pääni ni pidän, ma se alkaa, huomenna ostan kaappiin tietyt ruoka aineet, kaapeista lähtee ylimääräset moskat roskiin :)

Minäkin alotin elämäntaparemontin. karppaamalla. Siitä tavoitepainoon päästyä hyväkarppina jatkamaan.. Ylipainoa 34kg. Aluksi en hirveesti liiku, koska jo tavan kävely koskee polviin ja innostus lopahtaa ku lehmän häntä kun väsyy liiasta liikunnasta. Lisäksi liikunta lisää ruokahalua, joten viisaampi aloittaa ruokaremontista ja painon tiputtua innostus kasvaa ja liikuntaa hiljalleen lisäilen..:) Aion kokeilla mahdollisimman montaa lajia, ni pysyy mielenkiinto yllä paremmin. Muista myös lepopäivät ja herkkupäivät!!

[QUOTE="yks vaan";23756767]Ainahan se alkaa huomenna tai maanantaina :D
Jos olet tosissasi niin miket aloita jo tänään, nyt heti!?[/QUOTE]

Olin tulossa kommentoimaan ihan samaa.

Joo..

Huomenna mä lopetan röökin polton. Sitä huomista on jo odoteltu 5vuotta.

Ei onnistu, jos ei HETI alota. Ainahan kaikki alkaa "huomenna" tai "maanantaina". Ne päivät ei vaan koskaan tule.

Tuossa oli yllä jo hyviä vinkkejä aloitukseen vaikka juhlat onkin.